. Nu heb ik al: citroen sap, flinke ingesprayed met ghp spray(als dat zo heet)dus hertshoorn olie, groene zeep mee in gesmeerd en als laatste hele gore anti bijt in een gele bus(kan even niet meer op de naam komen). Ook heb ik een sleezy gekocht maar die paste hij niet en was ook niet groter te verkrijgen, ja voor 50 eurie op maat gemaakt maar met het risico dat ie binnen een dag stuk is doe ik dat niet. Ik heb zelfs gedacht dan koop ik bottine daar groeit het harder van misschien compensatie? Ja je gaat gek denken omdat die manen voor mij toch wel erg veel betekenen... Bij een anders zetten is geen optie! Ik heb vaak genoeg gehoord en ook gedacht maar ag dan heeft ie lol maar als je paard die normale een lange volle bos heeft en dat is dan gehalveerd kijk je er toch anders tegen.. Met vlechten in ging het trouwens alleen maar slechter. Dus heeft iemand een goede tip tegen het manen bijten? En wat eventueel de haar groei stimuleert? Bedankt voor het lezen, kon het verhaal even niet korter maken.
, ik zie het paard al zo naar de waterbak rennen

)en laat ze lekker hun gang gaan. Het hoort er nu eenmaal bij ..