paard krijgt geen vers water

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Triss

paard krijgt geen vers water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 21:17

Mijn paard staat op een stalling.in de wei is een klein poeltje, stilstaand water.daar zwemmen op het moment een paar ganzen en eenden in.van de staleigenaar moeten onze pa Als eden van dat stilstaand water drinken.wij (de paardeneigenaars) willen dat hij voor vers water zorgt, maar dat doet hij niet! we hebben hem al een artikel laten lezen waarin staat dat stilstaand water een bron is van ziektekieuwen en bacterien en dat dit niet als enig drinkwater mag dienen voor een paard! We mogen ook geen tank wegzetten.met emmertjes water lopen is te ver.is een stal eigenaar niet verplicht om voor vers water te zorgen?

SummerRemedy

Re: paard krijgt geen vers water

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:19

Kun je geen jerrycans met een kruiwagen vervoeren? En dan zo'n grote speciekuip vullen met water?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:24

Jij bent eigenaar van je paard... als staleigenaar iets niet wil doen.. dan heb je maar paar opties.. 1. je erbij neerleggen, 2. het zelf oplossen of 3. je paard verhuizen.

Ik zou ook kijken of je speciekuipen kan vullen met jerrycans. Die kan je ook met auto erheen rijden. Een paard heeft wel 30 tot 50 liter nodig (ligt aan temp. en arbeid) als er dus meerdere paarden staan zou je genoeg kuipen moeten hebben.

Als van staleigenaar je ook geen kuipen neer mag zetten dan zou ik een andere stalling zoeken.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:27

Wat stom dat je geen tank mag neerzetten, dat zou ideaal zijn... Nu maar gewoon wat speciekuipen neerzetten (weet niet hoeveel paarden er staan?) en onderling afspreken hoe jullie hem gaan vullen (bijvoorbeeld iedereen neemt dagelijks 1 jerrycan mee van huis, iedereen heeft een bepaalde dag etc..)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:27

Ik zou speciekuipen halen, en overleggen met de staleigenaar dat hij dit elke dag bijvult.
Zoniet dan zou ik kijken voor een andere stal.
Tenzij jullie er zelf dagelijks zijn en het geen moeite vinden zelf voor water te zorgen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:29

Als de staleigenaar weigert ook maar enige medewerking te verlenen zou ik mijn spullen pakken en op zoek gaan naar een ander plekje voor mijn paard.
Ik begrijp niet waarom hij daar zo moeilijk over zou doen . Helemaal niet als jullie zelf aangeven te willen helpen. Maar nogmaals...je bent niet verplicht om daar te blijven staan

viefj12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:57

Ik kan me alleen maar bij bovenstaande post aansluiten. Je mag van een staleigenaar toch verwachten dat de basisbehoeften van je paard verzorgd worden. Als dat niet gebeurt zou ik ook verhuizen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:01

Een staleigenaar die niet voor water zorgt laat waarschijnlijk nog veel meer steken vallen. Ik zou daar niet blijven. Krijg dan gelijk waanideeen over slecht hooi, stoffig voer en niet bellen als je paard dood ziek ligt :+

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:01

Euh iemamd ooit ganzen / eenden in de wei gehad,? Die zwemmen ook liever in schoon water lees in de speci kuip...

Triss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 21:27

We zijn al aan het kijken voor een andere stal.dat valt niet mee, verder is deze stal ideaal .
het is niet eens zo dat de paarden uit de poel mogen drinken, want dat kan niet, daar staat draad omheen.als het regent wordt de grond rond de poel modderig en komen daar plasjes te staan, daar moeten ze uit drinken. Nu staat er geen water, maar kunnen ze grazen, in het gras zit genoeg vocht , vind de eigenaar van de stal!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:28

Wat is er dan zo ideaal aan? Idioot is een beter woord

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:29

Waaaaat?!?! Serieus??

En jij staat daar nog??

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:31

dan zou ik idd zo'n cementkuip kopen (zijn niet zo duur) en die dagelijks vullen met water

Ruud_O

Triss schreef:
We zijn al aan het kijken voor een andere stal.dat valt niet mee, verder is deze stal ideaal .
het is niet eens zo dat de paarden uit de poel mogen drinken, want dat kan niet, daar staat draad omheen.als het regent wordt de grond rond de poel modderig en komen daar plasjes te staan, daar moeten ze uit drinken. Nu staat er geen water, maar kunnen ze grazen, in het gras zit genoeg vocht , vind de eigenaar van de stal!

Laat die beste man ook een paar dagen zo aan zijn vocht komen...

Rand debiel.

Gewoon een grijze kuub kist in de wei en die regelmatig vullen.
Of opzeggen.

Leffroi

Het mag dan verder een ideale stal zijn, maar (vers!) water is nog altijd een eerste levensbehoefte. Kan daar niet in worden voorzien zou het voor mij de meest waardeloze stal zijn. Verhuizen lijkt mij dan de enige optie!

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:33

Speciekuip + zo'n zak die in de kruiwagen past en lopen maar.

Ocean_Child

Als ik je tweede bericht goed begrijp, krijgen de paarden dus de hele dag geen water? Jij weet hiervan en je laat je paard daar staan?
En waarom is het te ver om er water naartoe te brengen? Als je er kan komen, kan je ook iets meenemen. (zoals een kruiwagen vol water dus)

Gydja

snorkel1986 schreef:
Euh iemamd ooit ganzen / eenden in de wei gehad,? Die zwemmen ook liever in schoon water lees in de speci kuip...

Wij hebben ganzen en eenden in de wei lopen... al is de gans van ons zelf en die eenden zijn gewoon rot eenden waar er veel te veel van zijn.

Verder kan je er toch een grote ton met water neer zetten? Bij de divoza of andere winkels kan je ene grote plastic zak kopen die je in de kruiwagen kan doen en vullen met water. Zo kan je makkelijk het water naar de grote ton verplaatsen.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:34

Genoeg vocht in het gras met droog weer? Bij ons drinken ze met 4 bijna een hele badkuip leeg elke dag!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:34

Dan is hij gewoon strafbaar en ik zou er geen minuut langer blijven staan! Het is een van de eerste levensbehoeften van een paard en dat wordt hem nu ontnomen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:35

Dus jou paard heeft géén water tot zijn beschikking/
Heel naar dat de staleigenaar zo doet maar JIJ als eigenaar van het paard hebt de verantwoording voor je paard dus doe er wat aan en leg niet de schuld bij een ander.
Jou paard dus jij moet actie ondernemen

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:36

Hoe lang staan jullie paarden dan buiten? Een uurtje of de hele dag?

CarinaR

Je bent van die waterzakken die je in kruiwagen legt, vullen, dop erop. En je kan zo heel veel liters water makkelijk vervoeren.
Grote speciekuip en klaar.

Ik snap echt niet dat jullie hier al eerder actie op hebben ondernomen.
Kan zelfs krampkoliek geven, wanneer t paard wel.ineens en emmer(koud) water voor zn neus krijgt.

Pumpkins

Hoe lang staan ze op de wei dan, als hij beweerd dat ze geen water nodig hebben? Klinkt echt schandalig! Je hebt van die grote waterzakken die in een kruiwagen passen, ik zou me paard nooit achter laten zonder water.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:40

Je weet hoe veel een paard per dag moet drinken?

Gezond is het iig niet voor je paard!

Zou die man eens een dagje in de stal op willen sluiten met een bordje eten "zit toch ook vocht in"... Rare mensen zijn er zeg :S