animo voor pensionstal malden/nijmegen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mariszano

animo voor pensionstal malden/nijmegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 22:07

Hallo allemaal,
Ik ben benieuwd of er animo is voor een kleinschalige pensionstal op de grens van malden/nijmegen?
Ik hoor graag van jullie.
Groetjes

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 01:00

Afhankelijk van waar ik straks ga wonen en wat de prijs wordt, op dit moment 'ja'! Ik woon in het centrum van Nijmegen en de stallen die ik tot nu toe in de buurt heb gevonden zijn vrijwel allemaal niet op fietsafstand. Malden is goed te doen. Paard staat nu bij mijn ouders in de buurt.

no--a

Re: animo voor pensionstal malden/nijmegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 01:07

Er zijn al redelijk wat kleinschalige stallingsadresjes in dat gebied dus of er echt veel vraag voor is... Misschien afhankelijk van wat je te bieden hebt qua service en faciliteiten, dat zal nog wel verschil maken. De meeste kleine stallingen beschikken namelijk over niet veel meer dan een simpele buitenbak.

mariszano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 07:51

Ok. Er zijn 15 binnenstallen en 3 buitenstallen met alle luxe voorzien. Solarium binnenwasplaats met warm en koud water. Vloerverwarming in de kantine/zadelkamer. Stallen van 3x3 met rubberen matten en een waterafvoer systeem. Er staat een stapmolen en een buitenbak van 20x60 met een all weather tuft bodem. 3ha grond waar dan ook paddocks gemaakt kunnen worden waardoor ze altijd wel naar buiten kunnen. En er is nog mogelijkheid voor een crossterrein. Het bos ligt om de hoek. Daarnaast zullen de paarden onbeperkt ruwvoer krijgen in slowfeeders. Prijs zal 230 eurp per maand zijn incl. 2 kg brok perr dag stro of vlas maar alles is bespreekbaar en in meerderheid te verkrijgen alleen word dan de prijs wat hoger.

mariszano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 07:59

Er zal ook een mogelijkheid kunnen komenmet 24 uurs wei met sschuilgelegenheid voor 125 euro per paard incl ruwvoer.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:05

opzich zal dat er zijn,
maar houd er rekening mee dat teunnissen (mat die zandweides aan de rijksweg net voorbij nijmegen) ook een hoop stallingen verhuurt, en die heeft een enorme binnen bak.
wat mij nooit daar heen getrokken heeft is de zandweides.
ook worden daar bij boertjes idd ook een hoop stallings mogelijkheden geboden.
dus je moet je zelf af vragen en hoeverre het echt nodig is ivm het aantal paarden wat er staat in de omgeving, mensen gaan niet snel weg als ze ergeens te vreden zijn

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:51

Ah gaat dit toevallig over de stal tegenover de McDonalds? Zou wel leuk zijn om daar eindelijk eens een paard rond te zien lopen haha.
Maar daar heb je aardig wat te bieden qua faciliteiten ja en met de prijzen die je hierboven noemt zou je zeker mensen trekken! Nadeel is wel dat het gaat om een nieuwe stal dus het zal zeker in het begin waarschijnlijk niet al te hard lopen. Plus het blijft natuurlijk crisis dus dat verminderd de vraag ook wat vermoed ik.

mariszano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 09:08

Haha ja die stal. Ik weet dat als ik tussen nijmegen en arnhem een stal zou beginnen ik meteen vol sta maar die mensen zien het niet zitten om de waalbrug over te moeten. Maar hier in de buurt is het erg moeilijk om iets leuks te vinden vandaar dat ik eerst even rond vraag of er mensen zijn of weten hoe het daar in is met pensionstalling

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:11

Opzig geen hele slechter voorzieningen, ik vind het wel jammer dat er aan mijn kant van de rivier zo weinig is.
Want je hebt de stal waar ik nu ga, RSC huissen, RSC Bemmel, en stal reijnen, en ergens in angeren nog.
En daar houdt het eig wel op, want alles staat vol en heb je wachtlijsten, en moet je dus eigenlijk al naar arnhem of nijmegen.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:31

Ik vermoed dat er voor die stal wel animo is, is een mooie stal met flinke ruimte. En gras weidse, al staat het al een tijd leeg, het is van buiten een nette stal

mariszano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 13:58

Ja en van binnen ook! Stallen zijn 3x3 mett water afvoersysteem en rubberen matten. Solarium in goede staat en elektrice drinkbakken die niet kunnen bevriezen. Ruimte voor zadelkamer en kantine. Daarnaast is het ook leuk om regelmatig workshops te organiseren en als er een leuke groep staat onderlinge wedstrijden te organiseren en lekker barbecuen. Leuke evenementen langs te gaan.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:59

Klinkt top TS een beetje hoe het bij mij op stal is maar dan luxer!

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:05

Ik denk dat voordat je daar aan begint eerst maar eens moet kijken of alle vergunningen in orde zijn. Ik weet dat al meerdere mensen geprobeerd hebben daar een pensionstal te starten, echter is daar het een en ander gebouwd waar nog geen vergunning voor was, waardoor het nu dus niet gebruikt mag worden. Hierdoor vertrouwen veel mensen uit omgeving malden en nijmegen het al niet.

Anders heb je zometeen je paard daar gestald en blijkt dat je er weer weg moet.

Intervarno, Groesbeek is ook prima te doen vanuit Nijmegen, als je daar gaat wonen. Ik sta echt op een fijne plek, stal lage wald in groesbeek.

mariszano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 14:28

Klopt. Het zal grotendeels ook particulier gebruikt worden maar een paar stallen particulier verhuren mag volgens mij wel. Maar hier moet ik inderdaad even goed naar kijken. Ga niet ergens aan beginnen waar niet alles van in orde is.

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:32

Klopt inderdaad wat Naomi_Star zegt. Als ik me niet vergis is er in de fundering oid (of in het bouwplan) iets niet in orde geweest waardoor er behoorlijk wat gedoe is geweest met vergunningen en het al dan niet stallen van paarden... Nu neem ik aan dat dit goed wordt uitgezocht en opgelost voor je er nu wat in begint maar kan zijn dat mensen uit de omgeving dit toch in hun achterhoofd houden.

Heel veel vraag naar stalling is er geloof ik niet in deze omgeving, maar als ik zo kijk naar de prijs die je vraagt en de faciliteiten die daarvoor geboden worden (is het volpension?) zal het vast lukken wat mensen te trekken.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:19

Naomi_Star schreef:
Ik denk dat voordat je daar aan begint eerst maar eens moet kijken of alle vergunningen in orde zijn. Ik weet dat al meerdere mensen geprobeerd hebben daar een pensionstal te starten, echter is daar het een en ander gebouwd waar nog geen vergunning voor was, waardoor het nu dus niet gebruikt mag worden. Hierdoor vertrouwen veel mensen uit omgeving malden en nijmegen het al niet.

Anders heb je zometeen je paard daar gestald en blijkt dat je er weer weg moet.

Intervarno, Groesbeek is ook prima te doen vanuit Nijmegen, als je daar gaat wonen. Ik sta echt op een fijne plek, stal lage wald in groesbeek.

dit klopt inderdaad, het staat er al geruime tijd, ik woon al 5 jaar niet meer in nijmegen en toen ik daar nog woonde stond het er al.
maar altijd leeg enkel wat schetlanders die er gestaan hebben

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:30

mariszano schreef:
Klopt. Het zal grotendeels ook particulier gebruikt worden maar een paar stallen particulier verhuren mag volgens mij wel. Maar hier moet ik inderdaad even goed naar kijken. Ga niet ergens aan beginnen waar niet alles van in orde is.

Een Kennis van mij heeft enkele maanden geleden geprobeerd om daar een stal op te zetten, echter bleek dus inderdaad vanalles niet in orde te zijn waardoor de het complex gewoon niet gebruikt mocht worden als stalling. Ik neem aan dat dit niet in een paar maanden gewijzigd is, want deze wijzigingen gingen erg veel geld kosten.

mariszano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 13:57

We gaan maandag langs de gemeente dus ben benieuwd wat hun zeggen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:01

Houdt er rekening mee dat je in Overasselt , Heumen , Wijchen en Alverna , doodgegooid wordt met pensionstallingen, velen met binnenrijbaan en niet eens zoveel duurder dan bij jou evt zou zijn.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:03

mariszano schreef:
We gaan maandag langs de gemeente dus ben benieuwd wat hun zeggen

Ik ook!

Diaana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:05

Volgens mij heb je in die regio ook stallen voor een kleine meerprijs met binnenbak e.d.

Maar verder een leuk idee hoor :D

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:36

Leuk! Ik denk dat je met bovengenoemde prijs ook zeker klanten zal trekken.

Anne3112

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:19

Bij de 24 uur weidegang, is er dan ook mogelijkheid tot het gebruik van de faciliteiten?

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:20

Succes bij de gemeente! Die stal staat al 10 jaar leeg, zonde dat er niets mee gebeurd ;)
Hopelijk krijg je het rond met de vergunningen.

mariszano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 10:50

Helaas klopt het inderdaad dat de vergunningen niet in orde zijn. De gemeente gaat hier ook niet in mee werken. Helaas maar dat word weer verder zoeken.