Zijn er meer stallen die net als ik, de stallingsprijzen omlaag hebben gedaan? Wij hebben besloten om per 1 juni, de prijs met 20 euro te verlagen.
wij weten dat het houden van een paard in deze tijd, eigenlijk niet makkelijk is, en soms de rede is dat mensen hun paard moeten verkopen, of naar een goedkopere stal moeten.
omdat wij nog steeds onze stal professioneel, maar wel uit hobby runnen, en wij onze inkomsten merendeels uit het bedrijf van mijn man halen, kunnen wij dit doen.
Ben benieuwd of er meerdere stallen zijn die meedenken met de klanten, om het crisisleed wat te verzachten.
Hahaha. I wish. Onze stalhuur is gewoon omhoog gegaan dit jaar Zoals t er nu uit ziet gaat er qua service wel wat veranderen waardoor de huur wat omlaag zal gaan.. maar das natuurlijk wat anders.
Maar goed, onze stal is ook niet hobbymatig maar een deel van hun inkomen. Dus daar zit het verschil denk ik.
Zwartje07
Geplaatst: 22-04-14 08:39
Nog nooit gehoord eigenlijk dat stallingprijzen verlagen. Normaal gaan ze omhoog omdat bv het hooi duur is maar omlaag gaan ze vervolgens niet meer. Maar je kan niet blijven verhogen als stal dus ik denk wel dat er een tijd komt dat ze omlaag moeten willen ze geen klanten verliezen. Wel leuk dat je het doet zullen je klanten zeker weten waarderen. Bij mij is de stallingsprijs al 7 jaar hetzelfde en niet veel dus mij hoor sowieso niet klagen daarover.
nine1987
Geplaatst: 22-04-14 08:43
Er wordt toch naar gevraagd? TS geeft gewoon antwoord..
Ontopic: nope, niet meegemaalt dat stallingsprijzen omlaag gaan, enkel omhoog..
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 22-04-14 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Quote verwijderd
paardjes123
Geplaatst: 22-04-14 08:46
Jahoor maar meer te maken gehad met tijdelijke verhogingen. Een winter dat de pensioneigenaar niet aan betaalbaar vlas/hooi kon komen. Betaalde we tijdelijk iets meer en toen de inkoopprijzen weer daalde betaalde we weer minder. Heel schappelijk
Gini
Geplaatst: 22-04-14 08:46
Dekraanhoeve, zonder je willen aan te vallen, maar denk je ook niet dat het te maken heeft met de prijsklasse waarin je stalling aanbiedt. Verduidelijking: jouw pensionstal zit in een iets hogere prijsklasse, dus dan is het "gemakkelijker" om ergens 20 euro van af te pitsen. Maar als je stalling voor, laat ons zeggen, 160 euro per maand aanbiedt, dan mag je al niet veel meer naar omlaag gaan of je geeft er zelfs op in.
Maar om een antwoord op jouw vraag te geven: de stal waar ik nu pas sta hanteert altijd dezelfde pensionprijs (die niet veel afwijkt van jouw huidige prijs). Ze zakken niet, maar ik heb het geluk dat ze ook niet stijgen wanneer hooi duur is.
Voor wat jullie aanbieden betaal je hier in de regio tussen de 200 en 220 euro, dus ik ga er nu ook even vanuit dat dat jullie maandprijs is. Stel dat je aan de hoge kant zit en die 220 vraagt dan gaat er dus 1/10 vanaf, dat kan als je er neven inkomsten naast hebt en je dit eigenlijk 'voor de hobby' doet. Is het een gedeelte van je inkomen dan wordt het toch even iets moeilijker. De prijs voor diesel is enorm gestegen, nu de rode diesel eruit ligt. Ook de aardolie prijs, en dus de prijs voor plastic wordt nog steeds elk jaar verhoogd. Kortom, zolang de kosten voor de pensionhouder niet naar beneden gaan is het voor veel pensionhouders ondoenlijk om prijzen omlaag te gaan gooien.
Kidde
Geplaatst: 22-04-14 09:02
Ben het wel met Gini eens dat je makkelijker in prijs kan dalen als de stallingsprijs hoger is Maar alsnog heel schappelijk om de prijs de verlagen! Voor de rest ken ik geen stallen die het doen, de prijs gaat bij sommige stallen alleen maar omhoog.
Ik vind het zelf nog steeds wel duur voor wat je er voor krijgt eerlijk gezegd. Ik sta zelf in de buurt en heb eigenlijk precies hetzelfde voor €250. Ik heb er ook aan zitten denken om naar de Kraanhoeve te gaan, maar ik vond de prijs wel erg hoog, geen binnenbak etc. Anders zou ik er zo heen gaan Het is namelijk een erg mooie stal als ik het zo zie!
Stalverlaging niet. Wel bij ons de keuze om de stalhuur persoonlijk te laten verlagen door niet meer gebruik te maken van de binnenbak of het niet meer binnen en buiten zetten van je paard (dus dat je dat dan zelf doet).
hiphorse
Geplaatst: 22-04-14 12:55
bij mij blijft de prijs ook het zelfde (tenzei ze op vakantie gaan en ik de boel tijdelijk overneem dan mag ik een maandje over slaan of de helft betalen) heb hier een (kleine) buitenbak, pony staat lekker met 2 andere 24/7, s'ochtens wordt voor mij gevoert en als ik s'avonds niet kan voeren ze ook en dat voor 100 per maand (incl hooi, brok/muslie, stro)
Ik vindt 325 belachelijk veel stalgeld, vooral voor een stal zonder binnenbak.
