Lease shetlandpony, reële prijs?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

apollootje

Lease shetlandpony, reële prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 11:44

Wat is een reële prijs voor het leasen van een shetlandpony?
Dat vraag ik mij af...

Ik heb een onwijs leuke shetlander, al zeg ik het zelf :+, die ik graag weer ter lease wil aanbieden. De afgelopen 4jaren heb ik altijd een leuk vast ruitertje gehad voor mijn pony en dat is mij erg goed bevallen! Helaas moest mijn laatste ruitertje noodgedwongen stoppen, omdat ik het tijd vond dat mijn pony weer dichterbij huis kwam wonen.
Nu staat mijn pony sinds enkele weken bij mij thuis in een geheel nieuwe omgeving. Ik heb advertenties gezet op marktplaats, de boktmarkt en mensen getipt. Maar tot zover valt het allemaal nog niet mee om een leuk ruitertje te vinden. Reacties genoeg! Maar allemaal penny's, veel te groot en zwaar, of ze reageren gewoon niet meer terug. Misschien moet ik ook wel meer geduld hebben...
Maar toch knaagt het aan mij, ben ik dan misschien niet te duur?

Wat ik kan bieden:
* Een 8jarige shetlandpony van ruim 1m, daardoor natuurlijk enkel geschikt voor jonge en/of kleinere kinderen.
* Braaf, betrouwbaar, bomproof, makkelijk te rijden en netjes opgeleid. Heeft veel ervaring opgedaan met verschillende wedstrijden en evenementen, is officieel B dressuur & B springen geklasseerd.
* Er is van alles mogelijk! Rijden, dressuur, springen, spelletjes, buitenritten, wandelen of gewoon enkel poetsen en knuffelen.
* We hebben de beschikking over een mooi vlak veldje waar gereden kan worden, vele km's kavelpad en brede bermen langs de weg. Er kan ook gebruik gemaakt worden van de bak bij de buren. Er zijn pionnen en springmateriaal.
* Natuurlijk mogen ook alle eigen spullen van de pony gewoon gebruikt worden.
* De pony is 3 dagen per week beschikbaar als 'lease pony'.
* Zeker 1x per week zal ik de jonge combinatie lesgeven.
* Totaal geen klusjes, enkel de leuke dingen!
Wij wonen in het buitengebied en daardoor is het niet bereikbaar voor kinderen alleen. Maar ik ben ook van mening dat de categorie 'kinderen die op een shetlander passen' zeker nog niet zomaar alleen over straat gaan. Daarom verwacht ik dat het ruitertje samen komt met een ouder :)

Ik vind zelf dat ik best wel een bijdrage mag vragen voor het rijden van mijn shetlandpony, zeker in combi met les. Maar wat vind bokt dan een net bedrag?

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:48

Mijn mening is dat je een verzorgpony gratis aanbied en niet ter lease.

Kinderen van 8 jaar verdienen zelf geen geld, zijn van hun ouders afhankelijk... Als je geld wil verdienen met de shetlander zou ik les aanbieden voor beginnende ruiters.

m1992

Re: Lease shetlandpony, reële prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:53

50€ per maand? :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:56

Niet... een Shetlander kun je toch niet serieus verleasen? Ik zou hem als verzorgpony aanbieden, gewoon gratis.

j1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:56

Als ik bij maneges kijk dan betaal rond de 20 euro voor een losse les. Dat zou dan 80 euro per maand zijn voor elke week 1 uurtje les. Zelf opzadelen en dat is het dan wel een beetje. dus misschien iets in de trant van 100 euro per maand?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:57

Ik denk dat je meer moet denken aan een symbolisch bedrag en dat het anders erg lastig gaat worden om iemand te vinden. In principe zoek je iemand voor de verzorging en beweging van je pony, mi hoeft dat niet perse iets te kosten... voor de lessen zou je natuurlijk wel een vergoeding kunnen vragen.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:59

Ik bied een verzorgpony aan van 1.20.
Ik kan ook ongeveer hetzelfde als jij aanbieden.
Zelf vraag ik 10 euro per maand om de ergste penny'ste mijden.
En les kunnen ze hier voor de helft van een gemiddelde manegeles volgen.

Zelf ben ik van mening dat je voor een shetlander blij mag zijn dat je iemand vind.
Niet veel ruitertje's passen op shetlanders.

