Ik heb al ruim 7 jaar, bijna 8 (20 mei) een super leuke enthousiaste maar toch ook idiote draverruin van bijna 17 jaar. Super leuk, maar ook een etterbak die het bloed onder je nagels vandaan haalt. Overwogen hem weg te doen, maar kon dit nooit verkroppen. Dus nooit te koop gezet. Was altijd bang dat hij dan bij de slager zou belanden, moeilijke paarden en vooral dravers zijn niet gewild.
Maar nu zijn mijn ouders van plan om een nieuwe schuur te bouwen. De aannemer gaat binnenkort beginnen en ik krijg zelf een groot deel van de schuur. Circa 5 bij 5 meter, als ik het goed heb. Dus dat is niet niets.

Maar omdat mijn paardje al bijna 17 is en niet meer de jongste heb ik er over gedacht om een paard erbij te nemen. En dan weer een draver

Maar ik wil jullie advies hier op. Het klinkt voor mij heel duidelijk en ik wil het ook gewoon doen! Maar de extra kosten komen er bij etc. Ik ga in september werken en leren tegelijk dus dan hoop ik circa 1500 euro per maand te verdienen. Met de vaste lasten afgetrokken hou ik ruim 1200 euro over. Mijn ouders vinden de stallen duur, vandaar dat ze maar eentje wilden. Maar nu kwam ik op het geniale idee om er eentje van hout te maken, helemaal zelf. Is toch niet zo moeilijk, een degelijke timmerman is wel zo handig.

Ik ben daarom ook bereid om mijn ouders geld te betalen voor de stallen, het is namelijk wel voor mij. Mijn ouders hebben er geen ene moer aan om stallen te hebben.

Oude situatie
5x5 m met een stal van 3x3m en 2x3 poetsplaats. kop zijn kant, 2,5 meter overstek.

nieuwe situatie
circa 7,5x5m. Lengte is 7,5 meter dus geschikt voor twee stallen. Overstek komt dan niet meer aan zijn kop zijn kant maar over de 7,5 meter lengte.

Wat zouden jullie doen?