Camera's paardenweide

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Camera's paardenweide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 08:47

Hoi allemaal!

Na al die vreselijke berichten over mishandeling waarbij de dader(s) nog steeds niet gepakt zijn en bijna wekelijks nog slachtoffers maakt/maken slaap ik niet meer zo lekker.

Nu wil ik graag bij de stallen en in de weides camera’s hangen. Hopelijk schrikt dit af, zo niet dan heb ik in ieder geval beeld.

Op bokt heb ik gezocht en ik vond twee topics waarin bokkers lieten weten welk systeem zij hebben. Ik kan mij niet voorstellen dat er maar twee bokkers zijn met camera’s op stal of in de weide.

Op conrad.nl en google zie ik door de camera’s het weiland niet meer ;) en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Wifi is niet aanwezig, stroom wel. Wat is aan te raden?

Bedankt!

PBA_

Re: Camera's paardenweide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 08:50

Ik lees even mee want ben ook aan het kijken voor iets dergelijks. Stal is 2,5km van huis af. Ook stroom aanwezig.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 08:55

Ik kijk met je mee

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:00

Kijk ook even mee.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:03

Je zou camera's kunnen gebruiken die een slot hebben voor een flash kaart.
De camera zal dan bij bijvoorbeeld beweging dit opslaan op het flash kaartje.

Dit is een handig systeem voor als je de stal ver van huis hebt staan.

voor een stal bij huis is het aan te raden om een vaste netwerk kabel te gebruiken, wifi wil nog wel eens instabiel worden na een tijd.

Gebruik zelf bij iemand de combinatie van netwerk camera's en een synology nas.
Nadeel hier van is de hogere aanschafprijs als het alleen om het alleen gaat om het opnemen van camera beelden.

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:11

Als je de beelden niet het internet op kunt sturen, dan staan ze dus lokaal. En dan zou ik die camera verdekt opstellen zodat hij niet vernield kan worden met sd kaart en al. Dat is misschien zowiezo een goed idee. En ik zou een weer bestendige nemen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 09:26

Maar met een bewegingscensor is toch niet praktisch? De paarden bewegen, de honden, verdwaalde katten, vossen etc.

De stallen zijn bij huis dus wij zouden een kabel kunnen trekken.

@Horsa, om de redenen die jij geeft dacht ik aan een wildcamera. Deze heeft ook geen rood lampje. Misschien wel zo prettig voor de paarden?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:32

Hier heb ik beveiligings camera van de lidl hangen en werkt nog steeds goed.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:36

Ik heb de camera van Aleco die je op je mobiel kunt bedienen. Ideaal. Kan op wifi en kabel. Bij ons deed Wifi het prima op 10-15 meter, maar je kunt natuurlijk ook een kabel trekken.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 09:42

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:45

Ik heb 4 camera's rond de schuur hangen. Super kwaliteit 2.1 mp camera, ook in het donker prima beeld (als er geen spinnenwebben voor zitten :P ) Dit is aangelegd door een bedrijf wat ook de 32 camera's bij ons in de winkel heeft aangelegd. Super want ik kan ook op de zaak het spul thuis in de gaten houden.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:14

Ik had de meldingen uitgezet en had het toen voor drachtige merrie. Nadeel is dat je wel een pc moet koppelen wil je het vast opnemen. Dat heb ik niet gedaan, gewoon alleen stukje controle gebruik.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 10:20

Ipsilonka, bedankt voor je post! Mij leek 2.1 mp veels te weinig. Ik keek meer naar 12 :+

Het aan laten leggen zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten omdat het niet mijn stallen zijn. Ik wil investeren in de veiligheid van mijn paard. Maar als het dan ook anders evt. goedkoper kan maar toch goed dan kies ik liever zo'n oplossing :)

Hmm ik snap het even niet Caeser. PC koppelen? Dus een aparte PC voor de camera gebruiken of?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:41

Ik lees ook even mee. Ik zit er ook aan te denken. Zag er laatst een paar bij de media markt liggen. Maar hebben best een grote wei en ze lopen nu steeds in een iets kleinere wei s'avonds maar ik denk niet dat ik de hele wei op de camera kan krijgen s nachts

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:45

Ja was een actie van de lidl

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:58

Weet iemand of er ook een mogelijkheid een camera aantesluiten op een stal waar geen stroom/wifi is? Ik zit vrij afgelegen en zou toch graag de boel in de gaten houde

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 13:00

Lizet, ik denk dat je dan een wildcamera zou moeten gebruiken, heb daar zelf ook over nagedacht aangezien ik wel stroom heb maar geen internet.
Deze moet je dan wel strategisch ophangen omdat het met beweging werkt.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 13:39

Je hebt ook wildcamera's zonder beweging? Althans dat dacht ik gelezen te hebben :) Maar dan heb je geen live-feed.

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 18:18

Selka schreef:
@Horsa, om de redenen die jij geeft dacht ik aan een wildcamera. Deze heeft ook geen rood lampje. Misschien wel zo prettig voor de paarden?

Je hebt ze zeker met rood lampje.

Afbeelding

Dat rode lampje werpt warm licht op de omgeving. Het warme licht versterkt het nachtzicht. De lampjes zijn heel klein, en voor de slaap niet vervelend. Rood is de kleur van de ondergaande zon, en ons lichaam kan daar tegen.

Ik heb er binnen een, een foscam. Die gaat af bij beweging, en stuurt dan de fotos het internet op naar mijn mail account op mijn smartphone, waarna ik life kan meekijken.

Een collega van mij heeft er zo een op de wieg van zijn baby. Motion detection uit. Kan hij op zijn werk naar de baby kijken.

Paarden bewegen continue, dus dan wil je continue opname.

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 18:20

Je hebt wild cameras met sim.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 09:14

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 09:24

Lees even met je mee.. :-)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 10:42

Selka,

ik heb die van je site.
In huis op de wifi werkt die erg fijn.
Wifi is net niet sterk genoeg aan stal.. ik heb vandaag een wifiversterker besteld, hopelijk geeft die wifi tot aan de stal.
Zulke lange kabels zijn ook niet heel goedkoop idd...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 11:29

Nou om die kabels maak ik mij niet druk. Ik werk bij een telematica bedrijf dus daar kan ik wel tegen inkoop aankomen. Maar over de grond gaat niet omdat er zware machines (tractors etc.) over rijden, dan zou je moeten graven wat niet echt een optie is. Door de lucht is lastig omdat ze dan enorm hoog moeten omdat anders diezelfde machines er niet onder passen. Lastig :(

Ook met versterkers komen we er niet. Ik denk dat de afstand huis - weide minimaal 150m. is.

[VSW] Camera op afgelegen weide: mijn oplossing Dit topic is van een bokker die geen internet en geen stroom had. Misschien interessant voor sommige van jullie?

Ik ga het laten lezen aan een vriend die ICT handig is, om te kijken of wij dit ook kunnen realiseren.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:56

Wow, das handig zo'n 3G router! Dat ik daar nooit aan gedacht heb!
Als ik het goed begrijp kun je dus zo'n router installeren (als je 3G netwerk kunt ontvangen met je mobiel) en van daaruit kun je dus beelden/ foto's van de camera ontvangen?

Heb je dus alleen een simkaart met internet abonnement voor nodig?
Kan je dan ook live inloggen ofzo?

Wordt er zowaar vrolijk van *\o/*

Edit, zie dat je zelfs 3G camera's kan krijgen waar je de simkaart kan indoen!