Doe-het-zelf tegen zomereczeem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AmyJamess

Doe-het-zelf tegen zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 17:48

Ik weet niet of het hier goed staat, zo niet mag het verplaats worden.

Misschien een beetje een rare titel, maar ik zal het uitleggen.
Mijn pony heeft dus zomereczeem. Nu heeft ze al een eczeem deken en krijgt ze bepaalde poeder door haar brokken (weet zo even de naam er niet van) Ook word ze zo vaak mogelijk gewassen met verschillende shampoo's (Tea tree, Dode zee shampoo, en nog een shampoo waar ik ook de naam niet zo van weet :') ) We gebruiken soms ook azijn gemengd met water tegen de jeuk, dit hebben we gewoon in een planten spuit, maar helaas dit werkt niet echt bij haar.
Zoals je ziet doen wij echt van alles om het haar zo aangenaam mogelijk te maken en de jeuk tegen te gaan. Ik moet zeggen de poeder en dode zee shampoo doen goed hun werk, maar het probleem is dus dat ik niet elke dag luna kan wassen. Als het slecht weer is, of de dagen zijn wat kouder wil ik liever niet haar wassen.
Ik ben dus op zoek naar een middel wat ik bijvoorbeeld dan gewoon in haar manen kan spuiten zoals we bij het azijnwater doen.
Nu kwam een stal genoot met het idee om dode zeezout met water te mengen en dat er op te spuiten. het idee klinkt opzich niet verkeerd en ga het ook zeker uitproberen.
Maar nu was ik eigenlijk wel nieuwsgierig wat jullie er van het idee vinden of er zelf ervaringen mee hebben. Andere ideeën en ervaringen zijn ook meer dan welkom!

brease

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 18:03

Hoi,

ik heb zelf een excemer in de categorie 9 van 10. Zeer zwaar. Vorig jaar alles ondanks de deken tot bloedends toe open. Arm dier. Ze lag elke 5 min te rollen. Toen had ik haar net.

Nu een jaar verder op natuurlijk dieet en middeltjes goed te doen. Echter pak je het dan via de buitenzijde aan en dan kan je lang doorvechten naar mijn idee. Ik was haar om de huid te stillen en de dode zeegel is daar heel goed voor. Nu smeer ik derfen en ze rolt nauwelijks. Wel gemengd met uierzalf want ze heeft n te gevoelige huid. Je mag het niet dagelijks smeren want het blijft super zitten. Eerst om de drie dagen en nu een keer per week.
Verder elke dag verse brandnetels voor de ontgifting en hoog in de mineralen en weinig suiker. Gras dat in bloei staat. Lees hooi op stam. En dan een paar uurtjes met onbeperkt arm hooi uit slowfeeders.

Ik merk veel verschil maar ben er nog lang niet.

rookieblue

Re: Doe-het-zelf tegen zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 18:37

Ooit van tektonic gehoord ? Werkt hier goed

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 18:39

Mijn pony heeft ook last van extreme zomer eczeem. En het beste wat bij mij helpt
is een zomer eczeem deken. Heb heel veel middelen geprobeerd, maar het hielp weinig.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 18:43

@Brease, Pff... ben blij dat luna het nie zo erg heeft, moet eerlijk zeggen dat het dit jaar minder er is al de jaren er voor, dus zit vooruitgang in bij haar. Derfen zou eventueel ook een idee zijn. En die brandnetels die voer je dus gewoon vers? Helaas staat er bij onze stal geen enkele brandnetel :')

@rookieblue Nee nog nooit van gehoord, wat is het precies/

@ Ludique96 eczeem deken heeft ze al, helaas is dat alleen niet genoeg.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 18:44

volgens mij zijn er al meerder topics over zomereczeem, lees die eens door, wellicht doe je ideen op?

brease

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:14

@amy_luna. ik heb de gehele zijde van het land vol staan met brandnetels. Ik snoei ze met een heggenschaar en binnen een week groeien ze weer aan. Als ze echt behoefte hebben eten ze ze vers en dan trekken ze hele rare bekken. En anders een uurtje in de zon en vechten ze erom. Ze krijgen ook kleefkruid. Dat groeit naast brandnetels vaak. Vaak staan kruiden die elkaar versterken, naast elkaar.

brease

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:16

@Rookieblue. Nog nooit van gehoord. Ik ga er eens naar kijken. Dank je wel.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 00:05

Brease je weet hoe Shanti eruit zag met d'reczeem.
Heb nu een middel gevonden wat echt super werkt, namelijk skincalmin van bluehorse.

Echt werkelijk je herkent Shanti niet weer.

Dus ik raad iedereen dit middel aan.
Ze komen nu de testfase uit en zal deze week verkrijgbaar zijn via hun webshop,
info@bluehorsecare.nl de webshop gaat deze week de lucht in.

Tijdens de testfase deden er zestig paarden mee, bij alle paarden was er positief resultaat.

Sommige paarden hoeven nu geen deken meer op.
Shanti helaas wel, maar in combi met skincalmin haast geen plekjes meer.
Had ze wel een plekje even twee a drie dagen extra smeren en de jeuk was weg.

Onderhoudsdosis was om de twee a drie dagen smeren. Dit is ook afhankelijk van welk deel in het seizoen je bent.

