Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)zodat het een mooi dikke laag is. Elke dag haal ik de mest eruit en 1 keer in de week schuif ik de bovenlaag opzij en haal de natte plekken eruit (ze hebben allemaal zo hun eigen plas-voorkeur-plek). Dan de laag die aan de kant geschoven is weer verdelen en zo nodig een nieuwe laag erover (meestal maar een half pak behalve bij onze twenter want dat is een viespeuk dus die krijgt een hele)
Weet je zeker dat je niet teveel schoon vlas weggooit? In principe is het vlas pas echt vies als het oranje is, dan neemt het niks meer op. Misschien goed om dat in je achterhoofd te houden (niet dat ik bedoel dat je pas mag uitmesten als je hele stal oranje is)Brainless schreef:Vlas wordt aangeraden om 1x per week de heel erge natte plek eruit te halen, deze is zo verzadigd dat het niets meer op neemt.
Maar dat is amper een halve kruiwagen per week. Vandaar het bijstrooien van een half pak voldoende is.
Als je een heel rustig paard hebt zou je langer met de natte laag kunnen doen, maar op den duur lopen ze dat toch door de hele stal en wordt de hele bodem te nat.
Je ziet dat ook als mensen maar 2 pakken gebruiken, dan moet je veel vaker de hele bodem eruit halen.
En ja, ik doe normaal ook alleen de drollen eruit en 1 keer per week de natte plek. Maar gister stond ik te soppen in de stal.. GamblersCup schreef:Als je een paard hebt dat meer plast dan gemiddeld moet je de DA erbij halen.