Het is een strook van een meter of 25x4. We gaan hier een schuilstal op realiseren, een verhard stukkie en de rest is gewoon aarde (groeit geen gras in de zomer omdat het in de zomer heel schaduwrijk is, in de winter komt er juist weer veel zon). De strook heeft aan de ene kant een sloot over de hele lengte muv de ingang, en aan de andere kant over de hele rij bomen en struiken. Nu staat er voor die bomen en struiken een soort gaas over de hele lengte wat lijkt op wat ze gebruiken om een vloer te storten. Het heeft even grote gaten als schapengaas. Nu vraag ik mij af of dit niet gevaarlijk is voor paarden, zeker als ze even aan het spelen zijn en er zou er 1 met een been doorheen gaan. Heeft iemand ervaring met schapengaas op de wei met een veulen/speelse paarden?
Verder twijfel ik wat aan de ondergrond. Ons budget voor dit seizoen is heel laag, dus ik wil voor nu de kosten laag houden. De schuilstal bestaat uit een reeds aanwezige metalen plaat, een voormalig caravandak is het volgens mij, wat we op poten willen gaan zetten. Dan wil ik vragen of we twee schuttingen mogen plaatsen om de zijkanten af te dichten. Onder het afdak willen we dan bestraten. Wellicht voor de bestrating dan van die paddockmatten?
Mijn man denkt dat zand storten geen optie is, dat dat zich gaat vermengen met de aarde, en dat je dan alsnog blubber krijgt. De ene helft van de strook, waar de schuilstal komt, is gek genoeg altijd droog, het lijkt wel of dat al meer zanderig is, en loopt ook een beetje schuin af naar de sloot. De andere helft ligt wat lager en word in de winter wel modderig. Kunnen we dat stuk gewoon modderig laten of is dat echt zo slecht. Mijn veulen ligt snachts op stal best vaak, waar zou hij nu gaan liggen? Of doen ze dat niet veel als ze altijd buiten staan? Er komt geen stro in de schuilstal. Wel krijgen ze onbeperkt hooi.
Ik zou heeeel graag meedenkers willen hebben. Ik plak wat fotos van het stukkie erbij. Uiteraard moet alles in overleg met de boer, dus we kunnen niet zomaar doen waar we zin in hebben.
Het stuk is alleen in gebruik in de wintertijd, ze staan op dit moment nog in de wei achter dit stuk, en snacht op een reguliere stal.
Dit is het meest uiterste linkerpuntje, gezien vanaf het pad. Dit grenst aan de paddock, die er niet bij betrokken mag worden. Je ziet hierop de plaat die we als dat voor het schuilhok willen gaan gebruiken.

Zoals je hieronder kunt zien is er voor de minishet een extra plekje, waarvan we de ingang wel wat moeten verlagen zodat mn veulen er niet in wil gaan. Je ziet hier ook het best het gaas wat is gebruikt wat ik noemde.

Als je de ingang inkomt is dit wat er rechts is, het winterstuk is tot het einde van de bomenrij, daarachter is onze wei maar die is een groot deel van de winter niet bruikbaar omdat we dan het gras kapot trappen en dat vind de boer natuurlijk niet goed.

Als je de ingang inkomt is dat wat er links is, dit is het meest droge stuk en hier komt ook, waar je die plaat en kar ziet, de schuilstal