Geen idee of het hier goed staat, maar ik dacht ik plaats het onder verzorging.
Ik heb een vraagje over paarden make-up. Mijn 15-jarige Friese hengst is al best grijs op zijn hoofd (al jaren) en voor de wedstrijden maak ik dit altijd zwart. Dit deed ik eerst met waterproof mascara maar dat wordt steeds minder handig gezien de toename van het aantal grijze haren haha Nu heb ik pas zwarte paarden make-up aangeschaft van Glam horse http://www.glamhorse.nl/c-1871318/paarden-make-up/ dit werkt prima en dekt ook goed alleen heeft het 1 nadeel, het droogt niet op en blijft dus afgeven. Resultaat is dat alles er onder zit. Bij mascara heb je dat niet.
Mijn vraag dus aan jullie is of jullie alternatief weten wat goed zwart dekt en niet blijft afgeven en natuurlijk wel huidvriendelijk is dus geen chemisch goedje.
Ik hoop dat iemand een idee heeft. Alvast bedankt!
Edit; misschien weet iemand een ander merk paarden make up wat wel opdroogt?
Gr Melanie
Laatst bijgewerkt door snoeppig op 19-10-14 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik hoor wel eens verhalen over schoenpoets, maar ik weet niet of het ook echt wat is..
melissapupa
Geplaatst: 19-10-14 17:29
mijn witte paard heeft een zwart plekje ik maak het altijd wit met oogschaduw basis en witte/grijze/zilveren oogschaduw misschien kun je dat proberen? @sophieFT ja dat kan ook maar dat is wat meer knoeien blijft niet goed zitten
Suzanne F.
Geplaatst: 19-10-14 17:31
Zwarte Edding viltstift?
snoeppig
Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-14 17:32
Heb schoensmeer wel eens gebruikt maar nadeel is dat het niet super goed dekt en op de eens of andere manier lijkt het me niet echt goed voor de hoofdhuid ( geen idee of dat ook zo is hoor)
MissBmx
Geplaatst: 19-10-14 17:33
waarom zou je het zwart maken? Krijg je minder punten voor grijze haren?
houtskool? ik zit even te denken wat mijn stage in die dieren tv buisniss gebruikte, maar nogal lastig.
Gea99
Geplaatst: 19-10-14 17:38
Anders misschien eens kijken bij een schminkzaak voor toneel. Anders waterschmink van kinderen?
Marie_v
Geplaatst: 19-10-14 17:39
oogschaduw? of misschien van die haarverf spuitbussen die ze tijdens carnaval verkopen, ik denk niet dat dat schadelijk is
Tigress
Geplaatst: 19-10-14 17:39
Houtskool met haarlak eroverheen? Ik weet dat alleen houtskool ook afgeeft, maar bovendien ook dof is misschien zorgt de haarlak voor de glans Sowieso blijft houtskool dan beter zitten.
Verder zit ik te denken aan schmink, haarverf in een spuitbus (is op waterbasis dus dat kun je er zo weer uit krijgen )
luffwinny
Geplaatst: 19-10-14 17:40
Je hebt toch van die markeerstiften voor vee? Misschien dat je dat in het zwart kan vinden .
Marie_v
Geplaatst: 19-10-14 17:40
verf gewoon heel je paard grijs
snoeppig
Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-14 17:41
Blijft denk ik ook afgeven houtskool en ben bang dat dat in z'n ogen komt. Ben geen zeikerd hoor hahaha
Zou ook misschien wel kunnen ja schmink..
Als ik met een spuitbus aankom denk hij al dat ik hem ga vermoorden. Deo bij hem in de buurt opdoen neemt hij me al niet in dank af dus denk niet dat hij dat toe gaat laten. Zou wel werken denk ik!
Twilight
Geplaatst: 19-10-14 17:41
ik lees dat manic panic, een uitwasbare haarverf voor mensen, gemaakt is op natuurlijke basis, dat is evt te proberen in het zwart?
Verven? Geen idee of dat kan, moet ie wel heel braaf zijn met wassen. Maar denk dat als je verf zonder ammoniak pakt dat het best zou kunnen
snoeppig
Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-14 17:42
Markeerstiften voor vee? Klinkt handig!
Ik heb wel een geprobeerd het te verven maar dat pakte niet (was zonder ammoniak) Zelfs langer laten zitten dan bij mensen moet maar het bleef wit.
Iris82
Geplaatst: 19-10-14 17:43
Vraag anders MarijeR eens. Die showt met mini's en daar gebruiken ze ook make-up.
SayaJones
Geplaatst: 19-10-14 17:43
Iemand die ik ken, heeft een aantal frieze hengsten, die maakt ie gewoon volledig zwart met haarverf voor keuringen
Maargoed, ik denk niet dat je dat echt op z'n hoofd wilt smeren
Houtskool is misschien idd ook een optie, maar geeft denk ik veel af. Zo'n zwarte marker zou ook kunnen. Inprincipe kleur je alleen z'n hoofdhaar en niet z'n huid toch? Wasco misschien een idee? Dat geeft misschien een beetje af, maar niet zo heel veel.
Marie_v
Geplaatst: 19-10-14 17:46
Twilight schreef:
ik lees dat manic panic, een uitwasbare haarverf voor mensen, gemaakt is op natuurlijke basis, dat is evt te proberen in het zwart?
ik heb er zelf al eens mij heer mee geverfd en je moet echt een half uur onder de douche staan voor dat alle verf er uit is en heel de douche zat onder dus voor een paard niet zo handig denk ik het voordeel is wel dat het ongeveer 2 weken op blijft
snoeppig
Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-14 17:48
Bedankt voor de tip Iris82! Ik zal haar een pb sturen.
@just_sannee: Verf pakte bij hem niet. Het zijn idd alleen de haren maar ik ben toch voorzichtig met wat ik er op smeer.
Volgens mij zou een vee markeerstift prima moeten werken. Die geven als ze eenmaal op de vacht van een schaap zitten bijvoorbeeld niet meer af. Nadeel het blijft wel een tijd zichtbaar. Agradi heeft ze in elk geval ook in het zwart.