Paard willen verhuizen, maar..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

blyth

Paard willen verhuizen, maar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 16:21

Nog schulden hebben staan bij de vorige stal..

Hoi,

Ik zit sinds een tijd op kamers, nu was dit geen probleem omdat ik een goede bijrijdster gevonden had, nu is ze onlangs moeten stoppen en staat mijn paard bijna heel de week stil. Ik heb zelf geprobeerd meer om zelf meer te rijden, maar dit is gewoon geen doen aangezien ik dan 1,5u moet reizen en anders maar 1/2x in de week kan rijden wat veeeel te weinig is voor haar.
Nu ben rond wezen kijken voor andere oplossingen en kwam er eigenlijk wel bij uit dat haar verhuizen de beste oplossing was, alleen hebben wij een groot probleem..

Want in het begin van de stalling hebben wij al een paar keer moeten vragen om de facturen, die we een hele lange tijd niet gekregen hebben, waardoor onze stallings geld alleen maar op gelopen is, ook hebben wij een behoorlijke rot tijd gehad bij ons thuis waardoor het financieel niet goed te trekken was (dit is overigens al stukken beter geworden, dus reacties als, wat als ze ziek word is niet nodig, ik heb altijd een reserve potje) hierdoor is de kosten nog meer opgelopen..
Alleen nu vind de stal dat we dit eerst moeten betalen voor we weg mogen, aangezien ze al een paar keer belazerd zijn om in termijnen te betalen, maar het bedrag is gewoon teveel om in een keer te betalen en ik zal wss ook niet binnen een half jaar weg kunnen..

Nu heb ik geen idee meer wat ik zou kunnen doen, dus mijn vraag is ook wat zouden jullie in deze situatie doen?

Dit is overigens niet bedoeld om de stal zwart of een rel te maken, maar gewoon bedoeld voor adviezen

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:23

Hadden jullie trouwens geen vaste betaal dag?

Tsja, je zult moeten betalen, maar je kan wel naar een andere stal gaan denk ik. Maar wees dan wel zo dat je ook de schulden betaald.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 25-11-14 16:27, in het totaal 3 keer bewerkt

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:24

Ik begrijp het niet goed, je hebt niet betaald omdat je geen factuur kreeg. Maar je wist toch wel dat je moest betalen dus had je dit geld toch apart kunnen zetten?

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:24

"Want in het begin van de stalling hebben wij al een paar keer moeten vragen om de facturen, die we een hele lange tijd niet gekregen hebben, waardoor onze stallings geld alleen maar op gelopen is,"

Dit stukje begrijp ik niet helemaal........ je weet toch wat je per maand moet betalen?? Ook al krijg je de factuur later, dan leg je het geld toch al opzij........

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:25

mag schreef:
Ik begrijp het niet goed, je hebt niet betaald omdat je geen factuur kreeg. Maar je wist toch wel dat je moest betalen dus had je dit geld toch apart kunnen zetten?

Dit was ook mijn eerste gedachte...

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:25

Ik vind dat je moet betalen,je paard heeft er toch gebruik van gemaakt.
Je had dat geld apart kunnen leggen en ik neem aan dat je eerder een factuur hebt gehad,dan had je het geld ook over kunnen maken.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:26

Ik vind het heel logisch dat het bedrijf dit verwacht. Dat ze de facturen in het verleden niet op tijd stuurden is imo geen excuus, je wist immers dat er wel betaald moest worden. Ik neem aan dat zij hun zaken inmiddels wel op orde hebben?
Is het niet mogelijk voor tijdelijk iemand te vinden om hem bij te rijden, zo snel mogelijk de stal af betalen en dan verhuizen?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:27

Wat ik zou doen? Ik had het paard al eerder weg gedaan blijkbaar is het een ontzettend hoog bedrag want je kan het niet op korte termijn betalen. Van vind het ook niet netjes naar de pensionhouder. Wil je dat niet dan geld lenen bij de bank

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:27

Ik snap de stal wel. Die willen de zekerheid van een paard achter de hand houden tot je betaald hebt. Misschien 13e maand, kerstbonus oid gebruiken om af te betalen? Of overbodige spullen verkopen op marktplaats?

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:29

Zoals hierboven al aangegeven, je weet dat je per maand een bepaald bedrag moet betalen. Je had dit geld apart kunnen houden toch? Maargoed, daar is het nu te laat voor. Is een nieuwe bijrijder zoeken geen optie?

lady62

Ja eerst betalen natuurlijk.
Het is jou verantwoording om op tijd te betalen en dat dat niet is gebeurd daar heeft de stal niets mee te maken.
Jij hebt het over een factuur maar je weet toch het maandbedrag dus had je dat gewoon op tijd moeten betalen en niet op laten lopen.

Bernoe

heidy_wilco schreef:
Sorry hoor, maar als zo'n stal naar meerdere keren vragen de facturen niet geeft, dan is het hun eigen probleem. Zij zijn de genen die het zover hebben laten komen zodat jij in de problemen zit. En als het goed is kan je gewoon vertrekken als je dat wilt. En het bedrag word alleen maar hoger en hoger daar. En als het dan net zo gaat met de facturen... Nou dan weet ik het wel. Ik vraag me af waarom die andere mensen weggegaan zijn zonder betalen. Misschien omdat ze ook facturen niet of te laat kregen?

Niet mee eens, je weet toch dat je stalgeld moet betalen, of je nou facturen krijgt of niet.

