Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
De eigenaar tussen mij en de eerste eigenaar in heeft Escala namelijk 1,5 maand gehad en gaf lesjes op haar (zo heb ik haar ook leren kennen
) en mijn bijrijdster had dus les op haar...we zitten gelukkig helemaal op dezelfde golflengte, ze hoeft mij niks te betalen (zij blij
) maar vindt het wel leuk om wat terug te doen door de winterpenen te betalen en mijn dekens te laten wassen en af en toe koopt ze tussen door eens wat voor Escala...dat mag natuurlijk altijd...
Wat ik erg prettig vind is dat we les hebben van dezelfde instructrice en mijn bijrijdster neem graag les...ze rijdt Escala 2 keer per week (als ze eens extra wil vind ik dat geen probleem en als ze niet kan betaalt ze onze instructrice om te rijden ipv les, zelfde prijs) en neemt minimaal 1 keer per week les maar liever nog beide keren...ze heeft nadat ik Escala gekocht had eerst nog een tijdje les gehad alleen (op die stal mocht je geen bijrijdster nemen...
) maar sinds 2,5 jaar is ze mijn bijrijdster. ik vind het erg prettig dat ik Escala niet alleen hoef te doen omdat ik 2,5 uur reistijd kwijt ben om bij mijn moppie te komen (wel "retourtje" gelukkig...), dat is best lang, maar ik ben liever lang onderweg dat mijn paard het goed heeft dan dat ze op een stal dichtbij 23 uur per dag binnen staat! Op deze stal staat ze ideaal, we hebben het dan ook reuze naar ons zin.
Oh ja, ik geef mijn rooster voor ongeveer een maand vooruit en omdat zij halve dagen werkt en een auto heeft plant ze het dan zo dat ze op de dagen gaat die voor mij het slechts uit komen om zelf te gaan...prima geregeld dus!
.
Waarom dat dan is?
Echt heel tof!
(het allerbelangrijkste voor mij!). Bovendien is ze totaal niet onder de indruk van Kaminka's grappen en grollen.
toen was het niet zo'n lievertje (nu soms nog steeds niet
) maar samen met een vriendin ging we met z'n 3tjes heel vaak langs de weg wandelen en poetsen en van alles en nog wat doen (echt de gekste dingen) met als resultaat dat hij nu superverkeersmak is en bijna bomproof is. Ik mag (bijna) alles doen met Shadow en als ik zou willen elke dag rijden. (dat doe ik niet, hij pas 4 en ik rij hem nu zo'n 3x per week incl les) Ook zijn we bezig met beleren voor kar, maar dat staat even op een laag pitje. Ik betaal er niets voor, maar geef hem in ruil daarvoor wel de aandacht die hij nodig heeft en soms koop ik eens iets voor hem. Shadow doe ik trouwens in mijn eentje, ik reageer weleens op een advertentie als iemand een verzorgpony zoekt in de buurt, van goh dit is misschien wel een leuke pony voor jouw, dan kunnen we hem samen doen, dat vind ik gezellig, maar meestal is het te ver weg...
Ik hoef niks te betalen, ze zijn al lang blij dat hij loopt! Ik kan daar ook lessen nemen en Merel rijd Marcello 2 dagen in de week, als ik niet kom. We zitten redelijk op dezelfde golflengte, en het is tenslotte nog steeds haar paard, dus vind ik dat ik me maar een beetje moet aanpassen. Maar het gaat heel goed, we rijden ongeveer op dezelfde manier en poetsen op dezelfde manier. Er zijn niet echt afspraken gemaakt maar het is heel belangrijk dat is goed voor Marcello zorg en dat ik kom als ik zeg dat ik kom, want ze kunnen zo 10 anderen voor mij vinden... Niet dat ik zo snel weg ben, maar liever niet! Citaat:Op 2001-09-07 12:40, schreef Manon 2:
Lisanne en Priscilla (Spirit en Skipperfan) verzorgen Bolivia als ik op vakantie ben enzo. Ik ben daar hartstikke blij mee! Ze zijn heel lief voor haar en doen precies wat ik heb gevraagd. Ik vertrouw ze helemaal en vind het super dat ze dit doen terwijl ze niet op Bolivia kunnen rijden. De eerste vakantie hebben ze wel op haar gereden, maar daarna in overleg met mijn instructeur niet meer. Het was namelijk belangrijk om Bolivia heel consequent te rijden en dat is moeilijk met meerdere personen.
Nu heeft Bolivia natuurlijk die blessures en wil ik helemaal niet meer dat er iemand anders op rijdt. (Ik rij nu zelf niet eens)>
Lisanne zou haar wel kunnen longeren maar dat vindt ze nog een beetje eng. Dat gaan we binnenkort vaak samen doen en dan kan ze dat ook.
Als ik niet op vakantie ben ga ik eigenlijk elke dag zelf, maar Lisanne en Priscilla gaan vaak mee. Dan helpen ze met poetsen en opzadelen enzo.
Het zijn twee supermeiden!
Bolivia is ook heeeeeeeeeeel lief hoor!!! Maar je leest t dus al
voor wat ze allemaal hebben gedaan voor mij en mijn paard,