Help, paddockmaatje sloopt dekens!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Help, paddockmaatje sloopt dekens!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 08:47

Hallo,

Mijn paard staat overdag buiten met twee andere ruinen, hier speelt hij zeer fanatiek mee en dat is erg leuk om te zien!
Echter is een van de speelmaatjes erg hardhandig en zijn er nu al twee dekens van mij kapot getrokken. Dit heeft hij ook bij andere paarden gedaan.
Verder zijn ze gewoon erg leuk samen, maar dit kost me een hoop geld. Heb paardlief nu maar zonder deken buiten, maar als het straks gaat vriezen wil ik toch graag mijn nieuwe winterdeken erop kunnen doen.

Hoe kun je dit nou goed oplossen? Mijn paard kan eventueel in een andere groep worden geplaatst, maar hij is hier echt op z'n gemak. Iemand stelde ook voor om een graasmasker om te doen, maar dat is niet eerlijk want mijn paard bijt hem ook; en dan zou hij dus niks terug kunnen doen.
Als je dat andere paard alleen zet (aangezien hij elke deken wel eens te pakken krijgt, bij welk paard dan ook), is dat ook niet bepaald fijn voor dat beestje.
Maar de eigenaresse kan ook weer geen dekens blijven declareren en ik ga ze ook niet blijven kopen :n

Kirrr

Re: Help, paddockmaatje sloopt dekens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 09:14

Zo'n anti bijt spray?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 09:17

Mijn paard is ook een sloper, mede door het speelse gedrag van hem. Hij heeft toch echt een anti bijt kap op, want een paar dekens kapot van andere in twee weken kan niet.

Hij is nu de enige met zo'n kap op, hij wordt genoeg teruggepakt maar kan nu niet meer bijten en trekken aan dekens. Hij red zich wel verder hoor, slaat wel van zich af ;). Liever zo dan continue dekens kapot, dat zou ik als eigenaar ook niet willen.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:24

Mijn paard heeft een tijdje in volpension gestaan op een hele fijne stal waar ze de hele dag in groepjes buitenstonden. Hij had een heel speels maatje, en in een heel korte tijd zijn er 5 dekens naar zn grootje gegaan, heeft me helaas een dikke 250,- gekost.. Daarna was ik het echt helemaal zat en heb ik mijn dure bucas ingespoten met anti bijt spray van de welkoop, en de gok maar gewoon genomen.

Hij is de hele periode dat hij met dit paard samen stond heel gebleven! Dus eind goed al goed, al was ik als de dood dat mijn mooie deken zou sneuvelen.

De moraal van het verhaal; zorg dat je een sterke deken op legt, en spuit hem royaal in met een goed meurende anti bijt spray!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:42

De dekens van mijn paard worden ook nog wel is stukgetrokken, omdat het vaak gaten waren had me moeder er een lap overheen genaaid zodat die weer "heel" was. Het is dat mijn paardje nu niet meer buitenstaat omdat ze nu daar weer getrapt is door een ander en kreupel is, maar als ze weer naar buiten gaat kregen wij ook de tip antibijtspray te kopen, het helpt misschien niet 100% maar het bijten neemt wel af zodat je deken toch nog wat langer mee kan

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:45

Sterke ongevoerde deken van canvas of jute over je gewone deken heen. Die trekken ze niet zo snel kapot.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:46

Zo'n dikke ouderwetse canvas deken erop. Die krijgt hij (als t goed is) niet kapot

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:47

Anti bijt van de welkoop is echt heel vies, daar royaal mee in sprayen en dan blijven ze er wel vanaf. Zorg alleen dat je buiten staat als je sprayd, en houd goed je mond dicht :+

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 12:10

Dankjulliewel voor de tips!! Ik zal eerst de anti-bijt eens proberen, ben heel benieuwd!

Canvasdekens zijn behoorlijk duur toch??

