Halverwege april zal ik gaan verhuizen, een stukje verder op.
Ik heb 2 paarden aan huis staan. Afgesproken dat mijn paarden naar de fokker kunnen. (Mijn buurman nu)
zou je denken!Ik voel me ook wel
maar ik weet niet zo goed meer wat ik nu moet kiezen.Voor beide paarden hoef ik echt geen hoofdprijs te betalen voor de stalling, dus dat is gunstig.
Het is bedoeld als tijdelijke opvang, tot dat ik helemaal gevestigd ben en over een jaar vast werk heb waarna ik ze op een echte pensionstal kan zetten.
Mijn meiden zijn 4 en 2, ze staan altijd samen en zijn hélemaal dol op elkaar.
Beide kunnen heel goed met andere paarden, enorm sociaal en alle twee nog heel speels.
De fokker bood mij aan om mijn 2 jarige nog gratis in de opfok te zetten tussen zijn jonkie's (1 tot 4 jaar + wat oudere merrie's)
Maar nu raak ik door alle voor en na delen lichtelijk gefrustreerd.
Normaal weet ik heel snel wat het beste is voor mijn meiden, maar nu zit ik echt in dilemma.
De voordelen van mijn 2 jarige naar de opfok zijn:
- Gratis
- Leeftijdgenoten
- vast 'onderdak' tot dat ze 3,5 is.
De nadelen, wegen behoorlijk zwaar tegen de voordelen op.
- Ik haal de twee merrie's uit elkaar. (Hoewel ze makkelijk nieuwe 'vriendjes' zullen maken hoor)
- Het is 80 km van mij vandaan, dagelijks bezoeken wordt dus lastig.
- Ik heb geen dagelijks toezicht op haar, wat betekend dat ik de complete controle verlies.
- Het is nogal een brutaal dametje, ik ben bang wanneer ik haar terug haal er niet meer mee te dealen valt.
Misschien zie ik het helemaal verkeerd, dat kan.
Wat zouden jullie kiezen?
Ik wil mijn meisje eigenlijk helemaal niet kwijt of uit elkaar halen. En ik wil helemaal niet de controle verliezen.
Misschien ben ik ergens ook wel bang.
Luna is een mega aanhankelijke twenter en is niet van je af te slaan. Ze heeft wel dagelijkse opvoeding nodig, gezien ze behoorlijk brutaal is.
Aan de andere kant ben ik bang dat ze straks niet meer zo aanhankelijk is omdat ze maar zo weinig in handen zal zijn. Of zijn de eerste 2 jaren van haar leven goed benut en is die inprenting-fase voldoende geweest?
Ja!