In de beginfase smeerde we elke dag, na twee weken afgebouwd naar eens per week.

Hoogseizoen om de twee a drie dagen.

Prijzen weet ik niet, die waren nog niet bekend. Zodra de website de lucht in gaat, is dit bekend.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:52

Ik zie goede resultaten met de Hippo Ex Cema. Van paarden die het tot kaal en open afschuren die een paar jaar later ineens manen tot op hun schouders of langer hebben, echt wow! Jaren terug al verbaasd over een Shire merrie die met paar jaar ertussen bij hengst kwam ter dekking en compleet veranderd was. En afgelopen week een Tinkerruin die voorheen altijd tot bloedens kaal schuurde en nu gewoon manen tot zijn schouder heeft!! Jeuk heeft hij nog steeds wel wat, maar zo overheersend, hij schuurt alleen als je hem vast zet aan de stal om op te zadelen oid.

Ik zal eens kijken of ik vergelijkingsfoto's van bovenstaande paarden kan vinden.

http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... ema/101841

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:55

Ga voeren zonder melasse en heel laag in zetmeel, daar hoor ik goede dingen over!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:57

Ik smeerde vroeger altijd een goede laag uierzalf of vaseline ( neutrale ) erop... Beter is dan wel om haar in de schaduw te zetten en niet in de volle zon. Bij mijn pony werkte het wel...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:59

Inderdaad, zo min mogelijk krachtvoer en ook hooi dat laag in suiker zit. Pavo care4life lijkt een goed voer ervoor te zijn.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 15:16

@Caily bedankt voor de tip! als je foto's hebt ben ik wel benieuwd :)

Helaas heeft luna geen schaduw op haar weiland, ze staat ook alleen maar overdag op wei vanaf uurtje of 5 staat ze op stal en daar schuurt ze eigenlijk alleen maar.

Pottegieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 08:39

Hoi amy_luna,

Ik denk dat SKINCALMIN ook voor jou zeker een oplossing kan bieden. Zoals al eerder gemeld hebben we onze producten deze zomer uitgebreid getest op ca. 65 paarden met hele positieve resultaten.

Mocht je een persoonlijk advies willen stuur mij dan gerust een mail; info@bluehorsecare.nl.

Groeten,

Simone Pottegieter
BLUEHORSE

Pottegieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 08:42

We zijn heel blij dat het zo goed gaat met Shanti en hopen met SKINCALMIN nog veel meer paarden en pony's te kunnen helpen!

Groeten,

Simone Pottegieter
BLUEHORSE

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 08:48

Ik gebruik hydrocortiderm.. Gaat super..

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 08:51

Ik heb mijne een dubbele dosis schimmelenting gegeven met een tussentijd van 2 weken.

Daarnaast staat hij vanaf 10 tot uiterlijk 4 uur op de wei met een dekentje. Op stal staat hij zonder deken en hij heeft nog nauwelijks geschuurd!!

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 08:53

Pottegieter schreef:
Hoi amy_luna,

Ik denk dat SKINCALMIN ook voor jou zeker een oplossing kan bieden. Zoals al eerder gemeld hebben we onze producten deze zomer uitgebreid getest op ca. 65 paarden met hele positieve resultaten.

Mocht je een persoonlijk advies willen stuur mij dan gerust een mail; info@bluehorsecare.nl.

Groeten,

Simone Pottegieter
BLUEHORSE

Ben wel geinteresseerd Simone in die resultaten . Neem aan dat ze gepubliceerd zijn ?
Heb je misschien een link?

Pottegieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:39

Rizette schreef:
Pottegieter schreef:
Hoi amy_luna,

Groeten,

Simone Pottegieter
BLUEHORSE

Ben wel geïnteresseerd Simone in die resultaten . Neem aan dat ze gepubliceerd zijn ?
Heb je misschien een link?

De resultaten staan op onze site die vanavond online gaat (www.bluehorsecare.nl) maar hier alvast in het kort:
ca. 89% van de paarden heeft aanzienlijk minder jeuk ten opzicht van vorig jaar
ca. 75% van de paarden heeft helemaal of vrijwel geen jeuk meer
een groot deel van de paarden heeft geen eczeemdeken meer nodig
de meeste paarden zijn veel rustiger en minder geïrriteerd
wondjes herstellen veel sneller
haren groeien veel sneller terug

Groeten,

Simone

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:05

Heeft er ook iemand uit dit topic aan het onderzoek meegedaan van Bleuhorse? Of kent iemand hier iemand die meegedaan heeft ?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:19

Hier dezelfde vragen als rizette..

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 12:23

Rizette schreef:
Heeft er ook iemand uit dit topic aan het onderzoek meegedaan van Bleuhorse? Of kent iemand hier iemand die meegedaan heeft ?

Iets verder de reactie's terug lezen. Heeft er 1 gereageerd

DarDun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:30

Ik koop gedroogde brandnetel bij Epplejack of de Paardendrogist. In combinatie met Derfen werkt dat vrij goed.

D_iantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:36

Ja ik heb mee gedaan aan de test van Bluehorse!

Eerste week elke dag gesmeerd, en daarna om de dag tot eens per week. Weersafhankelijk

Nu alleen met de warme dagen, dus aankomend weekend weer.

echt een aanrader!