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:29

Wat is de maat van je paard? Heb nog wel een 175 liggen die weg mag.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:36

Ik had hetzelfde probleem met een pony. En ik heb het ook opgelost door er een canvas regendeken overheen te leggen. Ik heb al jaren geen gescheurde dekens meer op deze manier. :D
De prijs daarvan valt best mee hoor. Ik was alleszins voor minder dan 100 gesteld. En dat canvas deken gaat nu toch ook al enkele jaren mee. Voordien moest ik zowat elke 2 weken een nieuw winterdeken kopen voor mijn pony. Dan vond ik die canvas zijn geld wel waard.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 17:25

dblijham schreef:
Wat is de maat van je paard? Heb nog wel een 175 liggen die weg mag.

Helaas 195! Haha.
Ik ga eens opzoek! Dankjulliewel!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 14:46

De anti bijt-spray zit op de deken. Ben benieuwd!! :)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:33

Dreamy schreef:
Canvasdekens zijn behoorlijk duur toch??

Maar nog altijd goedkoper dan 5x een nieuwe middenklasser kopen ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:44

Dreamy schreef:

Voor zover ik gezien heb was paddockmaatje vandaag meer met t halster bezig dan de deken. En waren ze vooral door de bak aan t racen en samen tegen elkaar aan t steigeren. Heb t maatje nog niet aan de deken zien komen.

(Ik sta bij TS op stal ;) )

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:57

Ik heb momenteel een oude regendeken over mn goede dekens. De scheuren die er in zitten heb ik gestikt en ducttape erop geplakt. Gaat prima zo.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 18:10

Zilfstar schreef:
Dreamy schreef:

Voor zover ik gezien heb was paddockmaatje vandaag meer met t halster bezig dan de deken. En waren ze vooral door de bak aan t racen en samen tegen elkaar aan t steigeren. Heb t maatje nog niet aan de deken zien komen.

(Ik sta bij TS op stal ;) )

Gelukkig! Ze zijn zo leuk samen :D gelukkig nu zonder dat het ten koste gaat van m'n deken.

leontine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:59

grappig, ik heb toevallig vandaag een topic geplaatst over mijn deken sloper. Die van mij sloopt dus ook dekens en staat sinds kort met een graasmasker (muilkorf) in de paddock. hij kan helaas niet meer knuffelen, maar hij staat niet alleen, sloopt geen dekens en komt elke dat 2 a 4 uur buiten.
ik wilde de ander niet verplichten om bijtspray op t deken te doen, want straks komt het aan je handen, of id mond van je eigen paard. tis mijn paard, dus mijn probleem, dus moet ik t oplossen (is mijn mening).

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:06

Het leek er vandaag op dat paddockmaatje weer van de deken af bleef.... Ik hoop het voor ts.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 21:52

Ik spray het vooral nu nog elke dag op de rug, voor en achterzijde. Niet dat het nog nodig zal zijn, maar nog even voor de zekerheid!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 06:02

Helaas hoorde ik dat hij gisteren weer vrolijk in mijn deken liep te bijten en te trekken. Nou heeft het wel geregend en is het spul er wellicht afgegaan.. Hoop ik? Ik ga hem weer insprayen straks...

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:20

Mijn paard heeft helaas ook als nieuwe hobby het dekens slopen van zijn paddock maatje :-(. Heeft hier iemand ervaring met dit product van Divoza? Kunnen ze daar nog wel hooi mee eten?
http://www.divoza.com/collectie/stal-we ... ijter.html
Anti bijt op een deken sprayen boeit hem niets helaas.

Erg vervelend probleem.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:22

Wij losten dit op door een graasmasker op te doen.. Dit ging prima :)

leontine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:13

ik heb die onderkaak-kap ook gehad, maar daar kon hij niet mee eten (tenzij t heel los ligt en er plukken uitsteken). Ik heb een graasmasker gekocht en dat werkt prima. hij kan niet meer sociaal kriebelen, maar hij mag nu gelukkig wel met zn maatjes naar buiten.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:17

Bij ons stonden ze dan trouwens in de paddock zonder eten en in de zomer op de wei zonder dekens. Het paard hoefde dus niet te eten met het graasmasker, alleen dekens heel te houden.