Nieuwsgierig, liever een goede bak of goede rijgelegenheid

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ik vind belangrijk een

Goede rijmogelijkheid
59 (36%)
Goede rijbak
52 (32%)
Beide, ik doe het niet voor minder
50 (31%)

Totaal aantal stemmen: 161

Ojajoh

Nieuwsgierig, liever een goede bak of goede rijgelegenheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 21:24

Beetje vreemde titel maar ik moest het toch enigszins formuleren, en buiten paste er net niet meer achter :P

Wat is voor jou belangrijk als pensionner. Dat is mijn nieuwsgierige vraag,na aanleiding van een gedachtewisseling die ik heb met een kennis van mij
En dan richt ik mij niet op de wedstrijdruiter maar op de plezier ruiter, recreant.

Stel je hebt de keuze uit een goede stal met een goede buitenbaan,maar weinig rijmogelijkheid buiten
of een goede stal, met een goede rijmogelijkheid buiten maar een waardeloze bak.

Wat zou je keuze zijn en waarom? Ben heel benieuwd of de uitslag uitpakt zoals ik vermoed

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:25

Ik ga dan toch voor de goede bak. Voor de buitenritten kan ik de trailer pakken.

Edit: haha ik zie nu de laatste optie in de poll. Dan gaan we voor beide.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:26

Goede buitenrijmogelijkheden, omdat we (proberen) endurance gericht te trainen. En omdat ik meer geniet van een buitenritje dan van trainen in de piste :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:26

Puur als recreatieruiter zou ik buitenrijmogelijkheden zeggen.

Al hecht ik ook wel waarde aan een begaanbare bak, gezien ik ook graag het paard in de bak wil trainen of kunnen longeren!

Jolene85

Re: Nieuwsgierig, liever een goede bak of goede rijgelegenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:29

hmm ik heb nu alleen buitenrij mogelijkheid (die overigens geweldig is!) maar ik mis toch wel een bak om te kunnen longeren, leiderschap oefeningen te oefenen, balkjes lopen, en meer van die nuttige dingen...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:31

redelijke uitrijdmogelijkheden zijn erg belangrijk, maar de bak moet ook bruikbaar zijn. Niet te zwaar en ook niet de hele tijd nat in de winter...

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:34

Ik vind het belangrijk om een goede dressuur basis te hebben dat ik denk dat dit een must is voor de conditie van je paard en ik geniet ook van een sprongetje
Ik leef echter voor de buitenritten
Vandaar optie 3 voor mij

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:35

Een goede bak. Allebei mijn paarden zijn goed verkeersmak dus langs de weg rijden is voor mij geen probleem. En anders pakken we de trailer voor een buitenrit :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:38

Ik ga voor beiden. Ik heb geen eigen trailer en rij/train wel graag buiten, dus goede uitrijmogelijkheden zijn een must. Daarnaast vind ik wat dressuurwerk belangrijk en dat gaat me toch beter af in de bak. De bak zou evt. wel op rij-afstand mogen liggen als die niet op stal aanwezig is.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:41

Ik sluit me helemaal aan bij hilli

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:43

Buitenrijmogelijkheid! Zeker weten, ik rijd nu af en toe op een stal waar de uitrij mogelijkheden heel beperkt zijn, een bosje van 10 minuten en een paar zandpaden van +- 40 minuten, hierbij zit wel een top binnen en buiten bak. Dit is echt verschrikkelijk. Gelukkig heb ik nog een andere optie waarbij ik eindeloos uren door bos en hei kan crossen. :):)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:46

Een goede rijbak. Met name in de winter, als het vroeg donker is, wil ik in een rijbak mijn paard beweging kunnen geven en dan ga ik echt niet bij weer en wind naar buiten.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:48

Ik ga dan toch voor het buiten rijden! Dat is voor mij veruit het beste dat er is aan paardrijden! In een bak trainen zou je dan bijvoorbeeld nog een keer per week bij een manege in de buurt kunnen doen.

