wie heeft er ervaring met een container als stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tjarda_auke1

wie heeft er ervaring met een container als stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 14:31

Hallo, ik ben sinds kort verhuist naar dyitsland waar we eindelijk lekker de paardjes bij huis kunnen hebben helaas laten de financien en de gemeente het dit jaar niet toe om een stal te bouwen.
Nu heb ik een jong gebruikte nette zeecontainer met hardhoutennodem gekocht ok deze om te bouwen tot stal.
De container is 6x2, 5 en de paarden zijn een fries van 1.63 en eeen shetlandertje van ongeveer een meter.
Wie heeft er ervaring met een container als stal en wat lijkt jullie raadzaam.

We wouden of 2 stallen erin maken waarvan 1 4x2, 5 en een 2x2, 5, of de paarden samen zetten maar dan ben ik bang dat de shet veel te veel eten meesnoept van de fries en mogelijk te dik of bevangen zou kunnen worden.als deueen wouden we er gewoon twee cortonvoorwanden met schuifdeur inzetten zodat je wel frise lucht hebt de andere drie wanden blijven dan helemaal dicht en we wouden er een dak opmaken die beetje uitsteekt zodat het coor de cintainer ook droog is tegen inregenen.

Ook vraag ik me af of ik nog iets extras op de bodem moet doen zoals rubber of tegels of juist niet?

Overdag ataan de paarden als het weer het toelaat gewoon buiten in paddock.

Wie heeft er nog tips ideeen of kan me vertellen hoe het bevalt als stal?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: wie heeft er ervaring met een container als stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:35

Ik heb een containerstal, maar dan voor één paard. Superdeluxe dus: Afbeelding

Er ligt vlas op de bodem en er zit een plastic dak overheen dat nog een stuk oversteekt zodat een metertje vóór de container droog blijft. Hij fungeert bij ons als schuilstal, dus de deur staat eigenlijk altijd open zodat hij in en uit kan wanneer hij wil. Ik denk wel dat je toch nog een soort bodembedekker nodig hebt.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:01

Ik heb een container als stal. Echter gebruik ik hem als inloopstal.

Hij heeft een houten bodem en ik heb er vlas in liggen. Op twee plekken was het houd verrot. Dit heb ik nu even opgelost met hele dikke rubberen matten, maar volgende zomer zal ik er een nieuwe vloer in moeten leggen.
Ik heb er een extra dak op liggen die schuin af loopt.

Ben er zeer tevreden over. Het enige nadeel is dat het in de winter erg donker is in de container, omdat er geen ramen in zitten. Alleen 1 van de korte kanten is open.
Opzich ook geen probleem. Moet er een goede lamp in hangen en dan is dat ook weer opgelost.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:08

Wij hebben er inderdaad een goede lamp in hangen en die kan aangezet worden vanuit de vaste stallen. Dan kan ik ook in de winter en in de regen droog en uit de wind poetsen terwijl ik genoeg zie. Handig hoor :j

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:36

ED --> VSW

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:38

Ik volg even!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:43

Ik had zelf een container stal van 12 meter gehad , waren 4 boxen.

Container was door een speciaal bedrijf omgebouwt tot paardenstal.
En dus zo aangekocht.

Die van bij had ook een hardhoutenbodem en daarop had ik enkel m'n stro.

Bij ons stond hij aan een aanbouw vast dus dat was echt ideaal.
Daardoor had ik ook een binnen en binnenpoetsplaats.
Heb er altijd veel plezier van gehad !

