Betaalbare cavalettiblokken, waarom bestaan ze niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Betaalbare cavalettiblokken, waarom bestaan ze niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:23

Ik zou heel graag een aantal cavalettiblokken hebben om wat laag springwerk mee te doen, en om te gebruiken bij het longeren. Alleen als je een blok wil waarmee je de balk op bijvoorbeeld 20, 40 en 50 cm van de grond kan hangen, dan kom je al snel aan 35 euro per blok. Als je 3 balkjes van de grond leggen met longeren, of een sprongetje wil kunnen bouwen heb je zomaar 6 blokken nodig. Dat is dan 210 euro, kaching #) En dan heb je er nog geen eens balken bij...
De enige blokken die ik kan vinden die goedkoper zijn, zijn van een soort piepschuim, en zo licht dat ze bij het minste of geringste indeuken en/of omwaaien >;)

Nou ben ik volgens mij lang niet de enige die eigenlijk wel zou willen, maar door de prijs word tegen gehouden.....Dus, waarom is er geen slimme winkelier of handige knutselaar die in dit gat in de markt springt en degelijke betaalbare cavalettiblokken maakt of laat maken? Of is het gewoon niet te doen?

Ik ga nu maar zelf bouwen denk ik...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-10-13 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelszz_

Re: Betaalbare cavalettiblokken, waarom bestaan ze niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:25

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan ..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:26

Laatst bijgewerkt door Batlow op 10-10-13 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:26

Mijn dochter heeft die van een soort va (piep-)schuim en wij wonen midden in het veld en geloof me het waait hier flink, zelfs de in de ankers staande trampoline is al eens gaan vliegen, maar die piepschuimdingen staan gewoon recht in de bak, hoor :j . Ik duw ze een beetje in het zand en dan de balk d'r op. Hier worden ze graag en veel gebruikt, de gele verkleuringen trouwens flink, de blauwe zijn nog mooi blauw, bij ons, dan.
Ze heeft ook nog heel kleine blokjes. Ze zijn in ons geval gewoon goed te verplaatsen voor de kids, veelzijdig en lekker goedkoop. Voor het echte springen komen er echte staanders, want dan vind ik die blokken gewoon ook te duur in verhouding.
Laatst bijgewerkt door avaluna op 10-10-13 13:28, in het totaal 2 keer bewerkt

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:27

Omdat 'goedkoop' bijna niet wil. Ook als je zelf maakt ben je al wat kwijt aan kosten, en kan je die wel gewoon buiten laten staan? Ik heb een stel van die blauwe blokken van 60cm en 4 van die Horsecubes (piepschuim). Die laatste zijn wel fijn hoor :j Met omvallen valt het best mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:27

@Batlow: Zie mijn laatste zin ;)
Ik vind zelf bouwen best een optie, maar ik verbaas me er gewoon over dat zoveel mensen wel zulke (betaalbare) blokken zouden willen kopen, maar ze gewoon niet bestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:28

@Avaluna: Dat valt mee dan, ik heb er hier in de buurt alleen nog negatieve ervaringen mee gehoord. Handig voor kinderen dat ze zo licht zijn, maar dat ze in de praktijk steeds omvallen of je ze uit je achterste land kan gaan vissen met een beetje wind :+
@WendyBZ: Ik hoef ook echt niet voor een dubbeltje op de eerste rang hoor, maar bijvoorbeeld 15 euro per blok zou toch doenbaar moeten zijn als je er als winkel veel tegelijk kan bestellen, denk ik.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-10-13 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:28

Misschien zijn ze niet betaalbaar te produceren, dan houdt het natuurlijk op ;-)

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:29

Herkenbaar probleem.. :')
Ik gebruik voertonnen, met een bezemsteel erop als hindernis.. _/-\o_

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:32

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:35

Hulde Ineke! *\o/*

Zoiets zoek ik al een tijdje om met paardlief te spelen :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:36

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:36

Die trainings cubes eventueel icm de softborders zijn best wel handig!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:37

Blijheid schreef:
@Avaluna: Dat valt mee dan, ik heb er hier in de buurt alleen nog negatieve ervaringen mee gehoord. Handig voor kinderen dat ze zo licht zijn, maar dat ze in de praktijk steeds omvallen of je ze uit je achterste land kan gaan vissen met een beetje wind :+

Echt nog nooit gehad, neem aan dat we het over dezelfde hebben? *gaat even vanuit het raam een fotootje maken, want er staat nog wat op in de bak.

