eigen stalletje beginnen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikealover

eigen stalletje beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 22:18

Hoi,

Ik kan (waarschijnlijk) een soort van eigen stalletje gaan beginnen,
klein opgezet maar wel stukje land paddock eigen stallen eigen opslag voor je spullen en hooi en stro.
De paarden zouden dan lekker een paar uur per dag naar buiten gaan je moet wel natuurlijk alles zelf gaan regelen aangezien het voor jezelf word!!
Nou zou ik om de kosten te kunnen drukken er een persoon bij kunnen nemen die bij mij wil komen staan.
Maar wat vinden jullie dan een normale prijs?
Tis een ruime box,
ze worden buiten gezet en gevoerd,
evt, kan ik ook de stal doen dus gewoon vol pension,
Wij hebben verderop (vlakbij) een ruitervereniging waar je mag rijden zowel binnen als buiten bak.
Dus dat zijn eigenlijk de mogelijkheden, zou hier animo voor zijn.
We zitten dan in het westland.
Hoop dat iemand tips voor me heeft of iets anders of kan je aangeven of je daar misschien interesse in hebt etc etc.

Alvast bedankt
groetjes :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:35

ED --> VSW

matasja

Re: eigen stalletje beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:48

is het nou vol of half pension? dus zorg jij voor hooi/stro/water of moeten ze dat zelf doen?
bij zelf voer/bodembedekking nog erbij moeten kopen zou rond de 80-90 euro een nette prijs zijn voor alleen stal en weidegang
bij vol pension, dus dat jij voer inkoopt 150 pm, dat mag ietsje hoger bij volpension qua buitenzetten/voeren/mesten
neem aan dat ze ook moeten betalen voor gebruik van de bak verderop?

ikealover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 11:57

nee bak is gratis alles is verder inclus alleen ze kunnen zelf kiezen dat ik voor ze mest of dat ze dat zelf doen.. Maar zie dat ik hem niet in het juiste forum heb geplaats mn exuses :+

ikealover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 11:59

ik weet niet hoe je dit bericht sluit ... slotje !!!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:01

Alles incl. (voer, binnen/buiten zetten, voeren, stro, etc.) zonder rijbak, zou ik 200 euro vragen. Ga je ook uitmesten, zou ik 225 euro vragen. Vind 150 euro, wat hierboven genoemd wordt, wel erg weinig. Alleen al aan voer zit je gauw op 100 euro per maand. En dan nog de kosten die je zelf hebt voor de huur van het stukje grond, mestafvoer, je hebt je werk eraan, zeker als je ook gaat uitmesten, er is een stal in gebruik,... mag je best wel voor rekenen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:01

ikealover schreef:
ik weet niet hoe je dit bericht sluit ... slotje !!!

Hij is toch verplaatst? En als je deze wil sluiten moet je even via het rode uitroepteken een melding doen. ;)

ikealover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 12:07

oh sorry wist niet dat hij gelijk verplaats was zet niet zo vaak wat neer dus sorry had hem niet door :+

ikealover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 12:12

ja klopt want het is best een aardig prijsje wat die meneer voor dit stukje vraagt, dus hoef niet op 0 uit te komen maar zal wel fijn zijn als je beetje ook voor een lekker prijsje zit.
En hier is het best wel duur , als ik zo om me heen kijk , overal vragen ze een hoop geld.
Want ik sta nu nog op een pension en daar zit echt helemaal niets bij, geen paddock geen bak geen land, er word alleen gevoerd als je t zelf klaar zet en daar betaal ik al 265 voor, en nu willen ze een soort van bak (niet veel soeps ) gaan maken en dan willen ze naar de 300 gaan. Mja ben er nog niet over uit of ik het ook daadwerkelijk ga doen, zou dolgraag willen maar schrok wel een beetje van de prijs die die meneer vroeg, hij zei klein prijsje maar vond het nu ik het vandaag gehoord heb toch wel pijn aan mn oren doen haha denk dan kan ik nog beter op luxe manege gaan staan .
Maar iig allemaal bedankt alvast voor t meedenken :)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:15

Waar in het Westland zit je precies? Voor 200 euro volpension zit je in het Westland bijna nergens.

ikealover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 10:50

nee zeker niet is duur hier daarom ga ik nu maar weer ergens staan waar het goedkoper is, dacht even dat dit de oplossing was maar die meneer wilde geen dubbeltje zakken , nou als je dan al hoop geld kwijt ben voor de kale stallen enzo dan komt je voer en stro en alles er nog bij, dan word het echt te kostig en moet je iemand gaan vinden die indd rond de 300 gaat betalen. Dus we doen het maar niet ;) dus deze kan op slot :)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:08

Zonde he dat ze voor kale stallen en een paddock met beetje wei zoveel vragen per maand. Het is dan niet te doen als je ook nog hooi en stro moet kopen. Dan is je paard ergens stallen goedkoper dan voor jezelf wat huren. Zeker in deze regio is het een ramp.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:31

