Dilemma, weer terug verhuizen of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

talish

Dilemma, weer terug verhuizen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 13:07

Hallo allemaal, ik kom even binnenvallen met een dilemma:

Ik heb mijn pony pas op een stal dichterbij huis gezet, omdat ik dacht dat ik dan meer tijd voor haar zou hebben en meer met haar zou kunnen doen (mede in verband met werk, gezin en huishouden heb ik niet zo heel veel tijd en als ik dan ook nog een half uur in de auto zit om er te komen ga ik maar twee keer per week ongeveer).
Maar nu komt het, ik heb haar nu dichterbij staan en ik doe nog steeds vrij weinig met haar... Alleen uit de wei en even poetsen, misschien een keer wandelen of longeren, maar meer niet eigenlijk. Pony is al 17 en is nu in goede conditie omdat ze op de vorige stal, wat verder weg, door iemand anders gereden en verzorgd werd.
Nu twijfel ik of het voor mijn pony niet beter is haar daar terug te zetten. Degene die haar daar verzorgde zou het zo weer doen en mist haar ook (voel ik me ook schuldig over trouwens).
Mijn man wordt een beetje gek van mij, eerst wil ik haar meer zelf gaan doen en nu heb ik haar weer dichterbij staan twijfel ik of het niet beter was waar ik eerst stond.

Brand maar los, ik ben benieuwd.

44Myrthe44

Re: Dilemma, weer terug verhuizen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 13:08

Ja, ik zou de pony terugverhuizen naar de vorige stal mits je zeker weet dat de verzorger ermee door wil gaan.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 13:10

Die andere persoon kan niet naar deze lokatie komen?
Als het enige probleem is of er met het paard gewerkt wordt en verder de omstandigheden gelijk zijn (en de benzinekosten niet uitmaken) moet je kiezen wat je zelf het prettigst vindt.
Aan de andere kant moet jouw ritme misschien nog wennen aan de mogelijkheid om meer tussendoor het paard te doen en moet je het misschien nog even aankijken.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 13:13

Wat is de reden, dat je toch niet zo vaak naar je paard kan als je van te voren had gedacht? Ontbreekt het toch aan de tijd of de zin? Heb je al rondgekeken of er op de nieuwe stal iemand is die je paardje zou willen bijrijden? Ik zou toch niet zomaar weer terug gaan naar de oude stalling zonder eerst naar andere oplossingen gezocht te hebben.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 13:15

Waarom doe je nu nog steeds vrij weinig met haar? Heb je alsnog te weinig tijd of ontbreekt het je gewoon aan zin?

Beauuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 13:19

Ik zou als het om tijdgebrek gaat haar denk terug verhuizen, want daar heeft je pony toch meer aandacht van de verzorgster. Als het niet om tijdgebrek gaat zou ik het nog even afwachten, want misschien vind je het over een tijdje weer heel leuk om veel met je paard te doen.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 13:19

Ik snap het niet helemaal, heb je het paard nu voor jezelf of voor een ander? En ja terugstallen kan, maar ooit komt er weer een breaking point dat je haar zal missen of weer ergens tegenaan loopt wat toch niet gaat zoals jij het precies wilt. Is verkopen ook geen optie?

Edit: neem aan dat je de zin ontbreekt of dat er geen tijd voor is
Laatst bijgewerkt door Gowlan op 05-04-14 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 13:20

Mijn ervaring is dat tíjd nooit het probleem is, prioriteiten stellen wel..
En daar is met de verhuizing van je paardje niets in veranderd, of wel?

Dus ik kan me voorstellen dat je inderdaad denkt aan terugverhuizen naar de vorige plek. Als de pony daar goed stond, met een betrouwbare verzorgster en goede verzorging zou ik dat doen! Je weet dan wat je hebt, en weet dat het goed was voor je paard.

Weet gewoon van jezelf dat je nu even niet meer tijd/zin hebt dan 2 a 3 keer per week naar je paard gaan, en accepteer dat zodat je de keren dat je er wél bent, ook gewoon kunt genieten ( zonder je steeds schuldig te voelen....)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 13:22

Meteen terug naar de andere stal, voor de pony maakt het niet uit waar ze de aandacht van krijgt en dat was op de andere stal aanzienlijk meer dan nu, geen optie om haar voor een symbolisch bedrag over te doen aan de verzorgster.

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 13:22

Vraag inderdaad aan de oude verzorgster of ze naar je nieuwe stal wil komen, of zoek evt een nieuwe verzorgster?

Maar... vergeet ook niet naar jezelf te kijken, waarom haal je je doelstelling niet?
Probeer een concreet plan te maken, maak er desnoods een agendapunt van en verplicht jezelf dan ook op de afgesproken tijd écht te gaan!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 13:33

Ik had een vergelijkbaar geval en heb ipv terugverhuizen gekozen voor verkopen. Ik had mijn paard echt voor een ander en ondanks dat ik echt heel gek op hem was voel ik me nu veel minder schuldig omdat ik er niet meer kom, hij heeft nu een fijne baas die enorm van hem geniet. Misschien toch kritisch kijken naar wat de reden is dat je er zo weinig komt.

talish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 14:36

Dank jullie wel voor de reacties! Het ontbreekt me en aan tijd en ook zin als ik heel eerlijk ben. Ik ben gewoon eigenlijk niet fanatiek genoeg om ook nog te gaan rijden. Verkopen is geen optie en de verzorgster kan ook niet naar deze stal komen, dat is voor haar te ver en haar eigen paard staat op de andere stal. Zij heeft wel de tijd en is ook fanatiek genoeg om twee paarden te doen en anders pakt haar dochter er eentje...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 14:41

Is het niet een optie de pony te verkopen als je er toch zo weinig mee doet?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 14:56

talish schreef:
Dank jullie wel voor de reacties! Het ontbreekt me en aan tijd en ook zin als ik heel eerlijk ben. Ik ben gewoon eigenlijk niet fanatiek genoeg om ook nog te gaan rijden. Verkopen is geen optie en de verzorgster kan ook niet naar deze stal komen, dat is voor haar te ver en haar eigen paard staat op de andere stal. Zij heeft wel de tijd en is ook fanatiek genoeg om twee paarden te doen en anders pakt haar dochter er eentje...

