Een kennis van mij had al jaren de droom haar eigen stalletje op te richten, en cursussen te geven met paarden aan mensen die bijvoorbeeld heel onzeker zijn.
Een kleine 1,5 maand geleden kwam haar droom uit, en een vervallen stuk grond, werd haar eigendom. Een vervallen chalet stond op het stuk grond, en het opknappen van alles kon beginnen.
Het is de bedoeling dat de paarden die er komen te staan over het gehele terrein kunnen lopen, op een klein afgezet stuk na. Achterin komt wat gras, en word onbeperkt hooi gevoerd. Naast het chalet komen de waterbakken.
Dit was hoe het terrein eruit zag vanaf de kant van het chalet gezien. Enorm veel onkruid en hoog gras.. Stenen waren niet meer te zien, en het was een chaos..! Achterin zie je een gebouwtje. Dit word de cursusruimte. Links daarnaast (op deze foto niet te zien) achter de trailer, stonden een paar oude vervallen stalletjes.

Zo zagen de stallen er uit.. Dit worden dus inloop stallen.
http://i59.tinypic.com/jufnyt.png

Vanaf achterin het landje gezien, voorin zie je dus het chalet, en de enorme hoeveelheid gras en onkruid. Het was een enorme puinhoop!

Dit is boven, in het chalet. Hier kan geslapen worden. Bijvoorbeeld in de zomer, door ons. Of als een eigenaar van een van de paarden het een keer leuk vind ook 's nachts bij de paarden te zijn, te zien wat ze 's nachts uitspoken.

Alles was smerig.. Hier is een vriendin de keuken grondig aan het schoonmaken.

Dit word de cursusruimte. Helemaal achterin. Er zitten hier al nieuwe kozijnen bij de ramen, en de ruimte word nog helemaal opnieuw geverfd. (evenals het chalet) Ook komt er laminaat te liggen.

En.... TAMTAMTAMTAAMMM.... De 'bak' ligt. In principe moet je hem zien als een andere bodem voor de paarden, goed voor de hoeven. Kan afgezet worden om in gereden te worden, maar normaal gesproken lopen de paarden hier ook los.

Stallen zijn inmiddels al opgeknapt..

En inmiddels word de bestrating opnieuw gelegd en onkruidvrij gemaakt.

Wat vinden jullie? Ik vind het enorm gaaf worden!
Komende maandag komen de eerste 2 paarden aan, dus het is nog even een weekje knallen, en de laatste voorbereidingen doen, tot het paardveilig is. Daarna kunnen de laatste dingetjes nog worden gedaan. (denk aan verfen, enz enz.) Ik dacht dat het wel een leuk idee was even de metamorfose van dit landje te zien!

Sorry als het verkeerd staat.. Wist niet precies waar hij moest..