Blij dat ik ze thuis heb staan! Dan blijft het stal geld ruim onder de 100 euro.
Amigo_stan
Geplaatst: 22-04-14 13:06
Soms, ik zeg soms! Worden stal eigenaren erop gewezen dat zij veel vragen voor wat zij te bieden hebben, en hierdoor klanten kwijt raken en geen nieuwe klanten zich meer melden.
Verhogen jaagt ook je klanten weg, maar ik heb op een stal gestaan waar een soort hé hé....Eindelijk... reactie kwam, omdat ze gewoon veelste weinig vroeg voor wat ze boden.
325 voor een stal zonder binnenbak vind ik ook veels te veel.
MarliesV
Geplaatst: 22-04-14 13:13
Bij ons blijft het stalgeld gelijk aan voorgaande jaren. Wij betalen 200 euro per maand.
Dat is dus prijstechnisch niet te vergelijken met de prijsklasse waarin jij zit TS. Bij jou is het een max 5 procent verlaging, dat bedrag zou bij ons 10 procent verlaging zijn.
Wel netjes van je dat je dit doet. Vraag mij alleen af of het werkelijk helpt.
_Zoe
Geplaatst: 22-04-14 13:16
Wij betaalde ook voor een stal met binnen en buitenbak, stapmolen en paddocks inclusief stro, hooi en biks maar €150, dus vind dit zelfs met €20 eraf nog steeds behoorlijk veel.
Lous
Geplaatst: 22-04-14 13:16
Het blijft natuurlijk ook regio afhankelijk. In de regio van TS is het aanbod een stuk kleiner dan bijvoorbeeld in Friesland.
pluisje88
Geplaatst: 22-04-14 13:17
Ik vind de stal ook erg duur. Zeker in vergelijking met wat ik nu betaal. (al betaal ik dan niet all in, maar zelfs als ik het geld voor vlas en brok erbij tel ben ik veeel en veeeeel goedkoper uit). Daarbij mag mijn paard wel het hele jaar door op de wei ongeacht het weer... Zit wel in een andere regio. Dat moet ik er wel even bij zeggen
NatasjavE
Geplaatst: 22-04-14 13:17
Bij ons is het gelijk gebleven. Dat vind ik gezien prijsstijgingen van de laatste jaren al fijn.
xSogno
Geplaatst: 22-04-14 13:18
Met alle respect maar ik zou nooit 325 betalen voor wat jullie bieden. Vind 345 dan ook echt wel heel erg hoog, maar zelfs 325 nog erg veel.
Bhodi
Geplaatst: 22-04-14 13:19
Pfoe 325 euro vind ik een hoop geld.. Voor 200 euro heb ik dat en veel meer, maar dat terzijde. Ik ken geen stallen die de prijs naar beneden doen..
Nessie
Geplaatst: 22-04-14 13:20
Nee ik ken het niet dat stallen omlaag gaan qua stalgeld. Maar inderdaad bij zo'n dure stalling lijkt het mij makkelijker te verlagen dan bij een stalling welke al een scherpe prijs aanbiedt .
BeeMed
Geplaatst: 22-04-14 13:27
Had wel eens op je website gekeken toen ik opzoek was naar stalling, maar vond het toen echt te duur voor een stalling zonder binnenbak.
Aan de andere kant is deze regio echt schreeuwend duur. En als je voor die prijs mest, alle voer inbegrepen is en ze binnen en buitengezet worden (begreep in de winter zelfs 2x) dan is 325 wel weer een redelijk prijs. (als ik het vergelijk met stallingen in de buurt)
Marion71
Geplaatst: 22-04-14 13:29
Stalprijsverlagingen zie ik hier in buurt niet. Wel eens kortingen als je vanaf een bepaalde maand je paard er stalt. Zelf geven wij geen kortingen of stalverlagingen. Verlagen klinkt vaak aanlokkelijk maar meestal komt het uit de lengte of de breedte: mindere kwaliteit of kleinere porties ruwvoer. Wij hebben liever een stal leeg staan, dan dit te moeten doen (leeg staan betekent weliswaar geen inkomsten, maar ook geen werk en geen kosten).
Wel merk ik ook dat het langer duurt voordat we een nieuw paard op stal hebben. Er zijn bij ons in de omgeving meer stallen die pension aanbieden en in het algemeen minder paarden. Een logisch gevolg dus.
Wij vragen (al jaren) € 200 per maand en hebben een soortgelijke (mss zelfs wel luxere) stal dan jullie (link naar mijn advertentie: http://www.bokt.nl/markt/ad/254802/paar ... ng-dalfsen). Ik ken de prijzen in jullie omgeving niet, maar ik vind ook dat je een flink bedrag vraagt. Kan me goed voorstellen dat mensen dan voor een goedkopere stal kiezen.