Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Viv1992 schreef:Ze komt elke dag buiten van half 10 tot half 5, dus het is ruim voldoende. Bij haar vorige stal was dit van half 8 tot half 6, ook daar verveeld ze zich. Ik zit nu op deze stal dus ik heb niets aan een verzoek om te verhuizen. Ik rij haar elke dag.
Vjestagirl schreef:Viv1992 schreef:Ze komt elke dag buiten van half 10 tot half 5, dus het is ruim voldoende. Bij haar vorige stal was dit van half 8 tot half 6, ook daar verveeld ze zich. Ik zit nu op deze stal dus ik heb niets aan een verzoek om te verhuizen. Ik rij haar elke dag.
Blijkbaar vind je paard het niet voldoende. Misschien kun je met de stalhouder regelen dat ze langer naar buiten kan? Of misschien zelfs met een ander paard 24/7 buiten staan?
Andere dingen die kunnen helpen zijn haar samen zetten met een ander paard in een loopstal (misschien is zoiets te creëren?).
Eerlijk is eerlijk, een stal is een sáái hokje van 3x3 vergeleken met een weiland waar ze kunnen doen en laten waar ze willen.
mzara schreef:Ik zou in ieder geval dat hooinet met kleine gaten doen. En miss een ander speeltje waar eten uit komt en waar ze lang genoeg mee bezig is. Paarden moeten eigenlijk de hele dag door eten. Als je bang bent dat ze te dik word werkt heel droog hooi miss? In ieder geval beter als vlas. En miss ook wel goedkoper.
Viv1992 schreef:Goede tips! Stro zat ik ook al aan te denken, ze hebben echter geen stro op stal dus dan zal ik dat zelf aan moeten schaffen. Ik zal het de stalhouder allemaal ook even voorleggen en zeer snel naar de winkel. Ik vind het ook een eng idee dat ze vlas eet, wil absoluut niet dat ze koliek krijgt en durf ook niet goed steeds nieuw vlas erbij in te gooien omdat ze er dus van eet. Nu staat ze op zo'n zielig dun bodempje..
Angela schreef:Viv1992 schreef:Goede tips! Stro zat ik ook al aan te denken, ze hebben echter geen stro op stal dus dan zal ik dat zelf aan moeten schaffen. Ik zal het de stalhouder allemaal ook even voorleggen en zeer snel naar de winkel. Ik vind het ook een eng idee dat ze vlas eet, wil absoluut niet dat ze koliek krijgt en durf ook niet goed steeds nieuw vlas erbij in te gooien omdat ze er dus van eet. Nu staat ze op zo'n zielig dun bodempje..
Dan kun je ook het vieze door het schone scheppen om voor meer bodem te zorgen, maar wel zo dat het niet heel lekker is om te eten. Er zijn ook sprays verkrijgbaar (die spray je over het vlas) om te voorkomen dat ze het vlas eten.
Nikass schreef:Allemaal goede tips hoor, maar het blijft natuurlijk behelpen want je paard wil gewoon lekker naar buiten en bewegen en niet met een jollybal spelen (hoe saaaaaii)
Ik vind die zeven uurtjes buiten erg minimaal en vraag me af waarom je naar deze stal verhuisd bent als je al wist dat ze zich zelfs bij 10 uur buiten nog verveelde?
Het is jammer dat je wilt dat je paard gaat wennen aan het opgesloten staan, waarom zou je dat willen? Het is absoluut niet fijn om steeds te verhuizen, maar misschien heb je met het verhuizen naar deze stal geen goede keuze gemaakt. Een vier jarige elke dag rijden vind ik trouwens ook al behoorlijk veel.
Nikass schreef:Okee, ik begrijp je beweegredenen waarom er voor deze stal gekozen is. Dus dat zal ik verder niet ter discussie stellen. 24-7 hoeft ook niet altijd direct, maar 15, 16 uur op stal voor de nacht is ook behoorlijk lang. Ik veroordeel dat niet, mijn paard staat zelf ook ´s nachts op stal en in de winter vind ik dat eigenlijk wel te veel uren. Maar je hebt het idd niet altijd voor het uitkiezen.
Als je dan de verveling tegen wilt gaan zou ik er toch voor kiezen om buiten de uren dat ze buiten staat haar zoveel mogelijk van stal te halen. Even een rondje lopen, hier en daar wat grazen, is al een hele fijne onderbreking. Ze kan dan even bewegen en even wat paards doen. op stal is een hooinet fijn, maar alles aan speeltjes, tja, je paard moet er maar net wat mee hebben, mijn paard interesseert dat bijvoorbeeld totaal niet. Dus ik zou proberen zo te plannen dat ze niet teveel uren achter elkaar op stal staat, ik zou daarin meer de oplossing zoeken dan in het inrichten van de stal.