Schuilstal ter overname...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

Schuilstal ter overname...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 12:47

Per 1 december gaan wij verhuizen naar een landje met bak e.d.
Nou kunnen wij van de vorige eigenaren de omheining, bakrand van stammetjes, een caravan (deze willen wij niet overnemen) en een schuilstal ( ong 2,5 x 4) van grote eiken palen en een dak van damwand platen overnemen voor 600,-
Persoonlijk vind ik dit aan de hoge kant.
Maar wat is jullie mening?

doezel2

Re: Schuilstal ter overname...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:51

Als je het zelf maakt. Een schuilplaats. Denk ik dat je goedkopet uitbent

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:53

Dat ligt aan de kwaliteit... Ik zou in ieder geval uitrekenen wat je kwijt bent aan tijd en geld als je 't zelf moet gaan (op)bouwen.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:53

Ik denk dat dit een hele nette prijs is. Hoe groot is de omheining? Kijk voor de grap eens wat het kost om zelf een omheining neer te zetten en hoe veel tijd dit je kost.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:57

Je mag altijd een tegenbod doen. Ik denk dat je met een bod van 350 tot 400 Euro een mooi bedrag betaalt voor dit alles. Als je het allemaal zelf moet aanschaffen en plaatsen, ben je uiteindelijk véél meer kwijt.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:58

't Is natuurlijk maar net wat je er zelf voor over hebt. Natuurlijk kun je het zelf goedkoper proberen te doen, maar is alle tijd en moeite je dat waard? Ik zie zo natuurlijk niet hoe de kwaliteit is maar het klinkt mij ook niet zo gek in de oren. En misschien kun je ook nog wel wat onderhandelen.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:02

Lijkt me geen gekke prijs, eiken palen zijn duur, maar gaan wel een eeuwigheid mee. Als je het zelf allemaal moet aanschaffen ben je gegarandeerd duurder uit, vervolgens moet je alles ook nog neerzetten. Als het er netjes uitziet lijkt het me geen slechte deal. Je kan toch een tegenbod doen? Als je de caravan niet wil ( al lijkt me dat wel erg fijn als je in de winter even droog/ warm wil zitten) dan doe je een bod zonder de caravan. Lijkt me dat een tegenbod helemaal niet raar is, meestal gaan mensen er wel op in als je tenminste niet belachelijk laag gaat zitten; al ze alles moet weghalen is dat ook een heel gedoe! Stevige eiken palen kosten va. 25,- per meter ( dus een paal van bijv. 4 meter kost al 100,_ !...........,damwand rond de 4,- p m2. Dus reken maar uit, anders kan je bijv. op marktplaats eens prijzen vergelijken.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:03

Vind de prijs ook niet heel gek met stevige eiken palen.
Maar je kan altijd een tegenbod doen van bijv. 450 of 500 want die man kan ook niet veel meer met die schuilstal.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:06

Lijkt me een keurig aanbod waar je blij mee mag zijn :j

Als het er netjes uit ziet ga je dat zelf waarschijnlijk nooit voor dat geld voor elkaar krijgen, en dan nog de tijd en moeite die er in gaat zitten :=

Denk dat ze met deze prijs al een aanbod doen waarvan ze denken dan zijn we er maar vanaf en hoeven we het niet af te breken allemaal.

Maar je kan natuurlijk altijd een tegenbod doen, gewoon om te proberen of als je liever zelf wat nieuws neer wilt zetten :)

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:08

Zo gezien je verhaal vind ik 600 euro zeker wel mee vallen. Mits de kwaliteit goed is.

Je kan een tegenbod doen van 450 euro omdat je de caravan niet wil hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:09

Vind het ook een mooie prijs, mits goede kwaliteit.
Waarom vind je dit hoog?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 13:09

Ps, ik niet alle omheining wat ik begreep, maar enkel een paar houten palen die zij er tussen geplaatst hebben.
Hout kunnen wij relatief makkelijk en goedkoop kopen, beide hebben wij zeer handige handen.
Alleen de tijd ontbreekt het ook een beetje omdat wij nog aan het klussen zijn in ons eigen huis/tuin.

Grootste voordeel voor ons, het staat er al.
Voordeel van zelf maken, is dat je het in kan richten hoe je het zelf wilt.

Dubio dubio....

Hij wou niets van de prijs afhalen als we bv de caravan niet willen hebben.
Laatst bijgewerkt door annebe op 20-11-14 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:11

Je kunt natuurlijk altijd een tegenbod doen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:46

Lijkt mij een nette prijs, zéker als de tijd je nu toch ook ontbreekt om het zelf te maken. De caravan kun je altijd zelf nog zien te verkopen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:51

wij hebben toen 500 betaald, prima deal :) scheelt een hoop werk en ook zelf maken is niet spotgoedkoop.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:05

Lijkt me zeker niet duur.. Hout is duur, laat staan alle tijd die je nodig hebt om de boel weer op te bouwen..

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:24

Ik vind het ook geen gekke deal hoor, goed materiaal is niet goedkoop. En daarbij zijn jullie al hartstikke druk in huis en tuin.
Mij lijkt zo'n caravan dan wel weer handig als voeropslag, poetsspullen en andere dingen in te bewaren.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 14:41

Wij hebben zelf al een caravan die we er neer gaan zetten, die er staat is nog minder waard, dan ons oudje

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:46

Oh nee dan staat dat ding alleen maar in de weg idd... Maar kan je ongeveer inschatten wat de waarde is van het over te nemen materiaal? Om je tegenbod op te baseren.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:48

Damwand is volgens mij niet heel goedkoop als je het moet kopen en tel ook de uren die je ermee bezig bent als je zelf iets moet maken. Dan denk ik dat 600 euro een nette prijs is mits de stal nog in goede conditie is.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:51

600 euro minus afvoerkosten oude caravan 150 euro
dan lijkt mij 450 een mooie prijs. Scheelt een hoop tijd

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:04

ik zou een bod doen dat lager ligt (bv 450) voor alles en anders hoeven jullie niks. Ik denk niet dat die mensen erop zitten te wachten dat ze alles moeten weghalen en dan weer op moeten ruimen en weg moeten brengen en los moeten verkopen.
Jullie zitten ook met de opruimkosten van de caravan, dat moet je ze ook duidelijk maken.. (kan zoeits naar de stort?)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 15:16

Caravan mogen zij zelf afvoeren, ik weet niet of er nog een overschrijfbewijs bij zou zitten, maar daar zit ik eerlijk gezegd ook niet op te wachten.
Ook bij de sloop zul je een vrijwarings verklaring moeten krijgen en dit kan alleen met een kentekenbewijs.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:21

Carevan op laten halen door een oudijzerboertje. Zelf hoef je niet er mee te zeulen en je krijgt nog geld toe ook :D .
600 is op zich een leuk bedrag afhankelijk van de staat van de spullen.
Voor een goede schuilstal zit je al snel aan 4 a 5 honderd euro aan materiaal kosten. En dan heb je hem nog niet eens staan.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:59

Het lijkt mij ook geen verkeerd aanbod. Check wel of er een vergunning is afgegeven voor de stal?

En of deze wel of niet is afgegeven: je krijgt niet altijd een nieuwe als een stal is afgebroken, en soms wordt er niet moeilijk gedaan over wat staat, maar wel over wat nog neergezet wordt, ook al is het op dezelfde plaats.