Ik heb zelf jaren (tot vorig jaar, zo'n 5 jaar in totaal) shetlanders een tijdje gereden voor andere mensen. Vooral om zeweer eens even op hun plek te zetten, en als het echt klikte met het dier dan ging ik er ook mee verder. Now way dat ik voor een shetlander die jij aanbied een bijdrage zou betalen.

Ik heb namelijk een bijrijpaard aan huis bij eigenaren dat Z2 loopt, met bak, poetsplaats, afspuitplaats die ik 3 keer per week rijd, waarvan ik 2 keer per week les krijg van een goede instructrise GRATIS. En daarnaast mag ik ook nog altijd als ik wil van de bak gebruik maken bij andere paarden. Nu betaal ik vrijwillig wel 15 euro per week. En voor zo'n paard staan de bijrijdstertjes in de rij. Bij shetlander écht niet!

Ik zou hoogstens 10 euro per maand vragen zoals ik ook doe als symbolische bijdrage.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:02

Je mag al blij zijn als je iemand kan vinden.

Ik heb zelf brave shetten, die t/m ZZ nivo voor de wagen lopen. Maar ook voor zulke hoog opgeleide pony's is het lastig om iemand (wat dus ook een volwassen menner zou kunnen zijn) te vinden. Er kan hier ook veel, thuis trainen, lessen (op eigen kosten), clinics, wedstrijden, dus daar ligt het ook niet aan.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:02

Ik vind het enorm lastig....
ergens snap ik uiteraard de vergoeding, alles is duur tegenwoordig.
Zelf heb ik in de tijd dat ik nog zelf paarden had, ook voor 1 van mijn paarden een bijrijdster gehad.
niet bepaald omdat ik deze nodig had naar omdat ik het dit meisje gunde.
De klik was er en ze kin als recreatie ruiter wat van dit paard leren (m2). Het plezier wat ze hadden was voor mij genoeg en af en toe kon ik op haar terug vallen mocht er iets zijn.

Voor mijn dochtertje van 8 ben ik al tijden opzoek naar een leuke verzorgpony. Een zachtaardig kind wat poetsen wandelen leuker vind als rijden. Ze heeft nu een verzorgpony maar mag niet komen wanneer ze zou willen.
Een vaste dag komt ze, maar zou graag vaker willen.terwijl de pony anders staat te verpieteren.maar hier in de buurt is t een drama een pony te vinden. vooral voor kinderen vind ik het belangrijk om vooral "lol" te hebben.
Laatst bijgewerkt door denbine op 10-09-14 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:03

Je hebt een lastige doelgroep. De meeste jonge ruiters zoeken bij ponyrijden ook het gezellige van de groep en zullen dus naast een verzorgpony, waar ze alleen zijn, vaak ook de manege willen aanhouden. En dat maakt het voor de ouders weer erg duur om naast de dure lessen ook een leasepony te betalen. De fanatieke wedstrijdruiters die het sociale misschien niet zo missen willen dan vaak weer niet een shet maar een wat elegantere atletischere pony.

In alle eerlijkheid denk ik dat het knap lastig wordt om hier geld voor te krijgen en dat je geluk hebt als je voor nop een leuke en trouwe ruiter kan vinden.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:03

Ik vraag voor mijn e-pony die L1 heeft gelopen in een donker verleden, pensionstal met binnenbak en alles, volpension, alle spullen, bos in de buurt, ook niets... (en dat is voor vrijwel elke dag als ze willen)...

Weet wel dat het per regio enorm kan verschillen. Vraag ik hier iets (Brabant) dan krijg ik niemand, had ik dat in de Randstad gedaan, had ik een rij met mensen gehad ;) Dus kijk ook even wat er normaal is in de buurt :)

Vergelijken met een manege NIET doen, want jij geeft geen les/begeleiding toch? (Ouders moeten zelf mee etc.) Anders zou ik meer dan mijn stalgeld kunnen vragen :')

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:08

Ik zo ook absoluut geen geld vragen. Jij wilt de pony aanbieden, omdat jij wilt dat ie gereden word, dan vind ik het onzin om er geld voor te vragen. (vind ik overigens sowieso onzin wat voor paard dan ook.) Ik zou zeggen zoek een leuk ruitertje en vraag dan misschien voor de les een klein bedrag, maar niet voor de leas.. Als ik een shet had, zou ik een klein ruitertje gewoon het plezier gunnen! :)

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:10

Gratis of iets kleins, ik kreeg vroeger voor me verjaardag 2 maanden een verzorg shetje via mijn manege maar dat koste 75 euro per maand -O- dus kon ik het maar 2 maanden doen.

