Vraag is: is er behoefte aan zo'n plek om langere tijd je paard weg te zetten? En wat zouden wensen en eisen zijn? Hij werkt zelf zijn leven lang in de paarden dus heeft veel ervaring. Vervoer zou hij zelf kunnen doen.
Alle tips welkom
. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Renee_S schreef:Dat zijn idd ook situaties waar ik aan zou denken. Ik denk dat de interesse erna sterk samen hangt met de prijsMaarja dat is tegenwoordig bij alles zo uiteraard. Ben stiekem ook wel erg benieuwd naar wat hij er voor zou willen vragen
palousa_boy schreef:Ik denk dat je de prijs gewoon moet opbouwen naar mate je extra dingen met de paarden gaat doen.
Zou ik iig wel doen.
Als ze bijvoorbeeld willen dat het paard nog gereden gaat worden 1,2,3,4,5,6 of 7dagen in de week.
Of als ze wat africhting vragen bij opfok (halster mak maken etc)
Je begint dan met een "kale" prijs van bijvoorbeeld €250 per maand, ik noem maar wat, daar zou dan bijvoorbeeld €50 bij komen per maand om 1 keer in de week te trainen.
En dat dan aanpassen aan de wensen van de klant.
Ook het halen/brengen zou ik als optie geven. ( uiteraard tegen betaling)
Wij zijn wel van plan om zoiets hier op te zetten in Frankrijk.
palousa_boy schreef:Je begint dan met een "kale" prijs van bijvoorbeeld €250 per maand, ik noem maar wat, daar zou dan bijvoorbeeld €50 bij komen per maand om 1 keer in de week te trainen.
stefje schreef:Een vriend van mij heeft een eigen boerderij in Duitsland. 30 km over de grens ter hoogte van grens Groningen/Drenthe. Heeft 2 eigen paarden in het land met uitloopstal. Hij wil nog enkele paarden daarbij in pension nemen die ook in het land en in de uitloopstal kunnen (gescheiden van eigen paarden). Bedoeling is om langere tijd je paard weg te zetten.
Vraag is: is er behoefte aan zo'n plek om langere tijd je paard weg te zetten? En wat zouden wensen en eisen zijn? Hij werkt zelf zijn leven lang in de paarden dus heeft veel ervaring. Vervoer zou hij zelf kunnen doen.
Alle tips welkom.
. Prijs wordt over nagedacht, ik dacht zo rond de 125 euro. Gereden worden is niet de insteek. Het gaat wel om een basic oplossing. Paarden komen wel in handen, inloopstal inpandig in de boerderij, dus dan is ook bijvoeren mogelijk. Beide personen hebben hele wisselende werkdiensten, daarom is het niet de bedoeling dat een eigenaar regelmatig langskomt. Een keer kan natuurlijk maar het gaat wel meer om 'wegzetten' zeg maar. Vandaar de vraag of daar überhaupt behoefte aan is. Persoon zit zelf niet intensief op internet dus ik doe een eerste verkenning
. Brainless schreef:stefje schreef:Een vriend van mij heeft een eigen boerderij in Duitsland. 30 km over de grens ter hoogte van grens Groningen/Drenthe. Heeft 2 eigen paarden in het land met uitloopstal. Hij wil nog enkele paarden daarbij in pension nemen die ook in het land en in de uitloopstal kunnen (gescheiden van eigen paarden). Bedoeling is om langere tijd je paard weg te zetten.
Alle tips welkom.
Als voorbeeld:
Hier in de buurt zit een paarden pension/pensioen, waar de paarden 24/7 buiten kunnen lopen op meerdere hectaren weiland (hebben ook een grote inloop stal van 30 meter), onbeperkt ruigvoer, ze worden evt. bijgevoerd (incl speciaal krachtvoer voor oudere paarden) voor 100E per maand.
Zij hebben nog plek (net zoals meerdere pensioenstallen).
Dus ik denk persoonlijk dat mensen niet hun paard naar Duitsland willen hebben terwijl er in Nederland voldoende (goedkope) plaatsen beschikbaar zijn.
palousa_boy schreef:Ik denk dat je de prijs gewoon moet opbouwen naar mate je extra dingen met de paarden gaat doen.
Zou ik iig wel doen.
Als ze bijvoorbeeld willen dat het paard nog gereden gaat worden 1,2,3,4,5,6 of 7dagen in de week.
Of als ze wat africhting vragen bij opfok (halster mak maken etc)
Je begint dan met een "kale" prijs van bijvoorbeeld €250 per maand, ik noem maar wat, daar zou dan bijvoorbeeld €50 bij komen per maand om 1 keer in de week te trainen.
Ook het halen/brengen zou ik als optie geven. ( uiteraard tegen betaling)