Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RianneH schreef:Met een natte spons maak je juist de huid weer nat, dus niet doenZomers geen punt, maar rond deze tijd echt niet doen. Ook met droogwrijven druk je alles plat en die natte haren weer op de droge huid. Dan moet je echt heel goed droog wrijven om et niet nadelig te maken.
Je zou ook kunnen kiezen voor het scheren van de hals zodat de warmte makkelijk weg kan. Hoef je alsnog geen deken te kopen, maar zit je minder met een bezweet paard.
Mijn paard zweete laatst heel erg na toen ik de zweetdeken erop deed. Die hield de warmte zo vast dat ze daarvan weer ging zweten. Maar wanneer het flink koud is leg ik er toch nog een deken op, maar laat ze er niet de hele nacht liggen.
xSlvna schreef:Uitrijdeken is (vaak) enkel op de nieren en daar kan een zadel 'tussen' (deken valt om het zadel, er zit dus een gat in), een gewone fleecedeken gaat over het hele lichaam, dus ook waar normaal het zadel komt te liggen. Google anders maar op 'Fleecedeken' en eens op 'uitrijddeken'.
Zijn wel (vaak) van het zelfde materiaal (fleece).
LaBull schreef:Ik doe in de stal altijd (nouja, niet als het warm is natuurlijk) altijd een deken op.
Als een paard nat is en het is koud, zal dat vast niet lekker aanvoelen..