Wat is er nou beter? Een Poetstas of koffer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ThatCowgirl

Wat is er nou beter? Een Poetstas of koffer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 21:21

Ik vraag me af wat er nou precies beter is, een poetstas of een poetskoffer. Ik zit altijd zo te zeulen met mijn kist. Een tas hang je meestal gewoon om je schouder als ik het goed begrijp en in mijn kist pas ook lang niet alles. Dus dat is mijn vraag. Ik heb geen andere topics hiervan gezien en ik hoop dat ik het goed plaats.

Anoniem

Re: Wat is er nou beter? Een Poetstas of koffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:23

Ik gebruik mijn kist ook als krukje (voor invlechten) en om op te zitten, ik zou dus altijd voor kist gaan. Is ook makkelijker schoon te maken dan een tas.

ThatCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 21:24

Resistance schreef:
Ik gebruik mijn kist ook als krukje (voor invlechten) en om op te zitten, ik zou dus altijd voor kist gaan. Is ook makkelijker schoon te maken dan een tas.

Ik heb al heel lang een kist maar de sluitingen zijn slecht en ik kan mijn halster er ook niet in doen als ik die mee wil nemen naar huis

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:25

Ik denk dat het gewoon persoonlijke voorkeur is..
Het is niet dat het ene beter is dan het andere, die goedkope poetskistjes vallen kapot, een tas kan beter tegen een stootje.
Gelet op te trends in de ruitersport wereld, dan is een poetstas "in" :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:26

Een tas wordt eerder vies idd. Die kun je niet even afspoelen. En een kist kun je op slot doen :) verder heb je in een kist meer vakjes voor kleine spulletjes en kun je je spullen netter ordenen. Ik vind het iig veel fijner :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:27

Ik heb sinds een tijdje een tas, en wil niet anders meer. Geen gedoe met een koffer die niet dicht kan, gewoon erin, en klaar. Veel vakjes aan de zijkant waardoor ook het kleine spul goed op te bergen is. Echt fijn.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:28

Heb al jaren een tas en bevalt me erg goed. Zou nooit meer een kist/koffer kopen.

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:29

Wat je handig vind! Ik ga persoonlijk voor een kist, omdat mijn vorige poetstas was gescheurd (had een plastic), en met een kist gaat dat niet zo makkelijk :)) ook kan je erop zitten en staan etc.
Maar tassen zijn vaak wel groter.. :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:30

Ik heb ook altijd voorkeur aan een kist gegeven. Kon alles veel meer georganiseerd opbergen omdat je dan ook vakken erin verdeeld had, bij die van mij tenminste wel.
Ik had een grote van de decathlon, waar je ook op kon staan tot 80kg geloof ik.
Echt ideaal!

ThatCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 21:30

Peerke_ schreef:
Ik denk dat het gewoon persoonlijke voorkeur is..
Het is niet dat het ene beter is dan het andere, die goedkope poetskistjes vallen kapot, een tas kan beter tegen een stootje.
Gelet op te trends in de ruitersport wereld, dan is een poetstas "in" :j

Tja, ik wou eigenlijk gewoon weten wat de beste reacties waren op een kist en tja ik wil gewoon weten wat nou écht handiger is

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:32

Op een manege zou ik zeggen: tas (kun je makkelijker dingen bij proppen/makkelijker te dragen). Bij een eigen paard: kist (die kun je laten staan, goed ordenen en idd bv als krukje gebruiken, en muizen kunnen er niet in)

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:33

Ik heb een tas en een koffer, maar gebruik eigenlijk voornamelijk mijn stalorganizer. Oftewel, een handige zak voor aan de deur van mijn stal met heel veel vakjes waar je alles in kan steken. Ik sta dan wel op een hele kleine stal met nog twee andere dames dus dan hoef je niet bang te zijn dat er iets verdwijnt ;) Maar voorkeur tussen koffer en tas is toch absoluut tas!

ThatCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 21:34

Sheran schreef:
Op een manege zou ik zeggen: tas (kun je makkelijker dingen bij proppen/makkelijker te dragen). Bij een eigen paard: kist (die kun je laten staan, goed ordenen en idd bv als krukje gebruiken, en muizen kunnen er niet in)

Ik heb 'n eigen paard wat ik deel met mijn moeder. Ik heb op dit moment een koffer die telkens uit elkaar valt en het hengsel begeeft het dus gaat toch naar een Tas

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:36

http://www.decathlon.nl/gb-700-bruin-id_8103670.html

Ik had deze koffier bv. van de decathlon

Heb in 3jr tijd nooit problemen gehad met het kapot gaan van de sluiting ofzo, voor die prijs echt n heel fijn ding

Ik heb wel een scheur in de deksel gekregen doordat ik hem als opstapkruk wilde gebruiken haha..
Toen ben ik met m'n laars er doorheen gegaan, oeps..
Hij kan wel tot 80kg hebben en je kunt er makkelijk op gaan staan, maar met opstijgen zet je meer druk erop.
Dat ging niet goed, maar heb m gewoon daarna kunnen gebruiken alsof nooit iets gebeurd was haha

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:41

Ik heb mijn borstels in een emmertje :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:44

Tas met mijn borstels er in voor iedere dag.
In mijn kist zitten verzorgingsspullen, vlechtspullen, dat soort dingen. Kleine troepjes ook e.d. Ideaal, zou min kist niet willen missen, maar de tas is ook wel makkelijk voor de alledaagse sneller borstelbeurt.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:45

Ik heb een organiser zak. Zitten allemaal vakjes in en die kun je ophangen aan je stal of hek. Ideaal. Alles heeft z'n eigen plek. Stuk compacter dan een koffer of een tas. Heel handig.

En koffer neemt veel te veel ruimte in in me kast.
Laatst bijgewerkt door Veulen84 op 22-10-14 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:45

Ja, een tas is inderdaad wel handiger voor het 'snel' meenemen.
De kist, en die zat behoorlijk vol wat dan wel het voordeel heeft dat je gelijk Alles wat je nodig hebt bij je hebt, was wel altijd slepen haha.. Maar daar wen je ook wel weer aan

X_Jitte_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:47

Ik vind koffer nog steeds het handigst :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:48

Een boodschappentas, een emmer of een gereedschapskist. In ieder geval niet die onpraktische, dure kistjes en tasjes uit de ruitersportzaak.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:36

Tas is veel handiger. Makkelijk te verplaatsen met 1 hand. Deksel kan niet dicht vallen, tas heeft meer vakjes aan de buitenkant. Als je geen muizen in je kast heb is een tas absoluut handiger ;-)
Ik heb er 1 van Epplejeck, de goedkoopste denk ik.
Deze:
http://www.ej.nl/paard/poetsen-toilette ... _3128.html :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:41

Ik heb een kist van fouganza te krijgen bij decathlon. Ik gebruik deze al 10 jaar. Mn vriend heeft er zelfs een aangeschaft voor iets totaal anders gewoon omdat de kist zo stevig is.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:42

Een oude gereedschapskist :D . Lekker stevig, dus je kunt er ook op zitten of staan. En er kan meer in dan de gemiddelde poetskoffer.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:47

Ik heb denk ik al een jaar of 10 dezelfde poetskoffer. Een grote van jollybox.
Geen idee of ze nu nog verkocht worden. Maar alles past er makkelijk in en ik gebruik hem ook om op te staan of te zitten als ik mijn laarzen aandoe en zo.

Dus ik ga nog steeds voor de koffer!

Sterker nog ik rij 22 jaar paard en heb in die tijd 2 poetskoffers gehad. De eerste heb ik ook nog steeds alleen daar is het sluitingsclipje van kwijt. Met deze koffer fietste ik vroeger als klein meisje wekelijks naar de manege.. Ik ben nu 30...

Edit: ze zijn er nog! Deze dus :)

http://www.agradi.nl/jolly-box-box-groo ... tAodil4ARA

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:30

ik heb niets met koffers, ze zijn groot, lomp en nemen veel ruimte in mijn kast.
een tas vind ik veel handiger, zitten vakken in voor kleine spulletjes etc.

Je neemt hem sneller even mee, weegt zowat niets en je kan hem overal kwijt.