Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tjarda_auke1 schreef:Waarom moet het voor een shet dichterbij dan? Denk dat de afscheiding in het midden van ons land wel 8meter tussenzit en ze is nog nooit uitgebroken naar ander veld....
KingYasFenn schreef:Mijn shet had lak aan lint als het op langer dan 3meter uit elkaar gepaald was. Ging erin hangen en gaf makkelijk mee en buiten stond hij..(ondanks de stroom, had ie lak aan, klein klein kort duwtje is namelijk genoeg als palen ver uit elkaar staan) heb nu speciale gladiator... Isolators. Zijn stuk steviger in niet meegeven als pony duwt + ze schoten nooit los met wind.. Terwijl stevige windje voorheen de andere gewoon eruit waaide en ik er niks meer aan had... Palen staan nu op 2,5 meter.. Vind 6meter veel voor shetlanders.. Bespaar niet op isolatoren, want goeie zul je nodig hebben!!
tamary schreef:tjarda_auke1 schreef:Waarom moet het voor een shet dichterbij dan? Denk dat de afscheiding in het midden van ons land wel 8meter tussenzit en ze is nog nooit uitgebroken naar ander veld....
Netstroom toevallig?
Hier accu en 1 daarvan was al wat versleten. Kortere afstand geeft minder kans op slap hangend lint (waar onderdoor gekropen kan worden).
DubbelDun schreef:Als Gallagher zegt dat 6 meter hartafstand kan dan is dat waarschijnlijk wel met hun lint en ik weet niet of TS dat ook heeft.
Persoonlijk vind ik de afstand te groot en is 4 hooguit 5 meter wel de max.
Om windkracht op je lint wat te verminderen kun je er 1 of 2 slagen in maken in plaats van recht spannen.
Minder mooi, maar wel effectief.
it_is_me schreef:Hier staan de palen op 5 meter van elkaar. Op iedere paal een isolater met vleugelmoeren. Zijn wel aan de prijs, maar het staat dan ook vol op de wind. Eens in het jaar span ik de boel weer aan en staat het er weer netjes bij.
DubbelDun schreef:Ik heb er aan beide zijden van het land één per rij zitten (diagonaal op de hoekpalen), maar mijn land is niet zo groot