Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MariJanneke schreef:wat bedoel je met een kleine baal hooi? een kleine baal hooi is bij mij 18 kilo... als ik lees dat een shetlander daar 1,5 dag mee doet dan vind ik dat 'ie wel erg veel krijgt... ik heb twee grote paarden en die eten samen bijna een baal per dag (6 balen in de week)
piezze schreef:Wat is eiffelhooi?
MariJanneke schreef:wat bedoel je met een kleine baal hooi? een kleine baal hooi is bij mij 18 kilo... als ik lees dat een shetlander daar 1,5 dag mee doet dan vind ik dat 'ie wel erg veel krijgt... ik heb twee grote paarden en die eten samen bijna een baal per dag (6 balen in de week)
Punz schreef:Helemaal gelijk koper...
Maar gezien de post van TS ga ik uit van gewoon boeren productiegras.. Veel engels raai ( lees ook dat de pony's moeilijk op gewicht te houden zijn ( makkelijk dik), dus huidige hooi zal wel rijk zijn.
En ja..uitgaande van hetzelfde type gras ( zowel eerste als tweede snede Engels Raai)... maar beter de tweede snede.
( en ik weet dat het moment van maaien uitmaakt, maar eerste/tweede snede is nog wel te achterhalen... moment van maaien wordt toch lastiger..)
Edit, TS: je zou aan graszaadhooi kunnen denken, is iha schraler!