Aangezien ons huis opgekocht is door de Lidl 2 jaar geleden, weliswaar onder opschortende voorwaarden, hebben wij 2 jaar lang naar een leuk huis gezocht met eventueel de mogelijkheid (als het er was) om de paardjes aan huis te stallen... Dit was geen must, maar mijn ouders probeerden het toch wel te realiseren omdat het mijn droomhuis was!
2 maanden geleden hadden zij hun droomhuis gezien: een hoeve, maar met super weinig grond. Dus de paardjes konden niet mee. "Oh, maakt niet uit, jullie hebben jullie best gedaan, ik zoek wel een weide in de buurt!", was mijn antwoord.

Ik had een hoeve gezien op immoweb op een oppervlakte van 11000m². Ik was al erg enthousiast. Het huis stond er nog maar net op, en ook niet duur geprijsd voor die lap grond. Nadat ik het aan mijn ouders liet zien, hadden we het gevoel dat we hier heel snel moesten bij zijn. Diezelfde avond belden we nog voor een afspraak. De man aan de telefoon meldde al dat er al over de vraagprijs was geboden en het huis erg in trek was. Daarom hadden we beslist om gelijk de volgende morgen te gaan kijken. Ik ben niet naar school gegaan, om toch mee te kunnen.

Toen we er waren, waren we gelijk verkocht aan de ligging en de rust. Maar het huis binnenin was nog veel werk aan. Toch zagen mijn ouders dat dit echt was, waar ik altijd van heb gedroomd. En ze zijn de uitdaging aan gegaan, de binnenkant van het huis zal helemaal gerenoveerd worden. Ze hebben geboden op het huis, ook boven de vraagprijs. En er waren nog 2 koppels in de running. Uiteindelijk moesten de anderen afhaken en kregen we 3 dagen later telefoon dat wij de nieuwe eigenaars zijn van het huis en grond!

De weide van ons is opgedeeld in 2 stukken. Er is nog een 3de stukje dat we gewoon gratis kunnen blijven gebruiken!

Er zijn dus 2 nieuwe stallen aanwezig. Wel geen elektrische drinkbakken. Wel licht.

Hier op street view te zien

Het groene is ons stuk, het oranje is het stuk dat we mogen bijgebruiken en het blauwe, daar liggen de stallen. (hier nog te zien als beton)
Nu zou ik graag van jullie tips horen om het verblijf voor mijn 2 schatjes nog aangenamer te maken.

Zo is er voor de stallen echt wel een modderplek door dat ze er vaak door lopen en de zon er door de oprijlaan (onderaan te zien, rechts op plattegrond), er niet zoveel en snel zon op komt. Ook aan de ingangen waar ze lopen is dit. Hebben jullie hier oplossingen voor?
Ik wil ook nog even vermelden dat er nog geen zadelkamer/opslagplaats is, dus dat moet nog aan de stallen aangezet worden.
En de linkerweide (de grote weide) is gedraineerd.

Graag hoor ik wat jullie vinden en eventuele tips!