Enigste is dat ze wel warm zijn zomer's en vaak koud s'winters.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:44

Jaren hebben wij voor onze merens deze container gehad http://conflexverhuur.nl/uploads/duo%2016052001.JPG .
De deuren stonden altijd open (behalve als er gegeten werd) en ze zijn super luxe en veilig bij onweer. Ik vond ze goed en erg stevig en in de zomer niet heel warm. Toen we naar Frankrijk gingen hebben we ze in een BOKT advertentie aangeboden maar daar kwam geen reactie op. Toen hebben we hem voor een aardig prijsje weer kunnen terug verkopen aan conflex die hem vervolgens voor twee keer zo duur in de verkoop zette. }>
De container was zo ruim dat we er ook onze poetskast in hadden met zadels enz. We hadden ringen bij de deuren laten maken om de paarden aan vast te binden. De bodem was van hout.
Je kunt er weinig aan verknallen dus als je hem via via tweede hands kunt kopen altijd doen. Nu is hij voor dubbel zo duur verkocht via het bedrijf dat er verder niets aan heeft gedaan en dat is zonde vind ik. Het was echt een koopje en die zullen er vast meer komen.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:49

Ja! Gedeeld door drieen, eentje is hooi-opslag, een deel is zadelkamer en een deel is inloopstal voor de paarden met twee deuren zodat ze nooit opgesloten zitten, we hebben in alle delen verlichting, ideaal. Wij hebben dikke rubber stalmatten op de bodem!
Laatst bijgewerkt door alleirbag op 18-09-13 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:49

Mijn paarden hebben ook in een containerstal gestaan. We gebruikten hem als uitloopstal en dat beviel prima. Dak er op, verlichting en drinkbakken er aan en in en rubber tegels op de bodem.
Aan een brede kant was de opening gemaakt, daardoor had je genoeg licht.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:52

HorseTopShop schreef:
=
Het enige nadeel is dat het in de winter erg donker is in de container, omdat er geen ramen in zitten. Alleen 1 van de korte kanten is open.

Toen ik nog op een stal werkte hadden we er ook een paar staan. Weet niet meer wat er op de bodem lag (onder het stro). Kan me nog wel herinneren dat het zomers geen pretje was om ze te mesten, want stikheet.
Maar als je paard overdag gewoon naar buiten kan, weet ik me verder geen nadelen meer te herinneren.

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:24

wij hebben ook een container als stal, maar dan gebruikt als inloop stal. zomers staat er 1 paard in, maar swinters staan ze er meestal gezellig met zn vijfen in. (4xshet en 1x trekpaard) savonds en in de winter is het wel donker, maar dat is prima op te lossen met een lamp.

zo staat hij dus, in de zomer staan de deuren meestal open.
Afbeelding
ingang is gewoon een deur die later er in is gemaakt.
Afbeelding
hier de binnen kant, daar staat een hek zodat daar swinters 1 grote baal kuil kan staan. (let niet op de pony :') )
Afbeelding

wij zijn er iig heel blij mee *\o/*

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:30

Op de manege waar ik rij is ook 1 grote container, waar 6 stallen van 3x4 zijn gemaakt, voor 6 van de pony's. Er is ook nog een gangpad met een paar kluisjes. Het is echt heel handig, maar in de winter is het er wel erg donker, omdat er geen ramen in zitten.

tjarda_auke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 22:05

Bedankt voor de reacties, met licht hrbben we rekening gehouden vandaar dat er normale staldeuren met tralies inkomen en oook lampen voor in de winter, zomers staan de paarden eigenlijk 24/7 buiten dus als de container dan erg heet is zal dit niet veel uitmaken. Afdakje wouden we ook inderdaad minimaL een meter en mischien nog wat meer laten uitsteken.
Maar zouden julliener 2 stallen inmaken 1 grote en 1 kleine of ze gewoon gezamelijk zetten ?

tjarda_auke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 22:09

@myca wat voor rubbertegels heb je gebruikt? Want bij drainerende staltegels ben ik bang dat de boep gaat rotten of valt dit mee? En heb je auromatische drinkbakken?

tjarda_auke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 22:12

Myca schreef:
Mijn paarden hebben ook in een containerstal gestaan. We gebruikten hem als uitloopstal en dat beviel prima. Dak er op, verlichting en drinkbakken er aan en in en rubber tegels op de bodem.
Aan een brede kant was de opening gemaakt, daardoor had je genoeg licht.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Erg mooi gelukt jullie stal:) onze word beetje hetzelfde alleen dan met hoge staldeuren met tralies, wat voor soort tegels heb je erin liggen en hoelang gebruik je de stal nu?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:33

