Bij ons op stal, hadden we een lange rij kapstokjes met halsters, waarmee de stalhouder dus je paard buiten kon zetten. Ook was er een dekenrek, waar je je dekens op kwijt kon als je kastje vol was. De rest van je spullen, had je in je kastje, met slot. Toen ik daar net op stal kwam, hing ik netjes mijn nette halster op het haakje, en mijn goede dekens op het dekenrek. Scheelde weer ruimte in de kastjes.

Echter begon ik na verloop van tijd, steeds vaker iets te missen... Zo had een ander paard wel eens mijn halster om, en was mijn halstertouw om de haverklap weg. Vaak vond ik die terug aan een paal waarmee een hek was dichtgebonden, en 1 keer zelfs aan een marathonwagen. Hadden ze hem gebruikt om de wagen op een trailer te trekken....

Dus ik hing een oud halster en touw aan de kapstok, en bewaarde mijn mooie halster en touw in mijn kastje. Ook mijn dekens gingen in de kast.
Een stalgenootje was een week op vakantie. Zij had een hele grote ton muesli in de zadelkamer staan voor haar paard. Daarvan kreeg hij dagelijks 1 schep, en ze had de ton vol achter gelaten. Toen ze terug kwam, was de ton zo goed als leeg, en vond ze tot haar grote verbazing een stel peesbeschermers en een singel tussen haar muesli. Die bleken van weer een andere stalgenoot te zijn, die niet beter wist, dan dat ze in haar kastje lagen...
We hadden een zadelkamer met een aflopend dak. Daarin hadden we een soort kastjes-kast. 1 muur bedekt met kastjes, in 2 lagen. 7 boven en 7 beneden. Van de onderste rij, waren de deurtjes helemaal dicht, van de bovenste rij niet. Hoe meer het dak opliep, hoe meer vrije ruimte er boven het deurtje zat. Je kon er dus zo met je hand doorheen en je was in het kluisje. Natuurlijk zat die van mij bovenaan in de hoek en had die de grootste open ruimte boven de deur... Toen kwam ik eens op stal, deed mijn kastje open en zag tot mijn verbazing dat de helft van mijn dekjes weg was! De dekjes lagen op de bovenste plank van mijn kastje. Daaronder mijn zadel, dekens en poetsspullen, dus voor dekjes was daar geen plek meer. Had ook niet verwacht dat mijn dekjes bij bulten tegelijk gejat zouden worden, dus die konden mooi bovenin. Wrong thought...

Hoe gaat dat bij jullie? Zijn jullie spullen wel veilig op stal?