Zelf doe ik elke dag de drollen eruit (en dan ook echt tot de laatste drol) en al het natte.
Schone stro schuif ik aan de kant en veeg het overige natte weg en gooi ik ook op de mesthoop.
De stal laat ik even ''luchten'' (soms een paar uur) en dan weer glad maken en stro eroverheen.
Verder maak ik het helemaal ''glad'' en ook een aardig dikke laag.
En als het nou de hele dag regent en hij komt er maar 4 of 5 uur uit mest mijn stalgenootje hem ook nog even uit voor het slapen gaan...
Hij heeft dus elke dag een onwijs lekker bed naar toch maakt hij er weer 1 grote bende van. Of die nou korter buiten staat of de hele dag, elke dag weer.
(en dit heeft die altijd eigenlijk al gehad)Dus hoe houden jullie je stal schoon?
) ook zijn kuil gooide hij overal.. Nu op nieuwe stal hoef ik het niet zelf te doen. Maar hier worden de drollen er bijna elke dag uitgehaald en erge natte plekken. Dan dik opstrooien en na een week alles eruit.
Meneer vond het daarna ook niet schoon genoeg want hij ging echt zijn eten niet opeten
. Ik doe ook elke dag de drollen er uit en vieze plekken en een dikke laag nieuw stro. Routine werk, en zo gebeurd maar, Hoe ze het voor elkaar krijgen van een nachtje op stal, is mij een raadsel.
Stro werkt niet want dat vind ie veel lekkerder dan hooi
Dus zaagsel dan maar. Ik kan de drollen er makkelijk uit halen, hij doet er langer mee want dat eet ie niet op, het neemt meer vocht op dan stro en nog het belangrijkste van alles
Het zaagsel krijg ik gratis