Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PrimaDonna_ schreef:Met een speelbal bedoel je een bal waar je voer in kunt doen begrijp ik?
Begrijp goed dat je ideeën op een gegeven moment op zijn.
Ik stond 2 jaar geleden op een stal waar alle paarden de hele dag in de paddock stonden, maar nooit mee gemaakt dat ze zich gingen vervelen. Rij je veel? Bewegen ze elke dag?
Citaat:Ik zou ze laten kuilen graven, is misschien niet zo leuk. Maar gooi ze af en toe wat dicht. Misschien kun je ook enkele snacks verstoppen? Ik doe dit soms enkele wortels in zijn hooizak verstoppen of een appeltje onder het stro of hooi
Petra_O schreef:PrimaDonna_ schreef:Met een speelbal bedoel je een bal waar je voer in kunt doen begrijp ik?
Begrijp goed dat je ideeën op een gegeven moment op zijn.
Ik stond 2 jaar geleden op een stal waar alle paarden de hele dag in de paddock stonden, maar nooit mee gemaakt dat ze zich gingen vervelen. Rij je veel? Bewegen ze elke dag?
Ze hebben inderdaad zo'n snackbal en een bal aan een touwtje. Ik rijd nog niet zo veel, omdat mevrouw nog niet zo lang onder het zadel is. Ik rijd nu ongeveer drie keer in de week, longeer een keer in de week en twee keer in de week laat ik haar een beetje rennen in de paddock. De andere driejarige is nog niet ingereden en doet dus nog niet zo veel, maar ook daar word regelmatig mee gewerkt (grondwerk, wandelen en aan de lange lijnen). De dames zijn gewoon erg creatief denk ik.
Citaat:Ik zou ze laten kuilen graven, is misschien niet zo leuk. Maar gooi ze af en toe wat dicht. Misschien kun je ook enkele snacks verstoppen? Ik doe dit soms enkele wortels in zijn hooizak verstoppen of een appeltje onder het stro of hooi
De paddock is tevens rijbak, dus daarom zijn we niet zo gecharmeerd van die gaten... Voer verstoppen is wel een idee! Ga ik in de groep gooien.
PrimaDonna_ schreef:Pas wel op met takken, sommige kunnen giftig zijn of scherpe splinters afgeven. Ben daar nooit zo'n voorstander van.
Zou gewoon wat spullen neerleggen zoals Kaspar al zegt, meer kun je op een gegeven moment ook niet doen, moeten ze er maar mee leven.
Mijn oude merrie stond de hele dag op de paddock met haar maatje met alleen wat kuil, daarna ging ze liggen of stond ze heerlijk te snoezen..