Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Amalarab schreef:Ten eerste hoort een paard niet alleen dus zoek er een maatje bij.(geen geit/schaap)
Een halve hectare zou mooi zijn. Alle giftige planten moeten uit de tuin, degelijk hek van bijv stroomdraad erom.
En als er nog geen gras is, zul je hooi moeten kopen en voeren. Kan bij boeren uit de buurt of via MP. Succes!
Rocamor schreef:De eerste vragen die me te binnen schieten:
Wat is het verschil tussen "wieland" (weiland?) en wei volgens jou?
hoe groot is het stuk "weiland" dat je nu voor ogen hebt
Krijgt het paard nog gezelschap van een ander paard / een andere pony. Er zijn maar weinig paarden die alleen kunnen / moeten staan. De meesten horen gewoon samen te staan.
Naar mijn mening zou ik zeker ca een halve hectare willen hebben voor die twee dieren. Goed stroomdraad eromheen. Controleer of de wei schoon is, dus geen giftige planten, ook geen afval waar ze zich aan kunnen verwonden. Zorg voor schoon drinkwater en ververs dat regelmatig, zeker met die hoge temperaturen die we nu hebben.
Alyse schreef:Amalarab schreef:Ten eerste hoort een paard niet alleen dus zoek er een maatje bij.(geen geit/schaap)
Een halve hectare zou mooi zijn. Alle giftige planten moeten uit de tuin, degelijk hek van bijv stroomdraad erom.
En als er nog geen gras is, zul je hooi moeten kopen en voeren. Kan bij boeren uit de buurt of via MP. Succes!
Een maatje komt er in ieder geval bij, waarschijnlijk een ezeltje of een shet.
Alyse schreef:Rocamor schreef:De eerste vragen die me te binnen schieten:
Wat is het verschil tussen "wieland" (weiland?) en wei volgens jou?
hoe groot is het stuk "weiland" dat je nu voor ogen hebt
Krijgt het paard nog gezelschap van een ander paard / een andere pony. Er zijn maar weinig paarden die alleen kunnen / moeten staan. De meesten horen gewoon samen te staan.
Naar mijn mening zou ik zeker ca een halve hectare willen hebben voor die twee dieren. Goed stroomdraad eromheen. Controleer of de wei schoon is, dus geen giftige planten, ook geen afval waar ze zich aan kunnen verwonden. Zorg voor schoon drinkwater en ververs dat regelmatig, zeker met die hoge temperaturen die we nu hebben.
- Het was een typ foutje die ik niet had gezien
- zo'n 2 hectare
- ja, een ezeltje
Dankjewel
Alyse schreef:Citaat:Hoooo, wacht effe, zie net in je profiel dat je 11 bent, dat maakt de zaak even wat anders.
2 hectare is meeeeer dan genoeg voor je draver en een shetje. Ik zou die twee hectare in meerdere stukken verdelen, zodat ze toch kunnen rennen, maar je ook kunt wisselen van weides gedurende het jaar. Zorg dat je een zomer en een winterdeel krijgt. Zit je op zandgrond of op klei?
Ik raad je aan om een shetje te nemen. Houd dan rekening met het feit dat sommige shetjes snel dik worden / bevangen kunnen raken en sommigen zijn echte houdini's (ontsnapmonsters). Als je nu nog de keuze kunt maken, kies dan voor een shet en niet voor een ezeltje. Of neem 2 ezeltjes en een shetje.
Ezeltjes kun je ook niet 24/7 buiten laten staan. Hebben geen vet in de vacht en kunnen dus niet (goed) tegen regen. Een paard kan dit (meestal) wel.
De appelbomen kunnen volgens mij gewoon blijven staan. Misschien moet je een stukje eromheen met lint en prikpaaltjes afzetten, zodat ze de bast er niet afknabbelen.
Ik ben geen 11 haha, dat heb ik dan blijkbaar verkeerd ingesteld? Ik ben 15, in september 16.
xIirtJj schreef:Een combinatie ezel-paard is levensgevaarlijk. Ezels kunnen sommige ziekten wel hebben, maar worden er niet ziek van. Paarden kunnen deze ziekten ook krijgen en er dood en doodziek van worden. Zorg er alsjeblieft voor dat je er een Shet bij zet..
Citaat:Longwormen zijn een heel ander verhaal. Hier vormen ezels het reservoir voor infectie van paarden. De ezels worden er niet ziek van maar zij scheiden wel veel larven uit via de mest. Op de wei vindt ontwikkeling tot besmettelijke larven plaats. Paarden die deze larven opnemen, kunnen er ernstig ziek van worden. Door de zeer effectieve middelen die worden gebruikt, is deze besmetting bij ezels vrijwel verdwenen waardoor ook paarden minder risico lopen. Voorheen was het echter zeer raadzaam ezels en paarden nooit samen te weiden.
Alyse schreef:Hallo,
Wij krijgen deze zomer een draver in onze tuin. Wij hebben een "weiland" achter, maar er is geen wei stuk. Zijn er speciale benodigdheden nodig voor een draver, en hoe groot zou het stuk moeten zijn?