Ik zou maximaal 30 euro per maand vragen

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:19

Ik snap wel dat je een vergoeding wilt en ik vind ook dat je die gewoon kan vragen.
Je geeft elke week les en jouw pony kan alles; dit is veel meer dan het gemiddelde bijrijdpaard/pony kan bieden hier :=
Ik vind max. 50 euro een eerlijke prijs.

Sommige mensen vind ik wel overdreven reageren, gewoon omdat het een shet is, mag ze niets vragen?
Hier in België vragen ze belachelijke bedragen (150-200 euro) voor een manegeknol (ja sorry, een paard dat een paar rondjes in de bak kan/mag lopen, vind ik deze prijs niet waard, maar dat is ook persoonlijk :) )

Jouw pony is volgens mij ideaal voor ruitertjes die al wat kunnen rijden en meer willen leren.

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:20

Wat een bedragen worden hier genoemd. Als je al wat wilt vragen, zou het inderdaad een symbolisch bedrag moeten zijn, of dat je alleen een paar euro vraagt voor de lessen. Kinderen van die leeftijd hebben weinig te besteden en de ouders moeten er maar net zin in hebben om 3 keer in de week mee te gaan. Ik denk ook dat je al blij mag zijn als je iemand vind. Ik heb zelf 2 fantastische bijrijdpaarden. Geen klusjes, alleen de leuke dingen, het enige dat ik betaal, zijn mijn lessen, die ik vrijwillig neem bij de rijvereniging, dus nog geen 5 euro per keer kosten en van goede instructrices.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 13:10

Wat een hoop reacties al!

Ik bied inderdaad ponyles aan voor de aller jongste beginnende kinderen :)
Maar juist voor mijn pony vind ik het leuk, als zij een vriendje/vriendinnetje krijgt die naast de les nog eens 1a2 keer extra komt. Wat er die keer extra gebeurt, dat maakt mij niet veel uit. Dat mag inderdaad beweging zijn in de zin van rijden of een buitenrit, maar zeker ook wandelen of lekker poetsen en tutten vind ik prima.

Ik heb geen ruiter nodig omdat de pony anders niets doet. Ik zoek een ruiter omdat ik er ook plezier aan beleef als ik een jong kindje zie genieten met een pony. En natuurlijk omdat het voor de pony ook erg leuk en afwisselend is tussen de lesjes door.
Aan aandacht en beweging heeft de pony hier geen gebrek :+

Waarom wil ik een vergoeding?
Anders is het niet eerlijk tegenover de ruitertjes wie ik ponyles aanbied. Ik wil minstens mijn vergoeding die ik anders zou krijgen voor de ponyles, maar heel veel extra hoef ik echt niet te hebben.
Is dat dan zo gek gevraagd?

@denbine, zie ik nou dat jullie in Dronten wonen?
Dan stuur ik gauw een pb! :D

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:18

Ik zou het zo bekijken.
Dan meisje verzorgd de pony en houd hem in conditie en in de ruil daarvoor mag ze rijden.
Ook de lessen doe je eigenlijk in jouwn voordeel want daardoor leert ook de pony bij.
En je mag ook blij zijn als je iemand vind die een shet wilt rijden überhaupt.

Dus ik zou zeker geen bijdrage vragen, ookal geef je lessen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:27

Je kunt het verleasen van een kleine pony niet vergelijkbaar stellen aan dat van een paard.
De kosten zijn een stuk lager, zowel aanschaf als voer-, stallingskosten.

Ik denk dat je in je handen mag knijpen als je een leuk gemotiveerd ruitertje vindt met dito ouder(s).
Die zijn onbetaalbaar :P

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:33

romyloverrr schreef:
Ik zou het zo bekijken.
Dan meisje verzorgd de pony en houd hem in conditie en in de ruil daarvoor mag ze rijden.
Ook de lessen doe je eigenlijk in jouwn voordeel want daardoor leert ook de pony bij.
En je mag ook blij zijn als je iemand vind die een shet wilt rijden überhaupt.