Waarom is verkopen geen optie, verzorger kan/wil dit niet? maar indien dit zo is dan gewoon de rekeningen betalen en de zorg aan je oude verzorger overlaten op de vorige stal. Denk je nu echt dat het een paard veel uitmaakt waar hij die knuffel van krijgt, dacht het niet. Dus voel je niet schuldig, beter zo dan met tegenzin er heen want dan heb je ook niet echt de aandacht er bij.

talish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 14:59

Verkopen is geen optie, als ik er dan wel weer zin in krijg evt is ze weg... En ze heeft nog maar 1 oog en wil ook niet dat ze in manegelessen ofzo moet gaan lopen nog.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 15:09

Hoelang staat het paard nu op de nieuwe stalling? Steeds maar heen en weer verhuizen lijkt mij voor je paard ook niet prettig. Anders misschien nog even aankijken en desnoods toch wel terug verhuizen? Maar dan moet je er wel zeker van zijn, dat de oude situatie toch beter was...

talish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 15:11

Ja ze staat er nog niet lang, mijn man zei ook kijk het nog even aan. En anders na de zomer terug, nu staat ze toch hele dagen buiten, dus beweging genoeg!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 15:14

Belangrijkste voor het paard is dat ze het ok heeft met veel vrije beweging, vriendjes en goed voer. Paard heeft de aandacht niet nodig.

Ik maak me meer zorgen over jouw zin om iets te doen met je paard. Is er niet iets wat je inspireert? :)

talish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 16:03

Tja ik weet ook niet waar dat aan ligt. Vind mijn pony nog wel super leuk en lief en zou haar dan ook niet willen missen, maar ik denk dat het elke dag een beetje te veel is ofzo...

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:36

talish schreef:
Verkopen is geen optie, als ik er dan wel weer zin in krijg evt is ze weg... En ze heeft nog maar 1 oog en wil ook niet dat ze in manegelessen ofzo moet gaan lopen nog.

Ergens vind ik dit een beetje egoïstisch klinken, want eigenlijk wil je wel de lust wanneer het jou uitkomt, maar niet de lasten. Dan zou ik toch kiezen voor verkopen, als je dan eens zin hebt om te rijden of een buitenritje te doen dan kun je echt wel ergens een paardje huren. Scheelt je een hoop geld, tijd en daarnaast komt de pony dan nu ook niks tekort. De goede herinneringen houd je sowieso wel, want waarom zou ze later wel interessant en goed genoeg voor je zijn als ze dat nu ook niet is? Kom misschien wat hard door de bocht, maar je moet wel eerlijk blijven tegenover jezelf en tegenover je pony.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:43

Gowlan schreef:
talish schreef:

Ergens vind ik dit een beetje egoïstisch klinken, want eigenlijk wil je wel de lust wanneer het jou uitkomt, maar niet de lasten. Dan zou ik toch kiezen voor verkopen, als je dan eens zin hebt om te rijden of een buitenritje te doen dan kun je echt wel ergens een paardje huren. Scheelt je een hoop geld, tijd en daarnaast komt de pony dan nu ook niks tekort. De goede herinneringen houd je sowieso wel, want waarom zou ze later wel interessant en goed genoeg voor je zijn als ze dat nu ook niet is? Kom misschien wat hard door de bocht, maar je moet wel eerlijk blijven tegenover jezelf en tegenover je pony.

Want een 17-jarige pony die het prima heeft op de huidige markt gooien met nog maar de vraag warme terecht komt is veel beter?
Zo te horen heeft de pony het prima.
Die heeft weidegang, eten, vriendjes en evt medische zorg nodig echt niet per se elke dag een poetsbeurt of een ritje.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:49

Ik zou het nog even aankijken. Zeker als je pony nu ook gewoon lekker buiten staat.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:52

xSogno schreef:
Gowlan schreef:

Want een 17-jarige pony die het prima heeft op de huidige markt gooien met nog maar de vraag warme terecht komt is veel beter?
Zo te horen heeft de pony het prima.
Die heeft weidegang, eten, vriendjes en evt medische zorg nodig echt niet per se elke dag een poetsbeurt of een ritje.

Ja oke daar ben ik het ergens ook mee eens, in de zomer staat hij lekker op het land.. maar is het al duidelijk waar pony in de winter terecht komt? Ik ga er vanuit dat hij dan opnieuw op stal terecht komt.

talish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 16:54

Ja inderdaad in deze markt kan ik er gewoon niet zeker van zijn dat ze het goed krijgt als ik haar verkoop! En de kosten zijn niet het probleem hoor! Ik wil alleen het beste voor de pony, en dacht dus als ik haar dichterbij huis zou zetten ik haar dat kon geven, maar vind zelf eigenlijk dat degene die haar op de vorige stal verzorgde en reed etc het beter deed dan ik nu doe...
In de winter staat ze op beide stallen binnen, maar op de stal waar ze nu staat is wel buitenzet service voor de paddock en op de vorige stal zorgde mijn bijrijdster er dus voor dat ze elke dag buiten gezet werd, meestal zelfs twee keer...

Unicorn_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:56

Ik zou der gewoon weer terug verhuizen.
Er zal vast wel weer een tijd komen dat je meer tijd hebt :)
De pony stond om de vorige stal goed.