Is het toevallig dat stukje land met stallen in Berkel?
Als je het overweegt, zou ik gewoon een medehuurder zoeken en de kosten delen. Want anders kom je, verwacht ik, niet uit met je kosten. Het onderhoud voor het land en de stallen moet je ook meerekenen in je prijs en dat zal behoorlijk oplopen als je het goed aanpakt. En als je daarbij ook nog 'volpension' aanbiedt, ga je er niets aan over houden, tenzij je prijzen van €300,- of meer vraagt.

ikealover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 10:54

@jastyhorse ja t is zeker zonde dan is het indd handiger om gewoon ergens te gaan staan waar t wel allemaal al geregeld is en dan ben je het zelfde geld kwijt, denk toch echt dat je ver in het land moet als je echt iets voor jeelf wil wat een beetje betaalbaar is,, mja je weet nooit hoop nog steeds ooit op mn boerderijtje haha.. en @jibbel, nee het was niet in berkel was op de veilingroute in het westland,, mja helaas , heb gelukkig wel iets anders al gevonden waar ik ook leuk kan staan , nou ja mn paardjes dan iig hihi :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:02

verkijk je er niet op, mest afvoer kost geld, inkoop en opslag stro en hooi, weiland egaliseren, onkruid bestrijding en bemesten, paddock egaliseren, stroom aanvoer, water aanvoer. vergunning? Dan moet je volgens mij nog wat betalen aan de belasting, want het valt onder inkomsten. Is het rijden bij de verenging echt gratis of alleen als je er lid bent? Ik denk dat je ook eens moet kijken wat je betaald bij dergelijke bij je in de buurt, die het zelfde aan bieden. Dan kijken wat je uitgaven zijn en je inkomsten en houdt je er dan wat aan over, of kom je te kort? Maar het plan is wel heel leuk en kan me best voorstellen dat je enthousiast bent, zou ik ook zijn:)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:10

Is dat niet het stukje wat ooit van een bokker is geweest? De lier oid? Dtaat op marktplaats iig! Vraagt hij voor dat kleine stukje zoveel geld dan :oo ?

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:48

Denk dat dit gaat over het stuk in wateringen. Heb er zelf ook naar gebeld..prijs is meer dan dat ik nu kwijt ben aan 3 paarden...en dan moet je nog ruwvoer en stro kopen. Dat is echt niet te doen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:51

Die bedoelde ik :=
Pfff echt joh? Terwijl t imo echt een kleins tukje is!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:16

bridgetF schreef:
vergunning? Dan moet je volgens mij nog wat betalen aan de belasting, want het valt onder inkomsten.

Dat betwijfel ik hoor, want ze is geen 'eigen bedrijf' gestart en ik vraag me af of de belastingdienst je in dit geval überhaupt ziet als ondernemer voor de inkomstenbelasting.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:33

Celiien schreef:
Die bedoelde ik :=
Pfff echt joh? Terwijl t imo echt een kleins tukje is!

Ja echt.. het stelt niet heel veel voor nee.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:12

Jibbel schreef:
bridgetF schreef:
vergunning? Dan moet je volgens mij nog wat betalen aan de belasting, want het valt onder inkomsten.

Dat betwijfel ik hoor, want ze is geen 'eigen bedrijf' gestart en ik vraag me af of de belastingdienst je in dit geval überhaupt ziet als ondernemer voor de inkomstenbelasting.

bij kamer verhuur heb je dat ook, dus ik dacht, misschien beetje onnozel van mij, dat dit dan ook valt onder verhuur, zal het wel even na vragen om niet voor onverwachtse verrassingen te komen te staan. Maar je kan ook zo gelijk hebben, dat ik er helemaal naast zit.

ikealover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 16:07

JastieHorse schreef:
Denk dat dit gaat over het stuk in wateringen. Heb er zelf ook naar gebeld..prijs is meer dan dat ik nu kwijt ben aan 3 paarden...en dan moet je nog ruwvoer en stro kopen. Dat is echt niet te doen.

Indd bijna 700 en dat is toch wel aan de prijzige kant heb er indd meer mensen over gehoord die ook contact met hem hebben gehad over dat stukje , daarom zie ik er ook vanaf ,, maar wens degene die er wel komt te staan vel succes :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:22

700 euro??
Jeetje wat een geld, hoe groot is dat stukje grond met hoeveel stallen?

Eigen wei hebben is kosten technisch vaak goedkoper, maar ook vaak veel lastiger omdat op de meeste plekken geen stroom of water en ben je gewoon alle dagen minimaal 1 a 2 keer per dag bezig

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:25

Citaat:
in de schuur bevinden zich 2 grote boxen en 1 kleinere box. en een aangebouwde opslag ruimte. Verder is er een grote container bij aanwezig voor opslag hooi en stro. Een paddock en weiland. er kan gebruik gemaakt worden van binnen en buitenbak op 100 meter afstand.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:27

waar haal je die info vandaan? Ik kon het nergens zien
op zich is aparte opslag en 3 stallen wel erg fijn, maar 700- kale huur lijkt mij als het maar een kleine wei is ook erg veel, als je het onderhoud, bodembedekking, afvoer en hooi/ krachtvoer er nog bij gaat tellen

edit. google gezocht naar postcode en mp, op zich ziet her er wel netjes uit, jammer hoor
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 22-10-13 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt