Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marjo89 schreef:Is er geen zand ? Ik zou beton juist laten. Goed voor de hoeven.
En wat je vader zegt. Rubber schuift.
FlyAway schreef:Wij hebben 2e hands rubber tegels gekocht voor ongeveer 12 eure per m2. Die komen uit speeltuinen. Kun je aan elkaar koppelen met busjes die je in de zijkanten steekt (pen-gat verbinding). Als je zorgt dat je de buitenkanten goed "opsluit" zoals Shirley zegt dan werkt het perfect. Het ligt bij ons in de schuilstal en houdt zich al bijna een jaar heel goed.
Die van de Gamma ogen vrij dun. Die van ons zijn zo tegen de 4 cm dik.
AnnemiekvM schreef:FlyAway schreef:Wij hebben 2e hands rubber tegels gekocht voor ongeveer 12 eure per m2. Die komen uit speeltuinen. Kun je aan elkaar koppelen met busjes die je in de zijkanten steekt (pen-gat verbinding). Als je zorgt dat je de buitenkanten goed "opsluit" zoals Shirley zegt dan werkt het perfect. Het ligt bij ons in de schuilstal en houdt zich al bijna een jaar heel goed.
Die van de Gamma ogen vrij dun. Die van ons zijn zo tegen de 4 cm dik.
Daar heb ik meer goede verhalen over gehoord. Blijken goed geschikt te zijn.
TinePine schreef:Mijn paarden hebben ook een betonnen uitloop van de loopstal naar de weide. Heel blij mee. Juist goed voor de voeten! Staan allemaal zonder ijzers. Het hoefmechanisme wordt gestimuleerd en ze slijten regelmatig af. Hierdoor worden de hoeven juist ijzersterk! Is beter dan dat ze de hele dag op zachte grond staan. Ik hou het beton vrij van modder en mest door om de dag even te vegen. Dan wordt het niet glad en ze liggen er ook wel eens op. Ze kunnen ook binnen in de loopstal liggen of in de wei. Soms kiezen ze het beton om op te liggen.