Staart en manen goed doorkambaar maken zonder siliconen ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Staart en manen goed doorkambaar maken zonder siliconen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 16:44

hoi,

ik vroeg me af hoe je de manen en staart goed doorkambaar kan maken zonder siliconen zoals in hegron haarserum en cowboy magic detangler te gebruiken ?
wie heeft een goed idee ? Of werkt dan alleen een goede conditioner ( daar zitten ook weer siliconen in zeker ) ?

ilaan

Re: Staart en manen goed doorkambaar maken zonder siliconen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:47

Je hebt ook een conditioner bij het Kruidvat zonder siliconen. Daar haal ik het altijd voor mezelf. Weet niet of je dat voor een paard kunt gebruiken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:49

Heel simpel, altijd onderaan beginnen met uitkammen en langzaam aan naar boven werken :)
Tegenwoordig zijn er heel veel producten zonder siliconen maar als je gewoon goed uitkamt moet dat te doen zijn zonder producten, en ik doe de manen altijd in vlechten, scheelt ook een hoop.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 16:52

Romy1234 schreef:
Heel simpel, altijd onderaan beginnen met uitkammen en langzaam aan naar boven werken :)
Tegenwoordig zijn er heel veel producten zonder siliconen maar als je gewoon goed uitkamt moet dat te doen zijn zonder producten, en ik doe de manen altijd in vlechten, scheelt ook een hoop.

haha, goed deze reactie zat erin natuurlijk.
Maar als je je het jezelf nu iets gemakkelijker wilt maken en dus de staart met name al wat ontklit wilt hebben. welk product zou je dan kunnen gebruiken ? kokosolie misschien dacht ik .....

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:54

Azijn!
Wel uitspoelen natuurlijk.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:54

JoJoba olie:) erin doen inlaten trekken en uit spoelen:) Super fijn!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 17:02

Maakt azijn het alleen maar schoon of ook beter doorkambaar ?
En jojoba olie, dat is ook een goede. Is dat haar verzorgend ?

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:07

Waarom zoek je iets zonder silliconen dan?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 17:23

Omdat siliconen, zeker bij veel gebruik, het haar uitdrogen en dus laten afbreken.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:25

Cowboy Magic! <3

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 17:27

Ilsemarie schreef:
Cowboy Magic! <3

bevat siliconen, echt waar !

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:34

Niet vaak gebruiken dan ;) :D

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:39

Ik gebruik eens in de zoveel tijd wasverzachter, goed uitspoelen laten drogen en voilà je kamt er zo doorheen.

_Celess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:43

je kan ook zelf anti-klit maken (met baby olie water en wasverzachter) maar weet niet of dat zonder silicone is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:45

Ik pluis de staart een keer in de 2 weken uit, is daarna goed door kambaar voor zeker een week. Kost veel tijd en moeite :Y)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 17:45

ik denk dat ik de jojoba ga proberen en dan uitwassen met azijnwater....

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:00

Ik wist niet dat siliconen het haar uitdroogt? Bij mijn merrie spray ik juist ca 1 x in de week de spray erin, omdat ik juist meer haar kapot maak als het er niet in zit. Wel alleen het staarthaar, raakt nergens de huid. Haar staart ziet er nog mooi vol en gezond uit, spray het al een paar jaar... Kan ik daar dan beter mee stoppen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:14

Ik gebruik al 10 jaar CM en heb nog steeds volle staarten :D
Mensen schrikken vaak wat er aan haar uit komt als de staart geborsteld wordt, maar dat is natuurlijk haarverlies.

xHoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:15

Ik kam altijd als eerste de puntjes uit van de staart en dan laat ik de staart weer los en dan plukje voor plukje zachtjes de staart uitborstelen. Is wel even een werkje maar wel een mooi resultaat

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:21

Lienboon schreef:
Ik wist niet dat siliconen het haar uitdroogt? Bij mijn merrie spray ik juist ca 1 x in de week de spray erin, omdat ik juist meer haar kapot maak als het er niet in zit. Wel alleen het staarthaar, raakt nergens de huid. Haar staart ziet er nog mooi vol en gezond uit, spray het al een paar jaar... Kan ik daar dan beter mee stoppen?