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn ze, beetje slechte plaatjes van binnen genomen, het is slecht weer, hahaha.

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:41

Ik denk dat de markt voor goedkope cavalettiblokken niet zodanig is dat je daar winst uit kan halen.. Als je van die 15 euro je btw, productiekosten, logistieke kosten, administratie, transactiekosten, eigen verpakktijd, etc etc afhaalt, hou je maar verrekt weinig marge over. Dan moet je er wel héél véél verkopen om een enigszins rendabele business te hebben. En zoveel vraag is er gewoon niet.
Misschien voor papieren wegwerp-cavaletti, dan komen je klanten tenminste terug :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:45

Ik vind die van de foto's hierboven best geschikt, per paar 34,90 valt best mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:51

avaluna schreef:
Blijheid schreef:

Echt nog nooit gehad, neem aan dat we het over dezelfde hebben? *gaat even vanuit het raam een fotootje maken, want er staat nog wat op in de bak.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Dit zijn ze, beetje slechte plaatjes van binnen genomen, het is slecht weer, hahaha.

Nee, dit zijn anderen!! Waar heb je deze vandaan?
Ik bedoelde deze http://www.kraemer-pferdesport.de/Sprun ... &ci=247695

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:53

Volgens mij hebben ze de mijne ook gewoon bij Krämer :j

Balken heb ik van Robinia-hout, ik woon zelf in Duitsland en ik ben hier naar de houthandel gegaan en hij heeft ze voor ons uit het bos gehaald.
Kosten € 5,00 per stuk, heeft ze mooi op lengte gezaagd en glad gemaakt voor ons.
Is heel duurzaam en rot dus niet meteen weg.
Laatst bijgewerkt door avaluna op 10-10-13 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:54

Mijn dank is groot! Ze bestaan dus wel!

Ik heb me echt sufgezocht op markplaats, ebay (duits en engels) nederlandse sites etc, maar blijkbaar niet goed genoeg :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:58

@Blijheid: ze zijn dus wel maar laag, je kunt ze nog draaien, staan nu op het laagst of je kunt stapelen, maar dan heb je er natuurlijk meer nodig.
Die kleine paarse, gebruik ik meestal voor aan de longe, trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:01

Ik zie het ja, max 35 cm als je de balk boven op legt. Maar dat is leuk als balkjestraining, en als je er twee opstapelt heb je toch een sprongetje van 70 cm. Hoger dan dat durf ik toch niet :Y)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:01

Wat mij ook wel opvalt is dat er zo weinig veilige (of veilig lijkende) cavaletti zijn.
Die dingen met kruizen vind ik een beetje creepy, en met die blokken ligt de balk ook vast.
Ik zou wel iets zien in blokken met een soort lepel eraan ipv een gat er in.
Een gat waar je dan een lepel in kunt stoppen. Dan krijg je een soort kruising tussen een cavaletti en een standaard staander. Klein, licht, hanteerbaar en laagdrempelig.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:04

delerium schreef:
Wat mij ook wel opvalt is dat er zo weinig veilige (of veilig lijkende) cavaletti zijn.
Die dingen met kruizen vind ik een beetje creepy, en met die blokken ligt de balk ook vast.
Ik zou wel iets zien in blokken met een soort lepel eraan ipv een gat er in.
Een gat waar je dan een lepel in kunt stoppen. Dan krijg je een soort kruising tussen een cavaletti en een standaard staander. Klein, licht, hanteerbaar en laagdrempelig.

Op mijn foto's zitten ze toevallig in de ronding, maar je kunt ze ook erop leggen, want aan de andere kant is dus een halve ronding en lijkt me met deze hoogte of eigenlijk geen hoogte ook niet echt spannend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:06