Vieze pony..!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnnaxArchie

Vieze pony..!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 20:47

hallo bokkers,

Sinds mijn verzorgpony op stro staat, is hij altijd heel erg vies! :(
Hij heeft over gele vlekken die je er zonder 2 flessen silver shampo niet afkrijgt. en natuurlijk kan ik hem niet elke dag wassen. Zijn stal mest ik elke dag netjes uit, en strooi hem weer goed op. eigelijk bijna elke dag moet ik zijn hele stal leegscheppen.. Hij staat ook bijna elke dag zowiezo 2 uur of lange op de wei.
Heeft hier iemand tips voor wat ik kan doen hem schoon te houden?
(Het is niet dat ik het vreselijk vindals mn pony vies is, maar hij ziet er zo smerig uit zo haha, aangezien hij ook nog eens wit is..) en nog iets: vinden jullie dat onoding of niet? dat ik hierover tips vraag?
Hou het vriendelijk, Aalvast bedankt! :j

Afbeelding
Afbeelding

Groetjes Anna /3

Anoniem

Re: Vieze pony..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:51

Als je het goed opbouwt zou pown misschien wel hele dagen in de wei kunnen staan :) 2 a 3 uur klinkt een beetje weinig :P

Tsja, schimmels zijn altijd wel kliederbeesten geweest! Haha!

Wat voor een stalbedekking had je er eerst in? Het klinkt alsof het is gebeurd nadat hij op stro is komen te staan :)

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:52

Uuuhm mijn bruinbonte is nog veel viezer :oo Ik zie het probleem niet zo! ;) En een witje wordt natuurlijk snel vies. Als je niet dagelijks wedstrijden rijdt zou ik er persoonlijk niet moeilijk over doen, tenzij je het zelf heel vervelend vindt. Ik bedoel te zeggen: volgens mij is het voor het paard niet erg. Wel even opletten op grote klitten vol vuil ed, dat kan zeer gaan doen.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:53

Ik heb zo even geen oplossing. Maar om je andere vragen te beantwoord. Nee ik vind het niet onnodig dat je dit vraagt. Jij weet geen oplossing behalve wassen en hier zijn meer mensen met paarden en weten het misschien wel. Dus ik vind het logisch dat je als je iets wilt weten het dus gewoon vraagt op een plek waar mensen zijn die een antwoord kunnen hebben. Hoop dat er anderen zijn die wel een oplossing voor je vieze pony probleem hebben ;) leuke pony is het trouwens!

AnnaxArchie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 20:56

Sterretje90 schreef:
Uuuhm mijn bruinbonte is nog veel viezer :oo Ik zie het probleem niet zo! ;) En een witje wordt natuurlijk snel vies. Als je niet dagelijks wedstrijden rijdt zou ik er persoonlijk niet moeilijk over doen, tenzij je het zelf heel vervelend vindt. Ik bedoel te zeggen: volgens mij is het voor het paard niet erg. Wel even opletten op grote klitten vol vuil ed, dat kan zeer gaan doen.

dankjewel! ik poets hem bijna wel elke dag dus zijn vacht is wel netjes (min de vlekken dan). onder zijn buik is hij helemaal geel.. ik kan even geen betere foto vinden! maar beddankt voor je reactie :)

AnnaxArchie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 20:59

Joaltijd schreef:
Als je het goed opbouwt zou pown misschien wel hele dagen in de wei kunnen staan :) 2 a 3 uur klinkt een beetje weinig :P

Tsja, schimmels zijn altijd wel kliederbeesten geweest! Haha!

Wat voor een stalbedekking had je er eerst in? Het klinkt alsof het is gebeurd nadat hij op stro is komen te staan :)

het probleem is juist dat we een hele kleijne wei hebben en er twee' kuddes' elke dag op moeten en niet bij elkaar kunnen (hengst en merries). hij staat sws wel een x per week een hele dag buiten, en dat is ook wel voldoende voor hem verder! hij stond eerst op vlas en een grotere stal (waar hij niet naar terug kan want er staat een merrie die groter is en daar beter in past), ik ga vragen aan de eigenaar of hij snel of vlas mag, hopelijk helpt dat een beetje! bedankt voor je reactie!

AnnaxArchie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 21:00

maylotje schreef:
Ik heb zo even geen oplossing. Maar om je andere vragen te beantwoord. Nee ik vind het niet onnodig dat je dit vraagt. Jij weet geen oplossing behalve wassen en hier zijn meer mensen met paarden en weten het misschien wel. Dus ik vind het logisch dat je als je iets wilt weten het dus gewoon vraagt op een plek waar mensen zijn die een antwoord kunnen hebben. Hoop dat er anderen zijn die wel een oplossing voor je vieze pony probleem hebben ;) leuke pony is het trouwens!

Oke haha, ik was een beetje onzeker of ik het er wel op moet zetten!
Bedankt voor je compiment en reactie!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:07

Ohh wat een gave pony.

ik zou niet zo vaak wassen hoor :). Zul je net zien dat als je hem net gewassen hebt, hij de volgende dag nog 10x zo vies is.
En het is niet erg goed voor de vacht. Ik vind hem trouwens op de fotos wel meevallen hoor.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:07

Graag gedaan!

