Hoe krijg je een witte staart wit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hoi1356

Hoe krijg je een witte staart wit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 12:15

ik zoek een middeltje dat gegarandeerd de ''witte'' staart van mijn haflinger weer wit krijgt :)
het liefst ook niet al te duur! :D
Laatst bijgewerkt door C_arola op 08-04-14 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Typefout verbeterd in titel

dodyg

Re: Hoe krijd je een witte staart wit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:17

met steentjes zeep van de action...

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:18

Gewoon wassen met shampoo en goed uitspoelen en dan met antie klit sprayen en droog borstelen dan heb je een mooie witte staart

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:18

met zilvershampoo voor oude mensen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:21

Met groene zeep :j

Of Cowboy magic shampoo, weet de naam zo even niet maar dat is daar ook speciaal voor

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:25

Met zilver shampoo maar ook met conditioner :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:29

Witte haren zijn hol. Viezigheid gaat in de holte zitten en dat krijg je er nooit meer helemaal uit, dat moet eruit groeien.

De beste en de goedkoopste manier om een witte staart weer wit te krijgen is door te voorkomen dat hij vies wordt. Dat is verkrijgen door invlechten en staart vervolgens te beschermen met een staartzak. Die kan er een week om blijven zitten, je kunt er ook mee rijden.

Het is verder daarna alleen een kwestie van eens in de week de vlecht los te halen, goed van hand uit te pluizen, er eventueel wat Cowboy Magic Detangler & Shine doorheen te doen, weer in te vlechten en de staartzak er weer om te doen. Je zult meerdere staartzakken nodig hebben want die worden wel vies maar die zijn te wassen.

Tussendoor een enkele keer met zilvershampoo wassen houdt de staart verder wit. Meer is niet nodig.

En het resultaat? Ziehier een foto van de staart van mijn merrie. Voor de foto de zak en de vlecht er even uitgehaald. Meer is er niet gedaan:

Afbeelding

En een staartzak ziet er zo uit.

Afbeelding

En als je je zorgen maakt om de functionaliteit in de zomer voor het wegjagen van vliegen, kun je onderaan de zak ook nog een kwastje maken. Maar ze kunnen ook met staartzak de vliegen goed wegjagen.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 29-03-14 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:30

Eerst wassen met schuurmiddel met bleek, en daarna in de vanish. Uiteraard alleen het onderste deel, ver weg van de staartwortel. Werkt echt super!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:31

Bleek en Waterstofperoxide zorgen dat de haren breekbaar worden. Het duurt ongeveer 2 jaar voordat een staarthaar helemaal is bijgegroeid....

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:33

Is ook niet om hem wekelijks mee bij te houden, maar het werkt wel als al het andere niet werkt. Doe het bij mijn paard enkele keren per jaar, en zijn staart blijft mooi vol, en de haren worden ook niet sneller vuil. Tussendoor gebruik ik CM, wellicht scheelt het veel dat de haren meteen daarna in de CM gedaan worden?

hoi1356

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 12:36

Super bedankt voor de tips! ik ga zeker wat proberen! :)
is het trouwens waar dat ze van dat Cowboy Magic vollere manen en staart krijgen?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:36

Met gewone zeep, de goedkoopste. En dan minstens 1x per week wassen.
Niet na 1x wit, wel na 1x resultaat. En dan bijhouden, na een tijdje wordt hetecht weer mooi wit :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:37

jolijneline schreef:
Super bedankt voor de tips! ik ga zeker wat proberen! :)
is het trouwens waar dat ze van dat Cowboy Magic vollere manen en staart krijgen?

Ik zie zeer zeker verschil. En je hebt niet veel nodig.

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:38

Ik doe het gewoon met zilvershampoo wassen. Als ze erg vies zijn moet het meestal 2x achter elkaar. Maar als je het met regelmaat bij houd is dat goed te doen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:38

CM (Cowboy magic) maakt de haren mooi glad en daardoor breken ze minder snel, ook zijn ze gemakkelijk door te kammen, waardoor ze manen en staart er meteen veel voller uit zien. Daarvoor moet je trouwens de Detangler en Shine gebruiken.

