Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

kan de regen dan voor me doen
Zal ook jeuken, al dat water.
) helpt ook niet mee. De haf van mijn moeder heeft nooit echt een dikke vacht maar gaat dan veelal onder een deken omdat ze op suiker, zetmeel, tarwe en haverarm voer staat, dus niet snel dik is en weinig reserve heeft om zich met dat soort dagen te houden. Mijn Quarter staat wel snel met deken. Twee weken geleden tijdens die week met regen stond hij ook te bibberen in de wei, terwijl de rest het prima vond. Dat bibberen werd al snel shaken en uiteindelijk maar een middagje en nachtje op stal gehad. Sindsdien doe ik hem met periodes met regen op de dag een regendeken om en in de nachten als er kans is op een bui. Bij een temp onder de 10 doe ik m ook op. Billy schreef:Heel eerlijk gezegd denk ik dat het paard met een deken op minder goed af is. Het kan dan zn haren niet overeind zetten om zich warm te houden.
Mijn paard staat gewoon zonder deken, die kan best tegen regen. Ik denk ook dat je een paard zwakker maakt door te veel getrut en getuttel. Een paard moet weerstand opbouwen en je helpt hem niet door constant dekens op en af te doen en dat soort onzin...
Vjestagirl schreef:Een paard voelt zich het lekkerst tussen de +15 en de -5 graden, dat vergeten mensen nog weleens. Wij zouden het koud krijgen, een paard heeft zelf een prima regenjas aan en krijgt het echt niet koud
karev schreef:Vjestagirl schreef:Een paard voelt zich het lekkerst tussen de +15 en de -5 graden, dat vergeten mensen nog weleens. Wij zouden het koud krijgen, een paard heeft zelf een prima regenjas aan en krijgt het echt niet koud
Echt niet mee eens..een bui kunnen ze aan maar
Langdurige regen betekend hier rillende paarden..ook al is het 15 graden of meer