Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tamary schreef:Als ik zie wat een huis bouwen kost, wat een bestaand huis met beetje grond kost en wat een lap bouwgrond (waar je dus een woning op mag bouwen) kost. Zou ik veel liever naar een bestaande woning uitkijken. Desnoods verbouw je die tot wat je hebben wil, maar ik denk dat je qua kosten vrijwel gelijk uit komt.
damian23 schreef:Hoe groot? Steen of hout?
capopjekop schreef:Kun je niet beter wat offertes opvragen bij een aantal bedrijven uit de buurt. Ik denk dat er weinig bokkers zijn die je een gerichte prijs kunnen geven of ze moeten ook toevallig zo'n zelfde soort stel hebben laten bouwen.
Wij waren overigens voor 3 stallen van 3x3 rond de 4500 kwijt. Maar dat is dan zonder vloeren.
Isabonny schreef:Wij hebben een houten schuur gebouwd van Finwood.be. Is een prachtig (oostenrijks lijkende) schuur geworden met 2 paardenboxen, hooizolder boven helft van de schuur, een overkapping waar we nog eventueel een trailer kunnen zetten , maar waar nu de paardenspullen liggen, 2 ruime garageboxen en nog opslagruimte achter de 2 stallen. Ik geloof dat we in totaal een € 60.000 uiteindelijk kwijt waren (met bouwvergunning en alle bijkomende ellende erbij). We waren goedkoper uit, omdat we de schuur zelf hebben opgebouwd en t niet door mensen van Finwood hebben laten doen.
Was ook niet moeilijk. Er zit een bouwtekening bij en alle balken zijn genummerd. Je weet dus precies welke balk waar moet en dan is het net lego-en. Je hoefde de ene balk maar op de andere te leggen en aan de hoeken haakte het ineen.
De schuur is zo'n, 15 meter lang en 7 meter breed. Iedereen vind hem geweldig
TrIjNiE__ schreef:Isabonny schreef:Wij hebben een houten schuur gebouwd van Finwood.be. Is een prachtig (oostenrijks lijkende) schuur geworden met 2 paardenboxen, hooizolder boven helft van de schuur, een overkapping waar we nog eventueel een trailer kunnen zetten , maar waar nu de paardenspullen liggen, 2 ruime garageboxen en nog opslagruimte achter de 2 stallen. Ik geloof dat we in totaal een € 60.000 uiteindelijk kwijt waren (met bouwvergunning en alle bijkomende ellende erbij). We waren goedkoper uit, omdat we de schuur zelf hebben opgebouwd en t niet door mensen van Finwood hebben laten doen.
Was ook niet moeilijk. Er zit een bouwtekening bij en alle balken zijn genummerd. Je weet dus precies welke balk waar moet en dan is het net lego-en. Je hoefde de ene balk maar op de andere te leggen en aan de hoeken haakte het ineen.
De schuur is zo'n, 15 meter lang en 7 meter breed. Iedereen vind hem geweldig
Foto