Samen met mijn vader heb ik de paardenhobby, waarbij ik in principe al het werk doe en hij alleen helpt als het echt niet anders kan. Maar omdat hij afgelopen jaar al meer het werk eraan kreeg vanwege mijn baan en studie zijn we gaan minderen in pensionklanten, deze meiden verkochten de paarden ook wegens studie, dus het probleem loste zichzelf op. Nu lijkt het me toch weer leuk om de stallen vol te hebben staan, zeker voor mijn eigen paarden die hun voormalige pensionvriendjes missen.
Dus vandaar, we willen verder als een doe-het-zelf stal. Maar wat verwacht pensionklanten daar nou eigenlijk allemaal van en wat is een reële prijs voor zo'n stal? De stal heeft een 20 bij 40 bak met verlichting, paddocks, genoeg weiland, ruime zadelkasten en een binnen en buiten poetsplaats, buiten met water erbij. De paarden staan op vlas en krijgen 4 keer per dag ruwvoer en 2 keer per dag krachtvoer.
De bedoeling is dat de pensionklanten zelf mesten en dat we een gedeelte van het voeren en het binnen halen volgens een rooster doen. Bij de prijs in zit vlas en ruwvoer. De prijs die we in gedachten hebben is €150 in de wintermaanden en €135 in de zomermaanden. Het is trouwens in de kop van Noord-Holland.
Zijn er dingen die we over het hoofd zien of die handig zijn om als taak te verdelen? Is de prijs te hoog? Of zijn doe-het-zelf stallen ook gigantisch uit aan het raken?
Graag hoor ik ervaringen en tips

Groetjes Marijke