Bij ons was het 1 stal, die evt ook in 2 delen kon.
De rubber tegels waren lucht- & urinedoorlatend. Die moet je wel elk jaar weghalen om alles eens goed schoon te spuiten. De deuren stonden altijd open en de paarden plasten liever in het zand dan op de tegels. Een aanrader is wel dat verhoogde en verlengde dak om te schuilen voor regen of zon.
Wij hadden automatische drinkbakken, aan de binnen- & buitenkant vd container. De stal was echt goed, ik ben met mijn paard naar een andere stal verhuisd om andere redenen. Maar het geheel staat nog steeds en is ook nog steeds in gebruik.

tjarda_auke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 22:45

Ok bedankt dan kan il daar op letten met tegels uitzoeken:) waterleiding hebben we ongeveer 50 centimeter onder de grond gelegd zofat deze niet bevriest, en wat er boven de grond komt wou io zn votstbrschermer omdoen, zn draad die hem verwarmd zeg maar..

Mona2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:53

onze pony`s hebben ook een container, door midden gedeeld.
met rubberen matten op de bodem, voor de urine hebben we gaten in de bodem gemaakt, zodat het hout minder snel rot, Maar net wat bovengaande reacties ook al te lezen is, swinters vriest het net zo hard buiten als binnen, waardoor de mest er vast opvriest, vind dat het enigste nadeel.
onze container hebben we de ronde kleppen van de bovenkant eraf gedraaid, en daar zweefende dakjes opgemaakt, voor het licht, en voldoende zuurstof.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:29

Vroeger ook container gehad, 4 ruimtes, 3 boxen en 1 voor voer, zadels enzo.

Vond voor de paarden fijn, overdag uitloop en s nachts deuren dicht.
Zelf vond ik t koud en moest altijd buiten om met stro en hooi.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:43

Mona2008 schreef:
onze pony`s hebben ook een container, door midden gedeeld.
met rubberen matten op de bodem, voor de urine hebben we gaten in de bodem gemaakt, zodat het hout minder snel rot, Maar net wat bovengaande reacties ook al te lezen is, swinters vriest het net zo hard buiten als binnen, waardoor de mest er vast opvriest, vind dat het enigste nadeel.
onze container hebben we de ronde kleppen van de bovenkant eraf gedraaid, en daar zweefende dakjes opgemaakt, voor het licht, en voldoende zuurstof.

Dat met die gaten in je bodem mag dus niet hé..

Is grondverontreiniging.. Kan je heele hooge boete's voor krijgen...

tjarda_auke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 10:52

Wij hebben de container iets van de grond af staan zodst deze makkelijker kan drogen zouden vochtdoorlatende tegels en vlas dan voldoende zijn denken jullie?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:23

Ikeje schreef:
HorseTopShop schreef:
=
Het enige nadeel is dat het in de winter erg donker is in de container, omdat er geen ramen in zitten. Alleen 1 van de korte kanten is open.

Toen ik nog op een stal werkte hadden we er ook een paar staan. Weet niet meer wat er op de bodem lag (onder het stro). Kan me nog wel herinneren dat het zomers geen pretje was om ze te mesten, want stikheet.
Maar als je paard overdag gewoon naar buiten kan, weet ik me verder geen nadelen meer te herinneren.

In de zomer komen ze niet bij de stallen, dus daar hebben wij geen last van :D

Ik zal vanmiddag ook eens wat foto's van de container maken :)

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 13:05

Hoi,wij hebben hout aan de binnenkant van de container gedaan,dus is hij eigenlijk geisoleerd.
Verder staan er 2 luchtpijpjes op.
De paarden staan alleen met heel slecht weer binnen,maar de bovendeur blijft altijd open.
Alleen najaar/winter hebben wij stro als grondbedekking,de andere maanden niet want anders
wordt de stal alleen maar als toilet gebruikt.
Er staan wel foto's in mijn profiel.
Groetjes...

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:33

Ik heb ook wel eens gezien dat mensen er stalmatten inleggen en dan vlas of sto (net wat je wilt) er nog op leggen :)