AnnaxArchie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 21:26

Poiuytrewq schreef:
Ohh wat een gave pony.

ik zou niet zo vaak wassen hoor :). Zul je net zien dat als je hem net gewassen hebt, hij de volgende dag nog 10x zo vies is.
En het is niet erg goed voor de vacht. Ik vind hem trouwens op de fotos wel meevallen hoor.

Bedankt! het was even een voorbeeldje van het wassen haha. ik was hem eigelijk bijna nooit, alleen op een hete zomerdag voor afkoeling, en een keertje voorals we foto's met hem gaan maken ofzo, dus bijna nooit :) bedankt voor je reactie!

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:40

Mijn bonte had dat ook altijd van die geel bruinige vlekken overal maar ik vond het niet erg waste hem altijd eens in de maand. Anders moet je eens vlas proberen bleef mijn paard veel netter op stal.

AnnaxArchie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 09:59

alice0cullen schreef:
Mijn bonte had dat ook altijd van die geel bruinige vlekken overal maar ik vond het niet erg waste hem altijd eens in de maand. Anders moet je eens vlas proberen bleef mijn paard veel netter op stal.

Bedankt!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:07

Ach,wat er niet af gaat hoort erop.

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:17

Hoi, Je hebt van die poetsblokjes. Ze voelen raar en ruiken raar, maar daar worden ze wel heel mooi schoon van! Een metalen rosborstel wil ook wel eens helpen, maar die is eigenlijk alleen geschikt voor de vlezig delen van je paard (billen, hals, schouder...) Niet voor plekken waar het bot dicht onder het vel ligt. Er schijnt ook speciale spray te zijn wat je op de plekken spuit, op laat drogen en dan samen met de viezigheid wegpoetst. Er zal hier vast iemand zijn die weet hoe dat spul heet :)

AnnaxArchie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 13:07

Women2 schreef:
Hoi, Je hebt van die poetsblokjes. Ze voelen raar en ruiken raar, maar daar worden ze wel heel mooi schoon van! Een metalen rosborstel wil ook wel eens helpen, maar die is eigenlijk alleen geschikt voor de vlezig delen van je paard (billen, hals, schouder...) Niet voor plekken waar het bot dicht onder het vel ligt. Er schijnt ook speciale spray te zijn wat je op de plekken spuit, op laat drogen en dan samen met de viezigheid wegpoetst. Er zal hier vast iemand zijn die weet hoe dat spul heet :)

Ja zo'n blokje heb ik thuis ook maar s bijna op.. als ik terug ben van vakantie ga ik er weer eens een halen! en ik ga eens googlen naar die spray, dankjewel! :)

AnnaxArchie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 13:08

Britta31 schreef:
Ach,wat er niet af gaat hoort erop.

Nou dit hoort er niet op hoor :p

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:14

Zolang hij er nog netjes verzorgd uit ziet zou ik me niet druk maken.
Als hij onder de modder en poep zit snap ik dat dat geen leuk gezicht is, maar op de foto's ziet ie er vrij schoon uit!

MaluH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:14

Nou die is spierwit vergeleken mijn monster.
Ik heb persoonlijk de hoop op gegeven meneer mag lekker paard zijn en of dat nou wit, grijs, zwart of groen is maakt mij niet uit.
Natuurlijk poets ik hem wel maar verwacht hem niet wit terug te zetten op het land (waar hij binnen een minuut toch weer zwart is).

Maar naast het wassen zou je eens houtskool kunnen proberen.
Lekker helemaal insmeren, even laten staan en afborstelen maar.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:27

AnnaxArchie schreef:
Women2 schreef:

Ja zo'n blokje heb ik thuis ook maar s bijna op.. als ik terug ben van vakantie ga ik er weer eens een halen! en ik ga eens googlen naar die spray, dankjewel! :)

Van die spray verkopen ze vast wel bij De Kroo, volgens mij heb ik het daar al eens zien staan.
Equiskin zou ook tegen gele vlekken helpen.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:32

AnnaxArchie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 13:42

[/quote]

Van die spray verkopen ze vast wel bij De Kroo, volgens mij heb ik het daar al eens zien staan.
Equiskin zou ook tegen gele vlekken helpen.[/quote]
oh oke bedankt!

AnnaxArchie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 13:43

Barte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:44

Die spray hebben ze vast wel bij de Kroo ..bv Leovet Milton ..Truukje dat ik geleerd heb van mijn oude instructrice Valesca Wilke ..(zij was vroeger bij het circus en had Lippizaner hengsten en in die tijd waren die flessen er nog niet ) ..gewoon simpele houtskool op de vlekken doen .(met een stukje de vlekken bekrassen zeg maar ) en dan uitborstelen ..Dan zijn ze weg .Ik moest heel erg lachen eerst totdat ik dit bij mijn schimmel vroeger ging doen en echt het werkt en is goedkoop ook nog eens ..Nog wat tipjes water met steradent (voor kunstgebit ) en ook goed voor gele vlekken is wassen met Betadine shampoo of scrub....Suc6

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:19

Maar dat maakt toch niets uit.Hij is toch schoon.Die bruine vlekken is toch niet erg.Dat is het nadeel van een wit paard.

AnnaxArchie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 09:56

Britta31 schreef:
Maar dat maakt toch niets uit.Hij is toch schoon.Die bruine vlekken is toch niet erg.Dat is het nadeel van een wit paard.

Ik vind van wel agz hij meest al meer geel van wit is.