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:45

Ik vlecht mijn merrie haar staart ook altijd in, maar heb wel de indruk dat hij er een beetje van afziet..
Ik was minstens 1 x per week, dan goed laten drogen en veel leovet ontsloten erin (dat vind ik echt de beste, beter dan cowboy magic), dan goed maar voorzichtig uitkammen en de vlecht erin. Ik probeer hem niet te strak te doen en elke keer andere verdelingen te nemen. En ik laat hem er nooit 24u per dag in..
Haar staart is echt wel al veel witter dakik het begin, maar het ergste vuil moet er volgens mij idd uitgroeien

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:57

Betadine shampoo werkt echt supergoed bij witte staarten (en benen)!! En is ook niet overdreven duur :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 13:24

_clau_1991 schreef:
Betadine shampoo werkt echt supergoed bij witte staarten (en benen)!! En is ook niet overdreven duur :)

Vind je? Ik ben voor een flesje betadine shampoo van 120 ml ongeveer 8 Euro kwijt. En misschien kun je daar een paar keer manen en staart mee wassen maar daar blijft het dan ook bij.

Een fles goedkope shampoo eigen merk van AH is 2 Euro misschien?

Ik zou de staartwortel echter niet met mensenshampoo wassen, de paardenhuid is wat teerder dan mensenhuid. Ook zilvershampoo niet bij de staartwortel gebruiken.

Wil je de staartwortel wassen, gebruik paardenshampoo. Ik zie paardenshampoo 500ml voor ongeveer 10 Euro staan. Een Tube Cowboy Magic Detangler & Shine van 112ml, waar je misschien per keer een hoeveelheid ter grootte van een walnoot nodig hebt voor de hele staart, is ongeveer 15 Euro, als je een aanbieding tegen komt nog voor minder.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 13:26

Cassidy schreef:
_clau_1991 schreef:

Vind je? Ik ben voor een flesje betadine shampoo van 120 ml ongeveer 8 Euro kwijt. En misschien kun je daar een paar keer manen en staart mee wassen maar daar blijft het dan ook bij.

Ik zou de staartwortel echter niet met mensenshampoo wassen, de paardenhuid is wat teerder dan mensenhuid. Ook zilvershampoo niet bij de staartwortel gebruiken.

Wil je de staartwortel wassen, gebruik paardenshampoo. Ik zie paardenshampoo 500ml voor ongeveer 10 Euro staan. Een Tube Cowboy Magic Detangler & Shine van 112ml, waar je misschien per keer een hoeveelheid ter grootte van een walnoot nodig hebt voor de hele staart, is ongeveer 15 Euro, als je een aanbieding tegen komt nog voor minder.

De goedkoopste is 80 cent zelfs, ik kan er dan ook niet heel erg lang mee doen maar dat komt omdat ze zo ontzettend vies is. Zit geloof ik 300 ml in.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 13:38

Cassidy schreef:
_clau_1991 schreef:

Dan gebruik je een stuk meer betadineshampoo om de staart te wassen dan ik ;) Toen ik nog een Haflinger bijreed waste ik minstens elke week zn staart en ik deed een paar maanden met zo'n flesje. En zn staart was dan blinkend schoon. Zn manen hoefde bijna nooit gewassen te worden dus dat scheelt. Maar toch deed ik dr altijd best lang mee!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 13:44

Ik heb merries en die plassen in hun staart. Ik gebruik helemaal geen betadineshampoo, voor onder de staartwortel goedkope mensenshampoo, voor de vacht paardenshampoo, om de zoveel tijd zilvershampoo en daarna CM.

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:27

Hier goede resultaten met vloeibare groene zeep

Famke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:19

Gewoon shampoo gebruiken en dan de staart in een tijltje met warm (niet te warm) water. Dan is de staart meestal wel schoon :j

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 16:40

Met zilvershampoo en als de staart droog is nog wat talkpoeder er in.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:00

Wassen met teershampoo werkt ook