- Ruime geventileerde stallen met mogelijkheid tot contact onderling
- Hele jaar door dagelijks een aantal uur buiten kunnen staan ( desnoods in de winter in een paddock)
- Binnenbak
- Voldoende stromend water mogelijkheden
- Ruime, goed afsluitbare kast voor mijn spullen
- Goede kwaliteit voer
En als extra luxe goede uitrijmogelijkheden in de omgeving.
Mijn paard heeft last van extreme stalbenen (gelukkig alleen achter). Dit betekent dat ik haar zovaak en zolang mogelijk uit stal wil hebben. Bij mij op stal zijn de mogelijkheden hiervoor redelijk. In de wintermaanden laat ik haar dagelijks in de stapmolen en paddock zetten. Zomers staat ze gemiddeld 6 a 7 uur op het land. Ik vind het belangrijk dat voor de uren dat ze niet uit hun stal kunnen, de stallen groot en open zijn. Bij ons op stal is contact onderling mogelijk en ik merk aan mijn paard dat ze dat heerlijk vind. Als ik savonds laat op stal kom dan staat ze vaak neus aan neus met haar buurman te slapen. Dat is voor mij echt genieten.
Voor mezelf vind ik het prettig om een binnenbak tot mijn beschikking te hebben. Ondanks dat ik toch een echte hollander ben vind ik in de regen rijden niet heel erg geweldig, erg verwend i know.
Ook ben ik zeer gehecht aan mijn grote zadelkast. Bijna al mijn zooi (op mijn paardendekens na) past erin.
Een - punt bij mij op stal is dat als het regend de paarden de wei niet op kunnen. Wij zijn verdoemd met kleigrond, zet je paard daar 10 minuten op en er is niks meer over van je o zo mooie groene wei
En de kwaliteit van onze bodem in de binnenbak is niet heel erg geweldig. Vind hem vrij hard, zeker voor blessure gevoelige paarden niet zo fijn.
Laatst bijgewerkt door Bon_ita op 09-05-14 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt