de haflinger van mijn kennissen is een vuil baasje.
Snachts staan ze in de stal. Astra zijn stal is 3x3m en hij heeft ruimte gneoeg om op een propere plek te gaan liggen. Maar Astra ligt liever in zijn eigen mest.

Gevolg? Vieze buik, benen en schouders en nu zelfs vieze manen door o.a de mest in de stal en rollen in de wei terwijl het gras nat is en er op sommige plekken molshopen zijn.
Ik heb zondag enkele producten geprobeerd, sprays voor de manen (showsheen, star & shine) en producten voor de vacht om ze zonder water te kunnen "wassen". Ik volg de gebruiksaanwijzing ook nauwgezet en laat het product dan net zo lang intrekken als ze voorschrijven.
Ik heb zondag dan ook het paard met warm water en shampoo gedaan op de vuilste plekken. Zelfs dit hielp niet goed.
Iemand raad wat wel kan helpen?
extra info:
De stallen werden eerst gestrooid met houtkrullen. Maar vandaag heb ik de stallen volledig uitgespoten, rubber matten eruit gehaald en deze afgespoten. Daarna de stallen goed uitgetrokken zodat ze zo goed als droog waren, matten terug erin gelegd en een goede laag stro in de stallen gedaan. In elke stal 1 volledige baal.
Ik hoop dat dit ook wat helpt om Astra properder te houden.
Hier zie je goed welke plekken ik heb gepoetst. De manen lijken proper, maar dat zijn ze niet hoor. Ze zijn normaal veel witter, ook de staart krijgen we niet meer wit.