Ik zit een beetje met mijn handen in het haar, had al de zoekfunctie gebruikt maar kwam niets tegen wat op ons probleempje lijkt. Wie weet heeft er iemand tips of ideeen.
Ik heb een 8 jarige Holsteiner welke al 3 jaar in dezelfde stal staat, 3 bij 3,20m.
Ongeveer een 3 weken geleden heb ik haar savonds op stal gezet pas tegen 22.00 uur savonds.
De volgende ochtend omstreek 11.00 uur kom ik aan en heeft mijn paard zijn been geschaaft en is dik met wat schaafwondjes. Waarschijnlijk snachts in de stal gebeurd.
2 dagen later, zelfde verhaal, maar toen snachts haar schoft open gehaald en haar been op 2 nieuwe plaatsen. En een wond ter hoogte van haar rib. (Ondanks dat ze snachts haar rambo vliegendeken op had welke nog heel was)
Nu is dit na een week goed genezen.
Omdat het steeds snachts gebeurd, en haar schoft ook open was denk ik dus dat dit van het OF komt omdat ze vast ligt in haar stal, OF omdat ze altijd op de grond slaapt problemen heeft gehad met opstaan, OF ze rolt in haar stal, wat ze nog nooit heeft gedaan.
Ik ben dus van stal veranderd, een grotere box, (wel zelfde stal) van 3,5 bij 4 meter!
Helaas kwam ik vandaag op stal en heeft ze dit keer haar schouder, en zo goed als binnenkant hiervan open geschaafd.
Nu ben ik aan het nagaan wat hier de oorzaak van kan zijn? En hoe ze dit in godsnaam steeds voor elkaar krijgt??
Ze staat op zaagsel, expres dikkere laag sindsdien. Overdag staat ze altijd buiten. Ze krijgt voordroog. Ben sinds enkele dagen wel over gegaan op hooi, omdat ze nog al last had van winderigheid. Dit was de eerste keer van haar verwondingen niet zo...
Ik ben nu aan t denken om aan stalmuren rubberen matten te gaan bevestigen zodat ze zich in ieder geval niet meer open kan schaven. Maar daarmee is de oorzaak nog niet gevonden.
Wie herkent dit ? Of heeft er iedereen voor de stalwand te "verzachten"?
Toch is dit een heel verhaal geworden