Daar heb ik beschikking over een box om mijn materiaal in te leggen, en hebben we 2 grote inloopstallen met paddocks ervoor. Van de twee stallen is momenteel een groepsstal gemaakt (ik schat de afmetingen op 8*15?) en de paarden beschikken over een van de (beton)paddocks. Op de andere paddock staan de trailers.
ER is 6 hectare land, paarden staan dag en nacht buiten.
in de prijs is inbegrepen:
-stalling
-trailerstalling
-onbeperkt hooi
-onbeperkt krachtvoer (basismengeling)
-opslag voor mijn materiaal.
ik betaal 275 euro voor de twee paarden
in principe kan ik voeren en mesten in het droge, ik moet alleen naar buiten naar de mesthoop en om de paddock te mesten.
Dit jaar staan er 8 paarden in totaal, en de staleigenaar heeft me gevraagd of ik wil dagelijks voeren en mesten ivm gezondheidsproblemen van hem.
Dat doe ik met plezier, zo heb ik een beter oog op wat en hoeveel mijn paarden eten.
Dit houd dus in dat ik iedere dag de stal uitmest (er ligt geen stro, paarden slapen buiten, dus meestal moet ik een 10 tal drollen scheppen), ieder paard een portie krachtvoer geef, dagelijks de slowfeedernetten aanvul, en de gehele stal netjes aanveeg.
ik heb daar een uur per dag werk mee (sommige dagen iets minder, op maandag en dinsdag maak ik alles grondig schoon dus dan wat meer), ook omdat de paarden hun krachtvoer gezamenlijk krijgen en ik dus scheidsrechter moet spelen zodat ze elkaars eten niet opeten

De boer heeft me een compensatie in stalgeld aangeboden, en ik moest maar eens denken wat ik ervoor wilde.
Echter heb ik er geen flauw idee van wat realistisch is om te vragen. (ter info: mijn paarden eten elk een halve kilo krachtvoer per dag, en momenteel gebruik ik anderhalve kleine baal hooi voor de 8 paarden, er staat nog vrij veel gras in de weide). ik schat dat ik per maand ong een 25-30 uur werk heb om alles bij te houden.