Misschien een beetje een rare titel, maar ik zal het uitleggen.
Mijn pony heeft dus zomereczeem. Nu heeft ze al een eczeem deken en krijgt ze bepaalde poeder door haar brokken (weet zo even de naam er niet van) Ook word ze zo vaak mogelijk gewassen met verschillende shampoo's (Tea tree, Dode zee shampoo, en nog een shampoo waar ik ook de naam niet zo van weet

Zoals je ziet doen wij echt van alles om het haar zo aangenaam mogelijk te maken en de jeuk tegen te gaan. Ik moet zeggen de poeder en dode zee shampoo doen goed hun werk, maar het probleem is dus dat ik niet elke dag luna kan wassen. Als het slecht weer is, of de dagen zijn wat kouder wil ik liever niet haar wassen.
Ik ben dus op zoek naar een middel wat ik bijvoorbeeld dan gewoon in haar manen kan spuiten zoals we bij het azijnwater doen.
Nu kwam een stal genoot met het idee om dode zeezout met water te mengen en dat er op te spuiten. het idee klinkt opzich niet verkeerd en ga het ook zeker uitproberen.
Maar nu was ik eigenlijk wel nieuwsgierig wat jullie er van het idee vinden of er zelf ervaringen mee hebben. Andere ideeën en ervaringen zijn ook meer dan welkom!