Mijn vriend en ik hebben onlangs een huisje gekocht, waar ook de paardjes aan huis kunnen staan
Er is een stalgebouw bij waar 3 boxen in zitten, alleen deze zijn wel oud en niet echt ruim, dus dit moet aangepakt worden. Op de huidige stalling hebben de paarden boxen van hekken waarbij ze aan alle kanten met hun hoofd eroverheen kunnen (behalve bij de muur dan) en dit bevalt goed, dus zo willen mijn vriend en ik de nieuwe boxen ook maken. Alleen hebben we een meningsverschil over het materiaal; ik wil graag houten schotten omdat ik dit erg mooi vind, en zo kun je ook nog eens de boel opnieuw indelen mocht dat nodig zijn. Maar de voornaamste reden is eigenlijk omdat ik het zo mooi vind
Volgens mijn vriend gaat hout verrotten e.d. maar ik dacht dat je het daar wel tegen kon behandelen? Hoe doen mensen met een houten omheining dat? Mijn vriend wil dus de tussenschotten gaan metselen, en metalen deuren aan de voorkant. Op zich is metselwerk ook wel prima; lekker stevig alleen als je toch iets wilt veranderen moet je gelijk een muur slopen
Dan misschien toch maar hekken, zoals nu? Dus ik ben benieuwd naar jullie meningen over het meest geschikte materiaal! Ook ben ik benieuwd hoe jullie de stal in zouden delen. We hebben al een soort plan bedacht maar ik wil zeker weten of we niks over het hoofd hebben gezien. Het gebouw is 8 x 9m en ik wil er 3 boxen in en een inloopstal. Omdat de boxen niet dagelijks gebruikt gaan worden had ik een idee om 1 box tot inloopstal om te toveren (ik hoop dat jullie de tekening snappen
). Dus met een scharnier zodat je het voorste schot om kan klappen.
Brand los
Mijn vriend wil dus absoluut geen hout gebruiken omdat dat volgens hem niet lang goed blijft, maar ik vraag me dan af waarom mensen een houten omheiding zouden plaatsen, het lijkt mij dat je het hout dan kunt behandelen tegen verrotting oid?