En dan met handschoenen aan ballen wippen in emmer.
Heb dan 1 pak per week nodig, bij heel nat weer allicht een beetje meer (inloop stal)
Maar dit jaar??
Drama!
Paarden zijn met die hoos buien paar wkn geleden land uit geregend en staan dus weer op stal.
2 "nieuwe" pellets met ecolin (althans dat staat op een wit vel papier wat er op de pellet gesealed zit)
Wat een troep!
1. Het ruikt heel muf, alsof het een keer nat is geweest.
2. Zakken gaan heel snel kapot (maar dat is nog wel te overzien, kruiwagen gebruiken)
3. Het hoofdprobleem...
Het wordt zeik nat, ja letterlijk zeiknat, kunt er geen lagen van maken en het sopt gewoon als je erop gaat staan.
Verbruik nu pak of 3 per week. Dat is geen doen.
Van de week hele stal leeg gehaald, terwijl paarden nog maar 2 wkn op stal stonden.(uitloopstal!)
Commentaar van stal eigenaar, die duidelijk nog niet zijn neus in een pak had gestoken, was dat het kwam door
de TE goede kwaliteit

Stinkt meer alsof het ergens van de vrachtwagen is gevallen en daardoor heel goedkoop was na waterschade of zo,
kortom een partij die eigenlijk afgekeurd had moeten zijn en misschien dat ook wel is.
Moest maar minder gebruiken, had nu ook te veel in de stal liggen, daar kwam het door.(voor de goede orde, 1 1/2 pak in 2.5 bij 2.5 m)
En ik had er overdag 2 pony's staan, maar dat had ik vorig jaar ook al, dus lijkt me ook geen reden.
(aan pakken aan de buitenkant zie je niets en boer doet weinig tot niets met de vlasstallen, behalve er kuilvoer ingooien,
dus die heeft letterlijk nog niet zijn neus in de kwaliteit gestoken)
Aangezien mijn pony al zeker jaar of 8 op vlas staat weet ik ondertussen wel hoe het spul eruit moet zien en zich moet gedragen.
Het was de enigste andere stal genoot die op vlas stond ook al opgevallen, maar die dacht dat het kwam omdat ze haar paard nu op rubberen matten heeft staan.
Wie heeft er nog meer problemen met zijn vlas, terwijl die normaal gesproken eigenlijk wel tevreden was?
En zo ja, met welk merk?