vreemden op de wei + paard staat ineens buiten snachts

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

vreemden op de wei + paard staat ineens buiten snachts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:07

hoi,

vanmorgen hebben wij een verontrustend telefoontje gekregen van mijn weilandgenoot (die meestal mijn paard doet smorgens)
nu de paarden staan hier in de winter altijd snachts binnen en sinds enkele weken staat hij buiten en is zijn staldeur op slot (dus hij kan het niet zelf opengedaan hebben en kan ook niet meer binnen) het andere paard staat gewoon nogaltijd in de stal
nu weten wij ook van buren dat er vreemden (we weten echt niet wie) op de wei komen zonder dat wij er zijn

iemand tips hoe we dit kunnen oplossen/die mensen kunnen opsporen? het is niet de bedoeling dat mijn paard de wei opgaat zonder enige beschutting

Mioux

Re: vreemden op de wei + paard staat ineens buiten snachts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:08

Is het geen idee een camera op te hangen ? Dan kan je de beelden gelijk bewaren en de politie inlichten met de beelden.

Ik zou ook kijken naar iets van stroomdraad? of waar diegene in kan komen of overheen,om daar schrik of prikkeldraad te plaatsen

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:09

Ten eerste zou ik het verhaal even goed overtypen want ik heb mijn best moeten doen om er iets van te maken. Als ik het goed begrijp staat je paard sinds kort 's nachts buiten terwijl de staldeur dicht zit? Is er geen mogelijkheid een nachtje de wacht te houden of camera's op te hangen? Misschien een briefje ophangen dat je weet dat er vreemden komen en dat ze op verboden terrein zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:12

ik heb zelf geen camera, maar ik kan altijd wel rondhoren bij familie/vrienden/kennissen/...
de wacht houden is wel een idee
ze moeten zoizo een priveweg door (dit is van mensen die er wonen en de mensen van de weilanden mogen dit ook gebruiken) dus het is prive terrein

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:14

Je hebt camera's die ook minder duur zijn,speciaal voor buiten. Die slaan de beelden op in je computer geloof ik...

Ik zou zeker kijken of je diegene op beeld kan krijgen, zo kan je ook meer bij de politie als je aangifte gaat doen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:14

Wat raar,

Ik zou eens een avondje gaan posten bij de wei. En dan niet maar 1 dag maar elke dag even kijken of jij misschien iets ziet.
Inderdaad een camera, en anders alles even goed onder stroom zetten.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:15

Ik zou een nachtje waken en kijken of je iemand kunt betrappen.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:16

Hou er rekening mee sat als je een camera op hangt je dat moet aangeven op je terrein. Zo niet dan mag politie niks met de beelden.

(Raar maar waar, bedrijf waar mn moeder werkt is eeb auto leeggeroofd, dader staat herkenbaar op beeld maar ze kunnen er niks mee omdat op t terrein niet staat dat je word opgenomen)

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:16

lrtj_ schreef:
Wat raar,

Ik zou eens een avondje gaan posten bij de wei. En dan niet maar 1 dag maar elke dag even kijken of jij misschien iets ziet.
Inderdaad een camera, en anders alles even goed onder stroom zetten.

Ik vind dat eigenlijk niet ongevaarlijk, als ze daar in haar eentje bij de wei gaat zitten posten. Staan er nog woningen dichtbij?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:17

Indd met een volwassenen er bij

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:17

Dott schreef:
Hou er rekening mee sat als je een camera op hangt je dat moet aangeven op je terrein. Zo niet dan mag politie niks met de beelden.

(Raar maar waar, bedrijf waar mn moeder werkt is eeb auto leeggeroofd, dader staat herkenbaar op beeld maar ze kunnen er niks mee omdat op t terrein niet staat dat je word opgenomen)

Op zich is dat belachelijk!

maar je zou tóch zo'n bordje op kunnen hangen, zonder dat er werkelijk een camera hangt. Dat schrikt misschien af.
Hang maar een paar kapotte camera's op, grinnik! Die kosten niets!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:18

Als ik zou weten dat er mensen tussen mijn paarden lopen 's nachts zal ik toch geen oog dicht doen. Zal dus zeker posten. Dan kan je de mensen echt betrappen. Met camera moet je maar net hopen dat je ze herkent ofzo.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:19

Dott schreef:

plaats je een mooi bordje bij t hek,opgelost. Vind dit vele malen veiliger als de tips "ga even waken" je weet nooit wat voor gek je tegenkomt...zeker niet na al die nieuwsberichten over mishandelde paarden met voorwerpen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:19

er is aan de andere kant (waar wij nooit lang binnenkomen omdat er een huis in aanbouw voor ons weiland is) een straat, maar die kijken echt wel niet heel de dag de wei op (paarden zijn ook niet goed te zien via straatkant stallen helemaal niet
ben zelf volwassen (21j) maar als ik een nacht (of meerdere) op de wei zou gaan, dan zou ik zoizo wel niet alleen gaan
het raarste dat ik vooral vind is dat het maar 1 paard is dat buiten staat en de andere gewoon nogaltijd op stal
we gaan nu eerst eens proberen met hem gewoon in de piste te zetten met de staldeur open (dus als hij gewoon binnen en buiten kan wanneer hij wilt) en kijken of er dan verandering in komt
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-02-14 14:22, in het totaal 2 keer bewerkt

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:20

Zal ook zeker niet alleen posten!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:22

Anders een nachtje met 2 vrienden ofzo posten,ook handig als 1 in slaap valt haha. Zou zeker niet alleen gaan en tsjah zelf zou ik camera's op hangen gericht op de stal en de weide dan heb je zowiezo gezichten erop staan en anders zeker wel bepaalde kleding die men moet herkennen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:33

Is het een halve deur waarover hij misschien springt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:38

Brainless: als hij springt (al is het 10cm) loopt hij een hele tijd kreupel (artrose en nog wat blessures) en hij blijft zuiver lopen, dus ik denk niet dat hij elke dag over zijn deur springt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:46

Probeer anders eerst bladen uit te printen met : "Eigen terrein verboden toegang,betreden op eigen risico,Let op camerabewaking" of iets?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:48

Als je een camera ophangt, moet je volgens mij ook een bordje ophangen (er daagt iets van een ander topic).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:49

Kan het paard niet gewoon door middel van druk de deur hebben geopend?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:52

@eclair98 klopt,maar is zo gebeurd zo'n bordje. Maar je kan ook bluffen en kijken als je bladen ophangt of het dan ophoudt

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:53

Bah wat eng zeg,
camera's of politie even inschakkelen en vragen of zij in de avond wat vaker willen langs rijden daar..
en mochten ze iemand zien, ze die persoon even zouden willen aanspreken.
Je hoort laatste tijd zulke enge verhallen .. dadelijk heeft diegene slechte bedoelingen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:54

vuurneon schreef:
Kan het paard niet gewoon door middel van druk de deur hebben geopend?

de deur is gewoon op slot

BobbieLover -> tja politie er langs laten rijden? van op de baan zie je de wei bijna niet en de andere kant is priveterein dus dat zou echt wel raar zijn dat daar dan politie komt niet?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:55

BobbieLover schreef:
Bah wat eng zeg,
camera's of politie even inschakkelen en vragen of zij in de avond wat vaker willen langs rijden daar..
en mochten ze iemand zien, ze die persoon even zouden willen aanspreken.
Je hoort laatste tijd zulke enge verhallen .. dadelijk heeft diegene slechte bedoelingen :o

daarom gingen bij mij ook al de haren overeind staan,al die gekken tegenwoordig door t hele land en duitsland...