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:51

Heb een goede rijbak gekozen. Hebben een binnenbak en buitenbak vind ik toch wel ideaal. Heb een eigen trailer dus voor buiten ritten kan ik lekker de trailer pakken.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:54

Natuurlijk is beide het beste, maar als er gekozen moet worden, kies ik voor goede rijmogelijkheid. Wij rijden alleen maar buiten en hebben ook kilometers bos tot onze beschikking. Ik heb ook beschikking over een bak die niet super is, maar wel prima voor af en toe. Deze bak gebruik ik eigenlijk alleen bij tijdgebrek voor een ritje of voor het opbouwen na een lange tijd niet te hebben gereden. Zonder de bak had ik in het weiland of op het erf best wat grondwerk kunnen doen, maar het is natuurlijk wel fijn dat de bak er is als ik hem nodig heb.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:55

Ik ga voor goede uitrijmogelijkheden. Dressuurmatig trainen kan ook op buitenrit en bij goede uitrijmogelijkheden hoort imo ook een veld waar je soms wat dressuurmatige oefeningetjes kan oppakken die op de weg, het ruiterpad of in de berm wat lastiger zijn. Je moet alleen wat creatiever gaan denken.

En mocht je echt een bak nodig hebben dan is die meestal wel te regelen ergens, zeker als het voor tijdelijk is.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:57

een goede bak.. je kunt altijd nog de trailer pakken :D

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:58

Beiden. Ik rijd graag buiten, maar voor het fijnere dressuurmatige onderhoudswerk is een bak toch echt wel noodzakelijk!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:58

Voor mij in elk geval een goede bak, want voor buiten rijden heb ik niet altijd alle tijd. Al vind ik andere zaken belangrijker, maar goed..... daar vroeg je niet om in dit topic :-).

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 12:48

Leuk om te zien hoe het eigenlijk nog eerlijk verdeeld is allemaal :j

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:52

Ik vind beiden erg belangrijk. in het heerlijk om buiten te rijden maar wil ook mijn paard licht dressuurmatig trainen zodat zijn lijf een beetje soepen blijft. Dat lukt mij anders op buitenrit niet.

Whisper5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:33

Licht eraan wat voor ruiter je bent, ik ben een echte recreatieruiter en rijd het liefste buiten, in de zomer lekker in het zonnetje en in de winter in de sneeuw. Ik weet niet wat je nog meer tot je beschikking hebt maar je kan desnoods ook een stukje weide afzetten om in te rijden of grondwerk in te doen :) Maar als je paarden hebt die je echt leuk dressuurmatig of springmatig goed wilt trainen heb je wel een bak nodig. Ik als recreatieruiter zou gaan voor goede uitrijdmogelijkheden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:40

Ik rijd ong 2x per maand in de bak, de rest buiten. Ik heb dus geen goede bak als noodzakelijk iets nodig. Heb echter geen trailer, dus wil wél goede uitrijmogelijkheden hebben.
Gelukkig heb ik die ook gevonden, sta 1 km af van Nationaal Park Veluwezoom.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 14:20

Ik vind een goede rijbak toch wel het belangrijkste. Het liefst ook met goede uitrij mogelijkheden, maar als dat niet mogelijk is ben ik met een mooie ruime bak tevreden.

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 14:28

Ook ik heb gekozen voor optie drie. Niet omdat ik het niet voor minder zou willen of kunnen doen, maar omdat ik geniet van buitenritten en tegelijk ook een goede basis wil hebben waar ik toch in mijn ogen een goede bak voor nodig heb. Tegelijkertijd sluit ik me aan bij enkele voorgangers dat als de nood hoog is, een rijbak op stapafstand ook prima zou zijn, evenals dat ik bij een geweldige bak om te rijden/longeren/springen/grondwerk, etc. best wel zou willen inboeten op buitenrijmogelijkheden (al wordt het dan denk ik snel tijd om toch die trailer aan te gaan schaffen zodat ik niet meer afhankelijk zou zijn van anderen 8-) ).