Nee, gewoon doorgaan. Veel mensen denken dat siliconen slecht zijn. Nu al helemaal omdat siliconen een slechte naam hebben gekregen met dat lekken van de implantaat bij borstvergroting. Maar in de anti-klit is het helemaal zo slecht nog niet. Mits je niet op de huid spuit want heb indd verhalen gehoord van mensen dat manen e.d. uitvielen, maar dit was iemand die het recht op de manenkam spoot.
Maar... dit is wel hoe wij (moeder en ik, moeder gebruikt veel ice on ice in de trimsalon) het ervaren hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:32

siliconen niet schadelijk?
Misschien ken je het product syos? Even rare vergelijking misschien maar ik ben kapster en heb meerdere mensen die een tijd lang syos (wat bomvol siliconen zit) gebruikt hebben, gevolg: Haren waar je niks meer mee kunt, geen enkele verf of omvormingsproduct meer pakt en haren inderdaad afbreken.
Waarom? Omdat de siliconen misschien lekker zacht aanvoelen maar wel een laagje om het haar aanbrengen en na langdurig gebruik zorgen voor een uitdroging omdat het haar niet meer gevoed kan worden door het laagje om het haar, dit is dus ook de reden dat het haar geen product meer accepteerd omdat dit laagje er niet meer af te krijgen is dus uit moet groeien.

Oke bij paarden hoeven de staart en manen niet omgevormd of gekleurd te worden natuurlijk maar droogt dus wel uit waardoor het zeer zeker kan afbreken, ik snap dus heel goed dat ts dit niet wil gebruiken.
Overigens maakt het niks uit of het wel of niet op de huid gespoten word, het effect van het laagje blijft hetzelfde.

TS, qua product wat een leuk prijsje heeft kan ik je dan eigenlijk niks aanraden aangezien ik bij de kruidvat en dergelijke nooit wat haal, in de salon werk ik wel met producten die voledig siliconen vrij zijn maar ik denk dat dat even te prijzig is, tenzij je zo een €18 per fles wil betalen ;)
Ik hoop dat je wat vind, kijk goed naar de ingredienten, zowiezo dus geen syos want dat zit vol met siliconen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:36

Ik heb altijd begrepen dat de siliconen zelf niet het probleem zijn maar dat je siliconen er alleen uit kan wassen met te agressieve zeep? Siliconen zitten namelijk ook in heel veel make-up producten daar word je huid vaak eerder vetter van dan dat ie uitdroogt...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:38

Romy1234 schreef:
...en na langdurig gebruik zorgen voor een uitdroging omdat het haar niet meer gevoed kan worden.

Misschien een domme vraag, maar hoe kun je iets voeden wat dood is ??
Haar is geen levend materiaal, maar net zo dood als bijv. teennagels :D

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:41

Okee, dan zitten we misschien een beetje fout.
Maar het haar is al dood, en wordt gevoed vanuit de binnenkant van je hoofd. Dus dat laagje zou dan juist bescherming zijn? Maar... dit is dan theoretisch en jij hebt het in de praktijk anders ervaren. Wat is het vervangende middel in jouw anti-klit wat je in de salon gebruikt?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 19:05

ik zag in ieder geval wel dat de staartharen behoorlijk aan het afbreken waren na gebruikt van een haarserum. En zo vaak gebruikte ik dat nou ook weer niet.
Ik begreep dat siliconen de indruk werken van verzorging en zacht maken. Maar het enige wat ze doen is de haren afsluiten door een laagje, waardoor ze idd zacht aanvoelen ( omdat ze glad zijn door dat laagje). Maar uiteindelijk drogen de haren er van uit en breken ze af.
Daarom nu een zoektocht naar een alternatief, omdat zijn staart echt wel dunner is geworden. Het wordt dus jojoba olie en dan uitspoelen met azijnwater.

Romy1234, bestaat er een haarserum zonder siliconen ? Lijkt me erg fijn voor in de winter, als je niet zo gemakkelijk een staart kan wassen....