Ts: ik weet niet hoe het wettelijk zit, of je wel kan verhuizen als er nog facturen openstaan. M.i. is het niet gek dat ze willen dat je eerst betaald, helemaal als ze er al eens mee bedonderd zijn.... is het niet mogelijk dat je totdat je wel alles betaald hebt een andere bijrijder zoekt? Of bv vriendinnen ofzo die haar wat extra beweging willen geven?
Edit, typefout.
Laatst bijgewerkt door Bernoe op 25-11-14 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

eenitraM

Paard verkopen en hiervan het stalgeld betalen? O:)

taverno schreef:
Ik vind dat je moet betalen,je paard heeft er toch gebruik van gemaakt.
Je had dat geld apart kunnen leggen en ik neem aan dat je eerder een factuur hebt gehad,dan had je het geld ook over kunnen maken.

True that. Je hebt gebruik gemaakt van de geboden dienst.

Vraag me ook serieus af hoe zo ver heeft kunnen komen aangezien je weet wat het bedrag is en je elke maand moet betalen...

mag

Met andere woorden als je de facturen wel altijd op tijd had gekregen, en deze ook netjes op tijd had betaald, had je nu in de min gestaan?
Ik vind het heel begrijpelijk dat je dit zo snel mogelijk moet betalen. (heb zelf overigens nooit facturen gehad bij mijn stalling)

Percy

Ik vind het volkomen normaal dat de stalhouders eerst de rekeningen betaald willen zien. Je zou beslist de eerste niet zijn die vertrekt en nooit meer iets laat horen.

Snap ook niet zo goed hoe het zo heeft kunnen oplopen? Ik kreeg nooit facturen maar betaalde de stalling gewoon elke maand.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:30

Een factuur van de stal? Dit maakte we altijd over. Je weet toch wat je moet betalen? Je kan een paar dingen doen. Paard verkopen kan je de stal afbetalen of bij iemand geld lenen zodat je wel eerder weg. Anders daar blijven en jammer dan. Snap de staleigenaar wel.

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 16:32

Okay, bedankt voor deze snelle reacties!

Mijn ouders hebben eigenlijk deze stalling ook betaald, dus daar kan ik ook vrij weinig over zeggen, het was namelijk de bedoeling ook dat als ik zou verhuizen een deel zelf zou gaan betalen.

Maar hier is helaas toch niks aan te veranderen, ben meer opzoek naar oplossingen voor nu en niet voor wat wij ook fout hebben gedaan, want dat hebben wij ook zeker wel.

En paard verkopen is echt mijn aller laatste keuze.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:33

Ik snap het punt van de staleigenaar volkomen. Ik denk dat er niks anders opzit dan het bedrag te betalen, misschien kan je het bij iemand lenen?

Als hierdoor verhuizen geen optie blijkt dat zou ik op zoek naar een andere (betalende) bijrijder...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:33

Wat een beetje hierboven al staat... ook al krijg je geen factuur, je weet wat je moet betalen en ongeveer wanneer. Als dit later anders blijkt krijg je het verschil wel terug/betaal je bij. Of je houdt het geld apart.

Dat je gewoonweg zegt ik betaal niet want ik heb het niet gekregen het factuur, ja dat kan op dat moment wel, maar nu zul je gewoon moeten betalen. Ook als je naar een andere stal gaat, dan moet je alsnog je achterstallig bedrag betalen.

Oplossingen zijn er niet behalve lenen van iemand, als hun niet akkoord gaan met in termijnen betalen, zul je geld moeten vinden en snel... en als dat in houd toch je paard te moeten verkopen dan is dat de enige oplossing...

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:34

En kunnen je ouders niet bijspringen?

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:35

blyth schreef:

Mijn ouders hebben eigenlijk deze stalling ook betaald, dus daar kan ik ook vrij weinig over zeggen, het was namelijk de bedoeling ook dat als ik zou verhuizen een deel zelf zou gaan betalen.

Maar hier is helaas toch niks aan te veranderen, ben meer opzoek naar oplossingen voor nu en niet voor wat wij ook fout hebben gedaan, want dat hebben wij ook zeker wel.

En een nieuwe bijrijder zoeken, is dat een optie? Lijkt mij voor nu de meest geschikte oplossing.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:36

blyth schreef:

Als je de stalling niet meer kan betalen... dan is het of je potje aansnijden of verkopen....
Lijkt mij wel zo eerlijk tegenover de stal, het dier en eerlijk tegenover jezelf...

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:38

Of jij of je ouders nou moeten betalen maakt niet uit.. Je weet van te voren wat voor bedrag er betaald moet worden.. Dat hun de facturen niet op tijd rond hebben is niet fijn.. Maar je weet dat er betaald moet worden.. Dan zet je toch geld opzij? Financiële problemen zijn ook geen excuus en je maakt het jezelf niet makkelijker door geld uit te geven wat je eigenlijk niet hebt..

Logische dat ze eerst geld willen zien.. Kun je niet een vast bedrag per maand extra overmaken bij je stallings geld om op die manier de schade in te halen? En tot die tijd ja dan maar staan blijven waar je staat

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 16:39

PBA_ schreef:
En kunnen je ouders niet bijspringen?

Mijn ouders betaalde dit juist :)

Maar iig bedankt, ik ga sws binnen kort dan maar even verder zoeken voor een bijrijder, en alle overige dingen zoals wedstrijden gaan voorlopig ook niet meer door.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:42

Facturen? Ik krijg nooit een factuur. Vooraf afgesproken dat voor het einde van de maand betaald moet zijn en dit doe ik dan ook netjes.

Je hebt geen keus TS. Je zult het bedrag moeten betalen en dus nog een half jaar je paard stil laten staan en daarna verhuizen.