Dus ik zou zeker geen bijdrage vragen, ookal geef je lessen.

Onzin. Pony loopt al in lessen dus blijft al in conditie, daar heeft ze geen ruiter voor nodig.
En hoezo lessen in haar voordeel? Zoiets is toch leuk als dat er is voor kinderen? Ja, zij verdient eraan, maar het is leuk voor pony en kids.

Yannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:39

Zelf heb ik een verzorg shetlander gehad toen ik 11 was (8 jaar terug). Mocht er alles mee, zadel en andere spullen lagen ook thuis de kosten waren 35 euro per maand. Gelukkig deed ik haar samen met een vriendinnetje en waren de kosten 50/50 (17.50 euro ) want ik vond dat toendertijd een hoop geld. Ik zou dus niet al te veel geld vragen als ik jou was.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:42

De manegekinderen leren die pony niets bij, maar als je 3 keer per week ofzo o pdat dier rijd leer je dat die wel wat bij. Wat in het voordeel is voor de kinderen.

Het is leuk voor de kinderen, maar een bijdrage vragen is niet echt rieel.
Er zijn bergen gratis verzorgshetlanders die net zo leuk zijn voor de kinderen.

LoveXenH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:55

Ik heb zelf wat shetlanders staan en die hebben ook verzorgers, ze betalen zelf de lessen 7,50 per keer (wordt vaak per 10 betaald dus 75 euro)en ze betalen mee aan voer. Als ik een nieuw halster of hoofdstel of wat dan ook nodig heb betalen ze vaak mee of ze komen zelf met spullen aan.

ik merk dat ouders en de kids dit een goede manier vinden.
misschien een oplossing?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:57

Het scheelt ook echt veel in welke regio je zit he? :) Houd dat ook even in de gaten! (Kijk even op marktplaats/bokt wat gangbaar is ;))

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 18:00

Iedereen mag zijn mening hebben uiteraard :)
Maar ik heb een bepaald tarief waarvoor ik les geef, dat wil ik sowieso terug zien in de maandelijkse 'lease' kosten. Het ruitertje krijgt immers gewoon wekelijks privéles, dat heeft al gauw net wat meer inhoud dan een gemiddelde manegeles.
Naast die maandelijkse kosten dacht ik aan een klein extraatje, om toch het verschil te maken waarvoor die bewuste verzorger nog 2x per week extra zelf met de pony bezig mag.

De pony hoeft niets meer te leren, die kent alles al :+
En nogmaals: de pony krijgt beweging genoeg, ook daarvoor heb ik geen ruitertje nodig.

Uiteraard hoef ik hier niet rijk van te worden. Mijn maandbedrag had ik ingezet op €65. Grofweg gezegd: €50 voor de wekelijkse les + €15 extra omdat het ruitertje nog 2x per week extra mag komen en doen wat hij/zij wil.
Is dit dan zo'n gek bedrag?

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 18:01

apollootje schreef:
Wat een hoop reacties al!

Ik bied inderdaad ponyles aan voor de aller jongste beginnende kinderen :)
Maar juist voor mijn pony vind ik het leuk, als zij een vriendje/vriendinnetje krijgt die naast de les nog eens 1a2 keer extra komt. Wat er die keer extra gebeurt, dat maakt mij niet veel uit. Dat mag inderdaad beweging zijn in de zin van rijden of een buitenrit, maar zeker ook wandelen of lekker poetsen en tutten vind ik prima.

Ik heb geen ruiter nodig omdat de pony anders niets doet. Ik zoek een ruiter omdat ik er ook plezier aan beleef als ik een jong kindje zie genieten met een pony. En natuurlijk omdat het voor de pony ook erg leuk en afwisselend is tussen de lesjes door.
Aan aandacht en beweging heeft de pony hier geen gebrek :+

Waarom wil ik een vergoeding?
Anders is het niet eerlijk tegenover de ruitertjes wie ik ponyles aanbied. Ik wil minstens mijn vergoeding die ik anders zou krijgen voor de ponyles, maar heel veel extra hoef ik echt niet te hebben.
Is dat dan zo gek gevraagd?

@denbine, zie ik nou dat jullie in Dronten wonen?
Dan stuur ik gauw een pb! :D

Inmiddels weer PB terug... wat toevallig