Juist, nu dat duidelijk is.. Het doel van dit topic: Wat moet ik in hemelsnaam met de manen van Dakota. Ik ben ze zat, ik ben ze beu ik vind ze foeilelijk. Sommige mensen zeggen kort sportcoupe, een enkeleing zegt mohawk kapsel (dit wil ik zelf niet) en sommige mensen zeggen lang..
Dakota had als veulen erg dikke manen en voorpluk, maart 2013 had hij werkelijk prachtig dikke en lange manen en was ik hier dan ook helemaal verliefd op. Maar nu? Sinds de zomer die bestond uit schuren (wel geen zomereczeem?) wat op zich mee viel maar toch zijn schade aanbracht heeft Dakota niet meer de dikke volle bos manen, en vooral zijn voorpluk vind ik werkelijk vreselijk. Nu mag er sowieso niks van zijn voorpluk af.
Overigens ben ik wel helemaal verliefd op zijn prachtig volle staart.
Dakota als veulen:

Dakota maart 2013

Dakota juli 2013 (manen vallen ondertussen de andere kant op)

Dakota januari 2014, arme voorpluk..

Dakota januari 2014

Even snel een paar foto's bewerkt, om in ieder geval een soort beeld te kunnen vormen..
Op de foto lijken zijn manen nog redelijk vol, maar vooral aan de onderkant zijn ze dun en dood aan het worden, terwijl ik toch al enkele keren wat puntjes heb af geknipt. In ieder geval zijn ze niet zo dik als vorig jaar rond deze tijd en ik weet gewoon niet wat ik moet doen.. Ik wacht sowieso tot de lente, een zomer vachtje kan weer vertekenen en dan maak ik geen overhaaste beslissing.
Maar wat zouden jullie doen?