Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElineS schreef:Eh.. Ik vind 8 euro netto een prima bedrag eigenlijk voor deze klusjes... Eigenlijk best veel. Sowieso vond ik de 25,- per keer voor wat uitmesten en klusjes ook een redelijk bedrag. Ik weet niet hoe oud je bent? Het hangt daar natuurlijk ook wel een beetje vanaf wat een redelijk bedrag is.
Maar goed, je zegt dat je als hulpje word gebruikt, maar dat is toch ook gewoon zo? Ik bedoel, jij wil helpen op stallen en je krijgt ervoor betaald.. Het is in principe gewoon een baan, waar je betaald voor krijgt. Ik snap dus heel goed dat je niet zoveel rijd, maar dat je vooral klusjes moet doen.
Als je iets zoekt buiten de klusjes om, dan moet je dat niet op deze manier doen. Nu ben jij gewoon in dienst. Dan wel zwart vermoed ik, maar niettemin is het een baan. Dus ja, je bent het hulpje die alle klusjes moet opknappen. Daar krijg je voor betaald.
Wil je dat niet, moet je hiermee stoppen en een bijrijdpaard gaan zoeken in plaats van je te profileren als stalhulp. Gratis, als je dat kan vinden of daar zelf voor betalen of klusjes in ruil voor rijden.
Want als ze jouw betalen, die 8,- per uur.. Dan kunnen ze die klusjes van je vragen en kun je ook niet eisen om te rijden. Want hoeveel rij ervaring heb je? Ik zou niet zo 1.2.3 iemand betalen om mijn paarden te rijden, als die persoon geen bewezen ruiter of trainer is.