Erg 'leuk' vooral dat het nu juist nét in dit (natte, gure) seizoen gaat gebeuren

Maargoed, daar kan ik helaas niets meer aan veranderen.
Ik heb 2 shetten en een Welsh A. De welsh wordt intensief voor de wagen getraind maar is (en wordt) niet geschoren. Heeft het wel heel snel écht heel koud bij aanhoudende regen, dus loopt dit seizoen vaak met een ongevoerde regendeken. Helaas werkt dit niet altijd heel goed. Voor 'nood' heb ik nog een 200 grams regendeken, maar ook daar krijgt ze het nog wel eens echt koud onder, zonder stal. Hier op de wei is nergens verder een mogelijkheid om uit de wind te staan en/of om te schuilen; geen bomen/struiken.
Voor de shetten heb ik géén regendekens. Die kunnen een pak meer hebben aan regen/wind/kou dan de Welsh, maar ook die pluk ik nog wel eens écht shakend van de kou uit de wei, als het echt heel lang door blijft regenen.
Ik ben dus op zoek naar een snelle, makkelijke en vooral goedkope(!) oplossing om een tijdelijke schuilstal te bouwen, voor de duur van ong. 1 mnd..
Wij dachten zelf om enkele palen (stuk of 4) in de grond te slaan en daar een golfplaat over te maken, of een zeil spannen (dat was 't idee van mijn vader, dat zeil, maar vraag me af of dat houdt en of ze er uberhaupt wel in durven te gaan staan dan).
En dan liefst nog een goedkope oplossing om een paar zijwanden te maken. Van de sloop van de oude, bestaande stal kunnen we misschien wat houten planken gebruiken.
Brand alsjeblieft los! Het mag echt simpel zijn, als het maar voldoet en goedkoop is. Hopelijk (anders wordt ik écht woest) duurt het echt maar een maandje, en kan ik dan genieten van een splinternieuwe stal.